גרסה חדשה של Galaxy Note 4 עשויה להגיע עם Snapdragon 810 של קוואלקום

חודשים בודדים לאחר השקתו, ה-Galaxy Note 4 הוא עדיין אחד המכשירים החזקים בשוק. הדבר נכון לגבי שתי גרסאותיו, בין אם זו כוללת את השבבים של סמסונג (Exynos) ובין אם מדובר בגרסא הכוללת את ה-Snapdragon 805 של קוואלקום. עם זאת, נראה שבסמסונג סבורים כי מפרט המכשיר ראוי שדרוג, שכן דיווח המגיע מאתר SamMobile חושף כי החברה מתכננת להשיק גרסה שלישית למכשיר, אשר תכלול את שבב ה-Snapdragon 810 החדש מבית קוואלקום.

מן הדיווח באתר ניתן להסיק כי הסיבה למהלך היא שדרוג יכולות הקישוריות של הפאבלט. על פי המקור, גרסת המכשיר החדשה עוברת כעת בדיקות לקביעת תאימות עם רשתות סלולר של מפעילות מסויימות בדרום קוריאה. דבר שייתכן ומצביע על כך שבדומה ל-Galaxy S5 Prime, יהיה המכשיר בלעדי לשוק הדרום קוראיני.

qualcomm-snapdragonגורם נוסף המצביע על יחידת הרדיו כגורם לשדרוג ערכת השבבים הוא הכרזתה של קוואלקום על תמיכתו של שבב ה-Snapdragon 810 בקישוריות דור רביעי LTE בקטגוריה 9. בהכרזה ציינה יצרנית השבבים כי המעבד החדש הראה מהירויות הורדה של עד 450Mbps וכי המכשירים הראשונים שייצוידו בו צפויים להגיע לשוק בתחילת 2015.

כזכור, ערכת השבבים המדוברת כוללת שמונה ליבות עיבוד בארכיטקטורת 64 ביט המיוצרות בתהליך 20 ננו-מטר, ארבע מסוג Cortex A57 הפועלות בתדר 1.96GHz וארבע נוספות מסוג Cortex A53 במהירות שעון של 1.56GHz. לצידן ישנו מאיץ גרפי מסוג Adreno 430 ויחדיו הרכיבים החדשים אמורים להראות שיפור של עד כ-50 אחוזים בביצועים בהשוואה לדגם ה-Snapdragon 805.

בעוד הדיווח , כאמור, לא צריך לגרום אי שביעות בקרב בעלי המכשיר בגרסת ה-Snapdragon 805 או ה-Exynos 5 Octa, שכן במרבית תרחישי השימוש ביצועיהם צפויים להשאר יותר ממספקים, הוא כן מצביע על כך שקוואלקום, ככל הנראה, וכפי שמנהל יחסי הציבור שלה טען לאחרונה, אכן תעמוד במועד מסירת מלאי השבבים החדשים לידי היצרניות וכי אין מסתמנים מצידה עיכובים בהגעתם של מכשירי הדגל של 2015 לידי המשתמשים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים