האם נראה מודל מוקטן ומוזל של Xbox One עם שבב 20 ננומטר כבר ב-2015?

בהיסטוריה הארוכה של הקונסולות, היצרניות הגדולות כגון סוני ומיקרוסופט תמיד הציגו לאורך תקופת החיים שלהן דגמים מוקטנים יותר שהשתמשו במעבדים ושבבים יעילים יותר, דבר שאפשר להן להציע לא רק קונסולה אטרקטיבית יותר, אלא לעיתים גם זולה יותר.

כעת מסתבר שמנהל המוצר הראשי ב-AMD, האחראית לפיתוח שבב ה-APU של ה-Xbox One, הוא אחד מן השבבים החשובים ביותר בקונסולה המשמש לחישובי עזר למעבד הראשי, הדליף בטעות כחלק מקורות החיים שלו כי הוא פיתח גרסה זולה יותר של השבב בתהליך של 20 ננומטר בלבד במקום הנוכחי של 28 ננומטר. לפי החברה המייצרת בפועל את השבב עבור הקונסולה, TSMC, יהיה השבב מהיר יותר ב- 30% או שהספק הכוח שידרוש ימוזער ב-25% בעבור ביצועים הזהים לאלו של השבב הנוכחי.

בסופו של דבר, באופן תיאורטי, הגודל של השבב יקטן פי 1.9 והוא יהיה זול יותר לייצור, מה שגם יאפשר למיקרוסופט להקטין את נפח הקירור הדרוש לקונסולה וכנראה גם את גודל המארז כולו, המשקל והאריזה. גם אם השינויים הללו ידרשו הקמת מערך הרכבה חדש, ייתכן שבטווח הרחוק ישתלם יותר למיקרוסופט להציע את הקונסולה במחיר זול יותר כמו לדוגמה מחיר המבצע של 350$ בו היא נמכרת החל מהיום עד חודש ינואר בגרסה שאיננה כוללת את ה – Kinect (הנחה של 50$ מהמחיר הרגיל).

Xbox-One-Reduced-Price-250usd

לסיום, מעניין לציין שגם המתחרה העיקרית של ה-Xbox One, ה-PS4 של סוני, משתמשת בשבב APU בעובי 28 ננומטר, אך המכירות של סוני חזקות יותר בשלב זה ולכן אין עליה לחץ כל כך גדול להציע גרסה מוקטנת או זולה יותר של הקונסולה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים