רשמי: סוני תשחרר את הסרט “ראיון סוף” דרך האינטרנט עוד היום

סת’ רוגן וג’יימס פרנקו מתוך ראיון סוף

נראה כי אחת הפרשיות המסעירות של התקופה האחרונה מגיעה לסופה – סוני הודיעה באופן רשמי כי היא תשחרר את הסרט “ראיון סוף” לקהל הרחב כבר החל מ-1 בצהריים שעון החוף המזרחי, כלומר 20:00 בערב שעון ישראל. בהודעה ציינה סוני כי היא מתכוונת לשחרר את הסרט במתכונת מעט שונה מהרגיל ובמקום להציג את הסרט באולמות הקולנוע כפי שהיה נהוג עד כה היא תאפשר לצפות בו בשירותי צפייה ישירה שונים.

כפי שההודעה ציינה הסרט “ראיון סוף” ישוחרר במספר רחב של שירותי צפייה: YouTube Movies, Google Play, Xbox Videos ולבסוף אף באתר יעודי של סוני שהוקם לטובת הסרט. על אף ציפיותם של לא מעט אנשים, סוני איננה מתכננת לשחרר את הסרט ללא עלות, אלא יהיה ניתן לשכור את הסרט לזמן מוגבל במחיר של 6 דולר או מנגד להורד עותק פרטי בעלות של 15 דולר.

מייקל לינטון, מנכ”ל ויו”ר Sony Entertainment, התייחס לפרשייה כולה ולשחרור הסרט אונליין: “לאורך כל הדרך היה בכווונתנו למצוא פלטפורמה ארצית בה נוכל לשחרר את הסרט. לכן, פנינו לגוגל, מיקרוסופט וחברות נוספות ביום רביעי האחרון, ה-17 בדצמבר, כאשר הבנו כי לא יהיה ניתן לשחרר את הסרט במתכונת הקודמת“. לינטון הוסיף והתייחס לסוגיה כולה: “לא הפסקנו לחפש אחר דרכים אפשריות לשחרר את הסרט לקהל הרחב. צעד זה היה הכרחי מאוד עבורנו בעיקר לאחר התקיפות שעברה החברה עצמה ומספר עובדים בה, על ידי אלו אשר מנסים לפגוע בחופש הדיבור.”

שיא צפיות

הדרך בה בחרה סוני להפיץ את הסרט אינה תלושה מהמציאות ונחשבת כאחת האלטרנטיביות הטובות ביותר של סוני לשחרר את הסרט לקהל הרחב. עם זאת, מעניין לראות כיצד ישפיע מהלך זה על התעשייה כולה והאם מדובר על צעד ראשון במגמה שעתיד לחולל שינוי בהפצות הסרטים. “ראיון סוף” צפוי להיות אחד הסרטים הנצפים ביותר באינטרנט, אם לא הנצפה ביותר, בעקבות הבאז הגדול שנוצר סביבו. ייתכן כי סוני אכן תשיג את מטרתה ומספר רב מאוד של אנשים יבחרו לשלם על הסרט הזה כאקט של תמיכה בחופש הביטוי או מתוך סקרנות כדי לראות על מה הסרט הכל כך מדובר.

באם מהלך זה יוגדר כהצלחה וסוני אכן תראה כי מדובר בפתרון הולם, ייתכן וחברות נוספות יאמצו את המודל שיציע שחרור של הסרטים בשירותי צפייה ישירה במקביל להקרנה הסרטים באולמות הקולנוע. כמובן שצעד זה לא יעבור בשקט מצד אולמות הקולנוע, שככל הנראה יפסידו לקוחות פוטנציאלים, אך עם כל זאת יהיה מעניין לראות כיצד מהלך זה ישפיע על תעשיית הסרטים כולה.

עדכון (20:05): הסרט זמין עכשיו דרך Google Play:

Screen Shot 2014-12-24 at 20.04.47


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים