הערכה: אפל תמכור מעל מ-70 מיליון אייפונים ברבעון האחרון של השנה

ייתכן ומעט מוקדם להעריך את מכירות מכשירי האייפון החדשים של אפל, אולם האנליסט מינג-צ’י קאו מחברת ההשקעות KGI טוען כי תצליח למכור החברה 71.5 מיליון מכשירי אייפון ברבעון שיחתום את שנת 2014 (אוקטובר-דצמבר). קאו ממשיך וחושף את הערכותיו גם לרבעון הראשון של 2015, אז צופה האנליסט כי תמכור החברה קרוב ל-50 מיליון מכשירים.

עיקר המכירות, על-פי ציפיותיו של קאו, יהיו אלו של מכשיריה החדשים של החברה, בראשם iPhone 6, שימכור להערכתו מעל מ-40 מיליון יחידות, זאת בעוד עבור דגם הפאבלט iPhone 6 Plus הוא חוזה מספר נמוך יותר הנע סביב 15 מיליון יחידות. ההסבר להערכה הגבוהה במיוחד במכירות נובעת לטענתו של קאו מחוסר היצע עבור מכשירי דגם האייפון 6 פלוס, זה מעיד על הדרישה הגבוהה למכשיר.

ברבעון שחתם את שנת 2013 שברה אפל את שיאי מכירות המכשירים עם 51 מיליון יחידות שהיוו עליה נאה של 6.7% בהשוואה לרבעון האחרון לשנת 2012. מתוך נתונים אלו ניתן להסיק כי במידה והערכותיהם של קאו ו-KGI נכונות, הרי שמדובר בזינוק מרשים במיוחד של כ-40 אחוזים במכירות משנה לשנה. ב-2013 כולה מכרה אפל 153.4 מיליון יחידות ממכשירי האייפון ועל-פי הערכתו של האנליסט תסיים החברה את השנה עם מכירות של 189.7 מיליון מכשירים, עליה של 23.6% בהשוואה לשנה הקודמת.

הנתון הכללי של הערכת המכירות עבור מכשירי האייפון מעניין במיוחד כאשר מתבצעת השוואה ליצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם, סמסונג. החברה הדרום קוריאנית מכרה 79.3 מיליון מכשירים במהלך הרבעון השלישי של השנה, פי שניים ממכירותיה של אפל באותו רבעון. בעוד סמסונג עצמה צפויה להציג עליה במכירות הרבעון שיחתום את השנה, יייתכן והקפיצה המוערכת במכירות של אפל תקרב אותה משמעותית לנתחי השוק של סמסונג.

kgi-iphone-estimates-4Q2014


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים