אנחנו על המפה: ישראל זוכה למקום של כבוד ב-AliExpress, ומי המדינה הכי סקסית?

טירוף הקניות הגלובלי באתרים הסיניים בשבוע שעבר הסתיים בהצלחה גדולה עבור עליבאבא שמכרה ב-9.3 מיליארד ד’ ו-Xiaomi שמכרה 1.16 מיליון מכשירים תמורת 254 מיליון דולר. אתר AliExpress, שמוכר מוצרי קמעונאות ומופנה לרוכשים מחוץ לסין, פרסם כמה עובדות מעניינות על יום הקניות המדובר.

קונים מ-207 מדינות רכשו מוצרים באליאקספרס ב’יום הרווקים’, כמעט מכל טריטוריה בעולם (באו”ם יש 193 מדינות נכון להיום) – הצפונית ביותר היא גרינלנד והדרומית ביותר היא צ’ילה. אם היו שמים את החבילות שהוזמנו באותו יום אחת על השנייה לגובה, היו אלו מגיעות לגובה של פי 1449 מהמגדל הגבוה בעולם (בורג’ חליפה) ופי 136 מגובהו של הר האוורסט (8.85 ק”מ), גובה של קצת יותר מ-1200 ק”מ.

Alibaba-package-skyline

קונים הרבה ומהר

המדינה שרכשה בסכום הגדול ביותר היא רוסיה, זו עקפה את ארה”ב, שתפסה את המקום השני, ואת ברזיל במקום השלישי. המדינות החדשות שנכנסו לרשימת ‘הרוכשות הגדולות’ הן בורקינה פאסו, ליכטנשטיין וונואטו (מדינת אייים באוקיינוס השקט “קרוב” לאוסטרליה). הרוכשים המהירים ביותר, אלו שאינם חושבים פעמיים לפני לחיצה על כפתור ה-‘Buy’ הם הברזילאים, הרוסים והספרדים.

הספרדים גם הם זכו להיות הקונים הגדולים ביותר של מוצרי ספורט. האמריקנים/יות תפסו את המקום הראשון בהזמנת תוספות/הארכות לשיער. האוסטרלים, באופן לא כל כך מפתיע, הזמינו המון אביזרי צלילה. הרוסים הצטיינו ב-3 קטגוריות: סמארטפונים, מוצרים למטבח, ביקיני והלבשה תחתונה סקסית.

Alibaba-Israel-biggest-cart

וגם ישראל על מפת הקניות: ראשית, ישראל צוינה על מפת הקניות העולמית שבאתר, זהו אינו דבר של מה בכל בהתייחס לגודל האוכלוסיה שלה. המוצרים שהישראלים קנו הכי הרבה הם טלפונים, שעונים, ביגוד ותכשיטים. ישראל זכתה במקום הראשון בתחרות ה’עגלה המגוונת ביותר’, כלומר הישראלים רכשו מוצרים ביותר קטגוריות מכל השאר. והנתון המהנה ביותר, ישראל היא הרוכשת הגדולה ביותר של תחפושות, אולי כהכנה לקראת פורים שיחול בעוד כ-4 חודשים.

Alibaba-Israel-Costumes

צרות בדואר? לא רק בישראל

לאור הנתונים משבוע שעבר, לא פלא שבאתר MarketWatch דיווחו שראשי עליבאבא חששו מאוד מקריסה של מערכות השילוח בסין ובכלל. מנכ”ל זרוע הלוגיסטיקה של עליבאבא סיפר שב-Tmall (אתר שמופנה לקונים בתוך סין) הוזמנו באותו יום 278 מיליון חבילות, זאת לעומת 167 מליון חבילות בכל יום הקניות בשנה שעברה.

מערכות הדואר הסיניות הצליחו להעביר בשלושת הימים הבאים 40 מיליון חבילות ליעדן. מספר מרשים, אך אלו רק 14% ממספר החבילות הכולל. מנתונים שאסף ביותר מ-50 אלף מרכזי שילוח ו-657 מרכזי לוגיסטיקה הוא הגיע למסקנה ש”מספר החבילות עולה על יכולת השילוח של כל המדינה”. חברת הדואר הסינית (בבעלות המדינה כמובן) צפתה שמספר החבילות יגיע ל-500 מיליון (לא כולל אלו שנשלחות לחו”ל), אלא שהמספר האמיתי היה גבוה מכך ב-15%.

ברוסיה, שכאמור היתה הקונה הגדולה ביותר באותו יום, למדו מעט מהניסיון של שנה שעברה. בשנה שעברה הרוסים הזמינו כל כך הרבה חבילות שמערכת הדואר הרוסית קרסה והחבילה הראשונה הגיעה ליעדה רק אחרי 3 חודשים. בתגובה יצאו אנשים לרחובות ו”התחילו לשאול מדוע הדואר שלהם כל כך גרוע”. הנושא הגיע לשולחנו של הנשיא פוטין, שפיטר את ראש הדואר ומינה אדם מטעמו.

אחד מהדברים הראשונים שעשה אותו אדם היה לטוס לסין ולדבר עם ראשי עליבאבא על שיפור מערכת הדואר הרוסית ותיאומה עם זו הסינית. בקרוב אצלנו?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים