פייסבוק מכריזה על Rooms – אפליקציית שיחות על-פי תחומי עניין

פייסבוק השיקה אפליקציה חדשה בשם Rooms, המאפשרת למשתמשים ליצור חדרים וירטואליים המבוססים על תחומי עניין משותפים. לפי פייסבוק, האפליקציה מאפשרת לכם “להיות מי שתרצו להיות ולבחור בשם שאיתו תרגישו הכי בנוח ותוכלו לשאת בגאווה”.

אם כל זה מזכיר לכם את חדרי השיחות הנוסטלגיים של mIRC או שירותי הצ’אט השונים בהם כל אחד היה יכול ליצור חדר ולהשתמש בכל שם שעולה על רוחו, זה כנראה לא מקרי. פייסבוק בעצמה מודה שהיא רוצה להחזיר לרשת מעט מתחושת החמימות והביתיות שאפיינה אותה בתחילת דרכה ואפשרה לאנשים שמעולם לא הכירו זה את זה ליצור קשרי ידידותית משותפים.

בנוסף, נראה שאחת הסיבות להצגת האפליקציה דווקא עכשיו היא הביקורת שהוטחה בפייסבוק לאחרונה, לאחר שזו ניסתה לאכוף מדיניות נוקשה של שימוש בשמות אמיתיים בלבד, מדיניות שהרגיזה בעיקר את קהילת הלהט”ב, אשר חלק גדול מחבריה משתמשים בשם הבמה שלהם במקום בשמם האמיתי.

rooms-wordmark-250pxממבט ראשון בתמונות של האפליקציה, נראה שהיא מזכירה מאוד את הקהילות של גוגל פלוס וכל אחד יכול להדביק בחדר תמונות, טקסט או קטעי וידאו שיוצרים זרם אחד ארוך של מידע. ההבדל הוא שעל מנת להשתמש ב – Rooms לא חייבים ליצור חשבון משתמש בפייסבוק ולמעשה מדובר באפליקציה נפרדת לחלוטין.

אופציה מעניינת נוספת של Rooms היא השימוש בקוד QR. כלומר, על מנת לקבל הזמנה לחדר, המשתמש יהיה צריך קודם כל לסרוק את הקוד ורק לאחר מכן יוכל להיכנס אל החדר. בכל אופן, חשוב לציין שממש כמו בימים עברו, למי שמנהל את החדר יש שליטה מוחלטת עליו, כולל תמונת נושא, נעיצת פריטים מסוימים, צבעי רקע ואפילו מי יכול לקשר אל התוכן שבחדר דרך אתרים חיצונים.

אפליקציית Rooms זמינה כרגע למשתמש אפל בלבד, אך מוגבלת לחנות האמריקאית. אם תרצו, פתחנו עבור גאדג’טי חדר ייעודי. כדי להיכנס, הורידו את התמונה מטה למכשיר האייפון ופתחו אותה כהזמנה בתוך אפליקציית Rooms.

Gadgety-Rooms-Invite


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים