מנקים את הפיד: פייסבוק תצמצם פרסומים מעודדי מכירה החל מינואר 2015

החל מחודש ינואר 2015 תשנה פייסבוק את הניוזפיד שלה (ושלכם) פעם נוספת. בחברה מבקשים לצמצם באופן משמעותי את התוכן המקודם על-ידי דפים לצורך פרסום, שיווק ועידוד למכירה שאינו נכלל בחבילות הפרסום המקודם הסטנדרטיות של הרשת החברתית, אלא מופיע בפיד כחלק מבליל תוכן המוצג על-ידי דפים אחריהם עוקבים המשתמשים.

בפייסבוק מציינים כי רבים מהדפים אחריהם עוקבים כיום המשתמשים עושים שימוש בפייסבוק לשם פרסום פוסטים המזמינים ואף מפתים לעשות לייק, אם רק כדי לקדם פוסט שייעודו עידוד מכירת מוצרים או תחרויות נושאות פרסים שאינן מבוססות על תוכן אמיתי העשוי ליצור ערך עבור המשתמשים. בפייסבוק מציינים כי סוגי הפוסטים המפורסמים מחוץ למסגרת מודעות הפרסום המוסדר ברשת החברתית עשויים להיות “פרסומיים יתר על המידה” וכוללים:

  • פוסטים הדוחפים אנשים לרכוש מוצר או להוריד אפליקציה
  • פוסטים המבקשים מאנשים להירשם למבצעים מבוססי פרסים על-ידי לחיצת לייק ולא מציעים תוכן אמיתי
  • פוסטים רגילים המציגים טקסט דומה לזה המוצג בפרסומות

Facebook-promotional-nonads

הצעד עשוי לפגוע בעמודי מוצרים, חנויות ומותגים, אלו משתמשים בפייסבוק לשם קידום מוצרים אותם יבקשו למכור ללקוחותיהם העוקבים אחריהם. ברשת החברתית ערכו מספר לא מבוטל של שינויים באופן בו מוצגים תכנים על-גבי הניוזפיד בעבר, אלו גרמו לנזק לא קטן לרבים מהדפים, שמצאו כי כמות הצופים בפרסומיהם דעכו גם אם צברו מספר גבוה במיוחד של עוקבים.

בפייסבוק מסבירים כי התחרות על הניוזפיד ממשיכה לגדול כל הזמן וברצון החברה להציג עבור משתמשיה את הערך הגבוה ביותר כאשר ישוטטו ברשת החברתית. עם הניוזפיד כיום שמה החברה דגש גדול על פרסומים מחברים, כאשר דפים המפרסמים תוכן בעל ערך למשתמשים גם הם מקבלים בו מקום.

הפחתת הפוסטים הפרסומיים המוסווים כפרסומים רגילים בדפים החל מינואר 2015 עשויה להגדיל משמעותית גם את הכנסותיה של פייסבוק מפרסום. עם כמות המשתמשים ההולכת וגדלה ברשת החברתית, מצטרפים עוד ועוד עסקים המעוניינים להיחשף ישירות בפני לקוחות פוטנציאלים. אותם עסקים, עם הפחתת הנראות בניוזפיד דרך פרסומים רגילים, עשויים לפנות לפרסום הקלאסי בפייסבוק בתשלום, במקום הניסיון לעקוף את המערכת דרך בניית עמודים עתירי עוקבים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים