מהירות המעבד של ערכת השבבים Snapdragon 810 נחשפת

ערכת השבבים Snapdragon 810 מבית קוואלקום אמורה להיות זו שתיתן את הטון במהלך שנת 2015 כפופולרית בקרב מכשירי הדגל. החברה חשפה פרטים רבים אודותיה, אמנם רק כעת יש לנו מידע ראשון לגבי מהירות השעון של המעבד, שיהיה מורכב משתי קבוצות של ארבע ליבות.

חברת קוואלקום עשתה מעבר משמעותי, כזה שסביר להניח לא יורגש על ידי המשתמש בערכת השבבים Snapdragon 810, אך בהחלט מהווה שינוי בעל חשיבות גדולה. בניגוד לדגם ה-Snapdragon 805, שכלל מעבד בעל ארבע ליבות Krait פרי פיתוחה של קוואלקום, ערכת השבבים החדשה תהיה בעלת ליבות בארכיטקטורה של ARM.

מעבד ה-64 ביט יהיה בעל ארבע ליבות בארכיטרטורת Cortex A57 המיועדות לביצועים גבוהים וארבע ליבות נוספות בארכיטרטורת Cortex A53 לביצוע משימות פשוטות. לפי הדיווח, קבוצת הליבות העצמתיות יגיעו בתדר שעון של 1.96Ghz בעוד הקבוצה השנייה בתדר 1.56Ghz.

התדר של המעבד אולי נשמע לכם נמוך במעט ממה שהורגלנו לו בערכת השבבים Snapdragon 805, שם היה מעבד מרובע-ליבה שפעל בתדר של 2.56Ghz. חשוב לציין, המעבד בערכת השבבים Snapdragon 810 הינו מעבד שמונה-ליבות ולא רק ארבע. מכיוון שקוואלקום עושה שימוש בארכיטקטורת big.LITTLE של ARM בגרסה החדשה, שתי קבוצות הליבות יכולות לפעול בנפרד או יחד כשמונה-ליבות, זאת במידה שנדרש המעבד לספק ביצועים גבוהים במיוחד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים