גאדג’טי מסקר: LG G3 Beat – גרסת המיני של מכשיר הדגל

בחודש יולי 2014 וכחודשיים בלבד לאחר שהכריזה על מכשיר הדגל G3, פנתה ענקית האלקטרוניקה LG להציג בפני העולם את דגם המיני G3 Beat. בעוד המכשיר לא מתיימר להיות משויך לקטגוריית המכשירים המיועדים לשוק הגבוה, בחרו בחברה הדרום קוריאנית לקחת מספר אלמנטים בצד עיצובו של מכשיר הדגל LG G3 ולהביאם גם לדגם ה-G3 Beat, כאשר גם בצד התוכנה מקבל דגם המינימעט מיכולותיו הגדולות של סמארטפון הדגל.

קיבלנו לידנו את מכשיר ה-LG G3 Beat בצבע זהב\שחור בעל נפח אחסון 8GB ויצאנו לבדוק האם האלמנטים שהשאילה החברה ממכשיר הדגל בצד העיצוב מעידים גם על איכותו ואופי פעולתו של המכשיר.

מפרט

מסך מגע קפסיטיבי בגודל 5 אינץ’ מסוג IPS LCD
רזולוציית תצוגה HD (זאת אומרת 1,280X720 פיקסלים), 294ppi
מעבד מרובע ליבות בתדר 1.2GHz על גבי פלטפורמת Qualcomm Snapdragon 400
מאיץ גראפי Adreno 305
זיכרון פנימי 1GB RAM
נפח אחסון 8GB, אפשרות להרחבה באמצעות microSD
מערכת הפעלה אנדרואיד KitKat 4.4.2 עם ממשק המשתמש LG UI
מצלמה ראשית חיישן 8 מגה-פיקסל, פוקוס לייזר, פלאש LED, יכולות HDR מובנות, צילום וידאו 1080p
מצלמה משנית 1.3 מגה-פיקסל, צילום וידאו 720p
קישוריות Wi-Fi a/b/g/n, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot, Bluetooth v4.0 LE, NFC, microUSB v2.0, A-GPS
סוללה Li-Ion 2,540mAh – נשלפת
מידות גובה – 137.7 מ”מ, רוחב – 69.6 מ”מ, עובי – 10.3 מ”מ. משקל – 134 גרם
שונות Micro-SIM בלבד, אבטחת Knock Code
גב פלסטיק – דמוי מתכת

מה בקופסא

אריזתו של LG G3 Beat הינה אריזת קרטון עשירה בצבעי הסגול-חציל של LG אותה מעטרת תמונתו של המכשיר בראשה. סביב האריזה תמצאו אזהרות שונות אודות קרינה בלתי מייננת (כדרוש) ועל נפח האחסון הפנוי לשימוש, זה תמיד מהווה בעיה במכשירים בעלי נפחי אחסון קטנים יותר. בגב האריזה תמצאו רשימה כללית של פונקציות ומפרט טכני של המכשיר, אלו יוצגו בשנית על גבי מדבקה שתופיע על המכשיר עצמו עם פתיחת האריזה.

LG-G3-Beat-Box-gadgetycoil

האריזה של G3 Beat לא כוללת הפתעות מיוחדות ומספקת את המינימום לתפעול המכשיר:

  • מטען קיר חשמלי
  • כבל העברת נתונים MicroUSB-USB
  • אזניות מבית LG עם דיבורית וכפתורי שליטה בנגן המוזיקה
  • ניירת: הדרכות, אזהרות, אחריות

עיצוב ואיכות בנייה

סמארטפון ה-LG G3 Beat מזכיר רבות את עיצובו של מכשיר הדגל וכאן מגיעה נקודה לזכותו. הגב דמוי המתכת לא רק נראה מרשים ויוקרתי, אלא גם מסתיר את נוכחותו של הפלסטיק הדק הנמצא על הכיסוי האחורי הנשלף. לא מדובר במכשיר הקל ביותר שקיים בשוק, אולם ב-134 גרם הוא קל למדי ושומר על נוכחות שאינה גורמת לו להרגיש כמו צעצוע ביד.

LG-G3-Beat-Side-gadgetycoil

האחיזה טובה למדי ומאפשרת את תנועת המכשיר ביד ללא חשש שיחליק ויפול, כאשר הכפתורים בגב המכשיר מאפשרים גישה נוחה להפעלתו ולויסות עוצמת הווליום. בקדמת המכשיר ניתן להתרשם מהדגש ששמה LG על המסך, זה תופס שטח גדול למדי בזכות שוליים דקים מצידי המסך כמו גם מעליו ומתחתיו.

בגב המכשיר תמצאו את מצלמת ה-8 מגה-פיקסל של ה-G3 Beat ומשני צידיה את פלאש ה-LED ונורה המאפשרת את ביצוע הפוקוס בלייזר. בחלקו התחתון נמצא רמקול בודד בצד השמאלי, כאשר מתחת למכסה הפלסטיק המכסה את גבו של המכשיר, תמצאו את הסוללה וחריצי כרטיס ה-microSIM והרחבת הזיכרון באמצעות microSD.

LG-G3-Beat-back-full-gadgetycoil

מסך ותצוגה

המסך הוא כנראה החלק החשוב ביותר בסמארטפון, דרכו אנו חוזים בתמונות, אתרי אינטרנט, וידאו, משחקים ומידי פעם מקישים עליו מספר ספרות כדי להתקשר למישהו הנמצא בצד השני. מעט התאכזבתי לראות כי LG בחרה זו פעם נוספת שלא לקחת את רמת התצוגה מעלה עם דגם המיני של מכשיר הדגל שלה והשאירה אותנו עם מסך טוב, אך רחוק ממצוין באיכות HD 720p.

אף היותו באיכות HD “בלבד”, מספק המסך צבעים מרשימים בצפיה בתמונות, סרטים ומשחקים, אולם במקרים מסוימים ניתן לחוש בגוון האפור-צהבהב המבדל את התצוגה של מכשיר שוק הביניים מאחיו הגדול בעל מסך ה-Quad HD. התאורה חזקה למדי ברמותיה הגבוהות ועשויה אף לסנוור לעיתים.

מסך המגע מגיב נהדר, וזוהי נקודה חשובה במיוחד לאור יכולות התוכנה שהוסיפה LG לכמה ממכשיריה האחרונים. ה-Knock Code, מנגנון אבטחה המאפשר גישה למכשיר דרך נגיעה בנקודות שונות במסך, לא גמגם כלל, גם כאשר הנגיעות במסך היו חזקות במיוחד וגם כשהיו רכות במיוחד.

LG-G3-Beat-Main-gadgetycoil

חומרה וביצועים

סמארטפון ה-LG G3 Beat מגיע עם ערכת השבבים Snapdragon 400 ומעבד מרובע ליבות בתדר 1.2Ghz. הביצועים בהחלט מספקים את כל הצרכים הדרושים ופעולות שונות שביצענו במכשיר נעשו בזריזות. ניתן לשים לב כי כאשר קיים גודש של פעולות המבוצעות זו לצד זו במכשיר, ישנה איטיות מסויימת בתנועה.

למשל, ניתן היה לשים לב שבזמן עדכון אפקליציות תוך קבלת הודעות ועדכונים מאפליקציות והכל בו זמנית, גלילת מסכי הבית מקרטעת מעט. חשוב לציין שהמכשיר לא נתקע בשום שלב וההפרעה מינימלית ורלוונטית רק למקרים בהם יש פרץ הודעות ועדכונים המתבצעים בו זמנית, וניתן לפתור אותה בקלות על-ידי ביטול עדכונים אוטומטיים של אפליקציות.

במרבית המשחקים הספיק זיכרון ה-1GB RAM לבצע את העבודה, זאת בעזרת תמיכתו של המאיץ הגרפי שצירפה קוואלקום לערכת השבבים. משחקים כבדים יותר דרשו זמן רב יותר בעליה ראשונה – מתסכל? כן, אבל משהו שלמדנו לצפות ממכשירי שוק ביניים ומטה. בזמן משחק לא הצלחנו להבחין בתקיעת תמונות, וידאו או קרטוע של התצוגה.

מולטימדיה

נתחיל ונאמר כי 8GB בהחלט אינם מספקים את צרכני המולטימדיה הגדולים ואף לא את הבינוניים. אחסון מוסיקה במכשיר הוא דבר נפוץ למדי ונוסיף על כך כמה אפליקציות ומשחק כבד אחד (אולי שניים בדוחק) ונגמר המקום. דגם ה-G3 Beat, לשמחתי, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס microSD אותו ניתן להזין לאחר הסרת גב המכשיר ולצד כרטיס ה-SIM. תוספת הזיכרון פותרת את בעיית נפח האחסון, אולם דורשת בהוצאה נוספת התלויה בנפח וסוג הזיכרון הנייד אותו תבחרו.

הרמקול ב-G3 Beat ממוקם בגב המכשיר, אמנם בשל עיצובו המעוגל לא תימנע הנחתו על משטח ישר מהצלילים לבקוע החוצה. עוצמת הרמקול גבוהה מאוד וגם כאשר תחסמו אותו עם האצבע עדיין תוכלו לשמוע ללא בעיה, פרט כמובן לכך שהצליל יהיה עמום משהו (בכל זאת אתם מסתירים את הרמקול). הצלילים לא צורמים, גם לא בעוצמות הגבוהות, אולם מורגש החוסר המובהק בעומק הצלילים והחוסר בבס. אם תרצו לשפר מעט את תנאי ההאזנה, האזניות המצורפות בחבילה ישדרגו את החוויה.

מערכת ההפעלה וממשק המשתמש

מערכת ההפעלה של LG G3 Beat הינה אנדרואיד 4.4.2 KitKat ועליה הלבישה החברה ממשק משתמש מותאם שמקל את השימוש במכשיר והגישה לתפריטים שונים בו. ממסך הבית תוכלו להוסיף אפליקציות ווידג’טים ולסדר את מסכי הבית מחדש על-ידי שימוש במחוות (צביטה או לחיצה ארוכה על מסך הבית), כאשר תפריט ההתראות הנגלל מראש המסך גם הוא מציג פן נקי ופשוט להבנה עם שורת סמלילים לכיבוי והדלקת פונקציות במכשיר (Wifi, בלוטות’, מצב טיסה ועוד), מתחתיו שליטה מהירה בעוצמת התאורה והשמע, כאשר חציו התחתון של המסך מוקדש להודעות שונות שתקבלו מאפליקציות במכשיר.

במסך הנעילה ניתן להגדיר את אופציית האבטחה באמצעות Knock Code, זו תאפשר כניסה למכשיר ממצב בו המסך כבוי לחלוטין, אולם הפעלתה תמנע מהצגת קיצורי דרך לאפליקציות על גבי מסך הנעילה ואת אפשרות גלילת תפריט ההתראות כאשר תמצאו במסך הנעילה.

אפליקציית ההגדרות כוללת מגוון מרשים של אפשרויות ומסודרת לפי קטגוריות מטעמי נוחות. אפקטים ויזואלים רבים ניתנים לשינוי והגדרה, החל משליטה בפונט, שינוי אפקט כיבוי המסך, הגדרת ערכות נושא והורדת ערכות נושא חדשות דרך אפליקציית חנות של LG ועוד.

מצלמה

חיישן ה-8 מגה-פיקסל המשולב במצלמה הראשית בגב ה-G3 Beat תספק תמונות תקריב בעלות פרטים מדויקים למדי וגם תמונות הנוף מספקות צבעים עשירים ומרשימים. פוקוס הלייזר אותו שילבה החברה במכשיר שוק הביניים יחסוך זמן בהתמקדות בפרטים רלוונטיים בתוך התמונה, יתרון שאינו קיים במרבית מכשירי שוק הביניים כיום. בתנאי תאורה אידאלים פחות, כמו תאורת שמש חזקה במיוחד או בתנאי תאורה מוגבלים ניכרת חולשתה של המצלמה, שעברנו נכשלה לבצע פוקוס תקין באובייקטים המצולמים בתנאי תאורה אידאליים פחות, מה שדרש השתהות גבוהה יותר בכיוון נכון של המצלמה טרם הצילום.

LG-G3-Beat-Camera-gadgetycoil

המצלמה הקדמית מספקת תמונות באיכות נמוכה למדי של 1.3 מגה-פיקסל, דבר שידרוש מכם לצלם את תמונות הסלפי בתאורה מושלמת ובקרבת יתר למצלמה. אפליקציית המצלמה המובנית שמספקת LG בסמארטפון תציג “מצב יופי” שיאפשר לטשטש איזורים בפנים כדי להפוך אתכם ליפים ויפות יותר. פרט לכך, לא מציעה המצלמה המובנית פוקנציות הגדרה רבות ומשאירה אותנו עם ביצוע תצלומים בצורה פשוטה ככל הניתן.

בצד הוידאו תוכלו לצלם באיכות 720p או 1080p באמצעות המצלמה הראשית, כאשר הקדמית תספק וידאו באיכות HD בלבד. איכות הוידאו טובה, אולם בצד האודיו נתקלנו בבעיות. המיקרופון רגיש למדי לרעשי רקע, כך שקול המצלם כמעט ולא נשמע, אלא אם דיבר חזק במיוחד. רעידות גם הן יורגשו היטב בוידאו, זאת בשל החוסר במייצב תמונה במכשיר.

סוללה

הסוללה ב-LG G3 Beat מצליחה לספק יום עבודה בשימושים קלים, אולם תדרוש הטענה חוזרת במהלך היום עבור משתמשים כבדים יותר, המבקשים שעות מסך רבות לשם צפיה בסרטים, משחק וצילום. הצלחנו לסחוט מהסוללה מעל 4 שעות מסך רצופות בשימושים סטנדרטיים הכוללים גלישה, מעט משחקים, קבלת הודעות וביצוע שיחות.

תפריט הסוללה במכשיר מספק מצב חיסכון יחיד, אותו ניתן לבנות באופן ידני. ניתן להגדיר על כמה יעמדו אחוזי הסוללה טרם תופעל הפונקציה באופן אוטומטי ולבחור אילו פעולות יבוטלו כאשר יופעל מצב החיסכון. תחת מצב החיסכון לא הרגשנו בעיה בתפעול המכשיר בהשוואה לעבודה מחוץ למצב החיסכון.

LG-G3-Beat-back-cover-open-gadgetycoil

סיכום

דגם ה-G3 Beat של LG מתחקה אחר מכשיר הדגל של החברה בצד העיצוב ואף שואב מספר אלמנטים המקנים למשתמשים בו אפשרויות חדשות שהוצגו עם ה-LG G3 מבלי להוציא סכומי כסף גדולים במיוחד מהכיס. המכשיר הינו שוק ביניים מובהק, ועל כן ישנם מעט חסרונות בצד ביצועיו, אולם הוא מתפקד היטב בכל מטלה שתשימו בפניו ולא נתקע או קרס בשום שלב במהלך בדיקתו למשך תקופה ארוכה (כשלושה שבועות).

אם חיפשתם מכשיר עמיד בעל עיצוב עדכני המעודכן עם כל אביזרי התוכנה האחרונים שהציגה השנה LG, הרי שדגם ה-G3 Beat יספק לכם דברים אלה, ובעוד מחירו ההתחלתי עם הכניסה לשוק הישראלי היה גבוה, ניתן כיום למצוא את המכשיר במחירים אטרקטיביים היורדים מ-1500 שקלים ביבוא פרללי ללא אחריות מקורית של היבואן הרשמי בישראל, אלו הופכים את העסקה למשתלמת יותר לפחות בצד המחיר, אך עשויים שלא לכלול עדכונים שוטפים המופצים באמצעות היבואן הרשמי.

מה אהבנו
|
 רמקול חזק במיוחד
פוקוס לייזר מהיר במיוחד
 ממשק משתמש נוח
|
מה לא
|
 חוסר בבס
 איכות סאונד בהקלטת וידאו
|
מחירים (16GB)
|
שוק פתוח: החל מ-1,649 ש”ח (ביבוא רשמי)
 היבואנית הרשמית רונלייט: 1,849 שקלים
 אורנג’: 1,899 שקלים
 פלאפון: 2,049 שקלים
 סלקום: 1,990 שקלים
|
ציון סופי

8.0
משתלם
האריזה ותכולתה

|

9

עיצוב ואיכות בניה

|

9

חומרה וביצועים

|

7

מסך ותצוגה

|

8

מערכת ההפעלה וממשק משתמש

|

8

מולטימדיה

|

8

סוללה

|

9

מצלמה

|

7


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים