גוגל הסינית מציגה אופניים חכמים שיבצעו ניתוח מעמיק לפעילות הגופנית של הרוכב

לפני כחצי שנה דיווחנו על אב טיפוס של אופניים חכמים, אותו הציגה סמסונג בשיתוף עם סוכנות עיצוב כחלק מפרוייקט לשילוב מרכיב המלאכה המסורתית בעידן הקדמה הדיגיטלית. עד כה לא נראה כי יש בכוונתה של סמסונג לשווק את האופניים, אך כפי שקורה עם מרבית הרעיונות הכוללים פוטנציאל עסקי, גם רעיון זה זכה לאימוץ על ידי חברה סינית, כאשר הפעם מדובר בענקית שירותי הרשת, Baidu, אשר הציגה כעת את אופני ה-Dubike.

מדובר בפרוייקט דומה למדי, שכן גם הפעם בעלת המותג חברה לסדנת עיצוב חיצונית לשם תכנון האופניים. יחד עם מעצבים מאוניברסיטת טסינגואה שבביג’ינג, יצרה Baidu אופניים המציעים מגוון אפשריות “חכמות” רחב למדי, בינהן מעקב פרטני אחר תנוחת הרוכב לשם ניתוח מעמיק של פעילותו הגופנית, מחווני ניווט על גבי הכידון ויכולת אגירת אנרגיה חשמלית במהלך הנסיעה.

שלדת האופניים מכילה בתוכה יחידת מחשוב המריצה, כפי הנראה, את מערכת ההפעלה היעודית לאופניים, שיצרה חטיבת הפיתוח של Baidu. יחידה זו שולטת על מגוון החיישנים המותקנים בדוושות, מושב וידיות הכידון וכן משמשת להתממשקות האופניים עם מכשיר הסמארטפון של הרוכב באמצעות תקשורת Bluetooth. במהלך הרכיבה נמדדים קצב סיבוב הדוושות ורמת הלחץ המופעל עליהם לצד קצב פעימות הלב של הרוכב וכן פרקי הזמן בהם הוא ישוב על מושב האופניים ואלו בהם הוא מדווש בעמידה. כל אלו משמשים לניתוח רמת המאמץ של הרוכב.

baidu-dubike-sensors

בנוסף לחיישני הדופק הממוקמים בידיות אחיזת הכידון, מורכב עליו לוח מחוונים הכולל חיצי כיוון, אשר מופעלים באמצעות תוכנת הניווט ומראים מתי ולאיזה כיוון יש לפנות, וכן שני פנסי LED להארת הדרך במהלך רכיבה בחושך. כמובן, ישנו גם פנס אחורי המשמש לנראות הרוכב בכביש. עוד, ניתן למצוא באופניים רכיב GPS המאפשר לאתר את מיקום האופניים במקרה והרוכב שכח היכן החנה אותם או במקרה הגרוע יותר בו האופניים נגנבו.

כלל הרכיבים החשמליים, בהם מצויידים האופניים, מופעלים, כאמור, באמצעות סוללות המורכבות בשלדה ואינן דורשות טעינה מרשת החשמל שכן הן נטענות על ידי רכיב דינמו המורכב בציר הגלגל הקדמי.

Baidu לא מסרה פרטים אודות מחיר האופוניים, אך ציינה כי מתכננת להשיקם בסין עד סוף השנה הנוכחית. בנוסף, סביר להניח, כי לצד האופניים תשיק החברה שירות מובסס רשת, אשר יאפשר לשתף מסלולי הרכיבה מומלצים ותוכניות אימון עם רוכבים אחרים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים