בעיות בפלטפורמת Snapdragon 810 עלולות לעכב את מכשירי הדגל של 2015

בעיות שהתגלו בערכת השבבים החדשה Snapdragon 810 עלולות לשבש את תכניותיהן של יצרניות הסלולר הגדולות להפעיל באמצעותה את מכשירי הדגל של השנה הבאה, כך טוען דיווח חדש שמגיע ממקור בשרשרת האספקה של יצרנית השבבים האמריקנית קוואלקום.

Snapdragon 810, ערכת השבבים החדשה והאימתנית של Qualcomm, היא ככל הנראה אחד הרכיבים הטכנולוגיים הכי הפכפכים של 2014. רק לפני כחצי שנה קיבלנו דיווחים על כך שהפלטפורמה תושק עד סוף השנה הנוכחית, בעוד שכעת מסתמן שאפילו במכשירי הדגל של השנה הבאה היא עלולה שלא להופיע.

הבעיות שהתגלו בפלטפורמה, דוגמת התחממות יתר, תפקוד לקוי של בקר זיכרון ה-RAM והדרייבר של המאיץ הגרפי Adreno 430, מעכבות את השקתה בכמה שבועות. הדבר ישפיע ככל הנראה גם על יצרניות הסלולר, שבפניהן ניצבות כעת שלוש אפשרויות: להשתמש בערכת שבבים חלופית, לעכב את השקת המוצרים החדשים, או לקוות לפתרון מהיר של הבעיות על ידי Qualcomm.

qualcomm-snapdragonערכת השבבים Snapdragon 810 נחשפה באופן רשמי בחודש אפריל השנה, אז התבשרנו שהיא תאובזר במעבד עם 8 ליבות חדשות של ARM בתצורת 64 ביט. הדגמים הקודמים בסדרה, Snapdragon 805 ו-Snapdragon 800/1, הכילו ליבות שהן בעצם עיצובים משופרים של ליבת ה-A15 הפופולרית של חברת ARM. לעומת זאת, המערכת החדשה כוללת ליבות חדשות לגמרי המופעלות בארכיטקטורת 64 ביט חדשה, ARMv8-A, שידוך מושלם לאנדרואיד Lollipop 5.0 שכוללת תמיכה מלאה ב-64 ביט.

להערכתנו, יצרניות הסלולר יבחרו שלא לעכב את השקת המוצרים החדשים מחשש לפגיעה ברווחים ולאובדן נתח שוק לטובת המתחרות. אם ערכת השבבים החדשה של קוואלקום לא תפעם בליבם של מכשירי הדגל של השנה הבאה, מסתמן עיכוב של שנה נוספת במעבר החשוב של אנדרואיד מ-32 ל-64 ביט, מעבר אותו אפל ביצעה כבר לפני שנה ותשלים בקרוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים