הודלף לראשונה: Microsoft Lumia 940 סמארטפון הדגל הבא של WP

בחודש אפריל האחרון הכריזה נוקיה בחסות מיקרוסופט על מכשיר הדגל האחרון שלה, Lumia 930, כחלק מכנס המפתחים Build 2014. אם נצא מנקודת הנחה לא מופרחת שיורשו של ה-Lumia 930 יוכרז בערך באותה התקופה בשנה הבאה, הרי שנותרו חודשים ספורים בלבד להכרזה והשמועות מתחילות בדיוק בזמן.

השמועה הראשונה עלתה לרשת על ידי מדליף לא מוכר כוללת תמונה בה מופיע דף ועליו טבלה המציגה, כביכול, את מפרטו המלא של סמארטפון הדגל הבא, Lumia 940. לפי הטבלה המכשיר יהיה בעל מסך בגודל 5 אינץ’ ברזולוציית Full HD 1080P, כמו זה של ה-930, אם כי סביר להניח שכן נראה שינויים מסוימים באיכות שלו. ממדיו של ה-Lumia 940: גובה – 137 מ”מ ורוחב – 71 מ”מ, זהים לאלו של הדגם הקודם, אך עוביו הינו 8.9 מ”מ – דק במילימטר מקודמו. מצוין שמשקלו של המכשיר 149 גרם.

אם להאמין לטבלה, ה-Lumia 940 צפוי להיות מכשיר עוצמתי למדי המתבסס על ערכת השבבים Snapdragon 805 עם מעבד מרובע-ליבה 2.7Ghz, לצד זיכרון פנימי של 3GB RAM. דגש מיוחד צפוי להינתן למצלמה, כפי שנהגה נוקיה, עם דגם PureView חדש בעל חיישן של 24 מגה-פיקסל (במקום 20 בדגם הקודם). כמו כן, ישנה יכולת מרשימה של צילום וידאו באיכות 4K בקצב של 60 פריימים לשנייה. המצלמה הקדמית הינה בעלת חיישן בגודל 5 מגה-פיקסל ובעלת יכולת לכידת וידאו ב-1080p.

שני פרטים “קטנים” מעוררים חשד בנוגע לאמינות ההדלפה. הראשון הוא הטענה כי מסך המכשיר יצופה בזכוכית מסוג Gorilla Glass 4, שנכון להיום לא קיים. ייתכן שמדובר ברמיזה להכרזה קרובה מצידה של חברת Corning, אך הדבר לא מוסיף לאמינות.

הפרט השני הוא שם מערכת ההפעלה המופיע בדלפה, Windows Phone 10. לאור הדיבורים הרבים של מייקרוסופט על איחוד מערכות ההפעלה בגרסה החדשה של חלונות, ההנחה הרווחת היא שהגרסה הבאה של מערכת ההפעלה הניידת שלה תיקרא פשוט Windows 10, כשהמילה Phone תושמט מהשם. יתכן שמדובר בשם פיתוח זמני או בטעות תמימה מצד המדליף מהרגלי העבר.

סביר להניח שבחודשים הקרובים נזכה לשמועות נוספות אודות ה-Microsoft Lumia 940, אשר יאששו או יפריכו את הפרטים הנ”ל. בינתיים, את המידע בטבלה נקח בעירבון מוגבל.

Lumia-940-specs


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים