שארפ מפתחת מסך לסמארטפון עם צפיפות פיקסלים של 736ppi

יצרנית המסכים שארפ פיתחה מסך חדש למכשירי סמארטפון בעל רזולוציה גבוהה במיוחד של 2560X1600 וצפיפות פיקסלים גבוהה (מאוד!). בעוד רמת רזולוציה זו, המוכרת לנו כ-2K או QHD, כבר שולבה במכשירים הנמכרים כיום בשוק כמו ה-LG G3 וה-Samsung Galaxy Note 4, הרי שבחירתה של שארפ בגודל המסך היא שעושה את ההבדל.

בעוד מכשירי דגל זוכים לשדרוג בצד הרזולוציה ומשלבים תצוגות הולכות וגדלות המספקות צפיפות גבוהה של פיקסלים לכל אינץ’ במסך, בשארפ בחרו ללכת על מסך קטן יותר ולהקפיץ גבוה יותר את צפיפות הפיקסלים. שארפ פיתחה מסך 4.1 אינץ’ בעל צפיפות של 736 פיקסלים לאינץ’ בודד, זו יותר מכפולה ממה שמציעים מכשיריה של אפל בעלי מסך ה-4 אינץ’ כמו ה-iPhone 5/5S.

בשארפ מתכננים לקפוץ אף מעבר למסכי ה-QHD ואל כיוון מסכי ה-UHD (או 4K) לסמארטפונים, כאשר בחברה מציינים כי ישנה מוכנות לעבור לרזולוציות הגבוהות יותר. עם תצוגת 4K, תוכל שארפ להשיג את צפיפות הפיקסלים הגבוהה אף על מסכים גדולים יותר של עד 6 אינץ’, אולם הפיתוח הנוכחי של מסכי ה-IGZO של החברה לא צפוי להגיע לשלב ההפקה ההמונית עד שנת 2016, כך שמסכי ה-4K גם הם יכולים לחכות.

בחודש אוגוסט האחרון הכריזה שארפ על מכשיר דגל חדש, Aquos Crystal X. הסמארטפון אמנם לא מציע רזולוציה או צפיפות פיקסלים גבוהה במיוחד, אולם הציג לראשונה מכשיר בעל מסך ללא שוליים. בעוד בשארפ עובדים על פיתוח טכנולוגיות מסך שנשמעות טוב למדי על הנייר, נראה כי המתחרות בשוק המסכים גם הן לא קופאות על השמרים. אם נסמוך על השמועות, עשויה סמסונג להציג מסכי 4K כבר לקראת סוף השנה הבאה וגם ב-LG עובדים על מספר פיתוחים מעניינים בצד המסכים בשנים שיבואו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים