מכרז התדרים לרשת דור 4 יתקיים ב-12 בינואר

משרד התקשורת הודיע אתמול (ה’) כי השלב הסופי של מכרז התדרים עבור הפעלת רשת הדור הרביעי ייערך בתאריך ה-12 בינואר 2015. המשתתפות במכרז יהיו חמשת ספקיות הסלולר הפועלות באופן רשמי כיום בישראל: פרטנר תקשורת (אורנג’), סלקום ישראל, פלאפון תקשורת, גולן טלקום ו-Hot Mobile, אליהן תצטרף שחקנית חדשה בדמותה של חברת מרתון 018 (אקספון של חזי בצלאל).

הצצה לאחור

בחודש יולי האחרון נפתחה ההרשמה למכרז התדרים, כאשר מאוחר יותר באותו חודש נענה משרד התקשורת לבקשתן של פרטנר וסלקום להפעלת רשת הדור הרביעי ברצועה ברוחב 5MHz על-גבי תדר 1800MHz. לאחר קבלת האישור להפעלת הרשת החדשה במתכונת מצומצמת, החלו ספקיות הסלולר לספק גישה ללקוחותיהן בזו אחר זו, כאשר כיום יכולים מרבית מנויי הסלולר בישראל דרך הספקיות הראשיות כמו גם דרך מספר ספקיות וירטואליות, לגלוש באינטרנט באמצעות טכנולוגיית LTE.

ספקיות הסלולר שהצטרפו לשוק בעקבות מהפיכת הסלולר האחרונה חתמו על הסכמים עם ספקיות הסלולר הגדולות לשם שיתוף הרשתות הקיימות שלהן. גולן טלקום חתמה על הסכם שיתוף עם סלקום, במסגרתו תשתף סלקום את תשתיות אתרי הסלולר להן ביצעה הסבה לתמיכה בטכנולוגיית LTE-Advanced עבור תמיכה במהירויות גלישה גבוהות ברשת דור 4, כאשר הוט מובייל חתמה על הסכם שיתוף דומה עם פרטנר.

במסגרת המכרז יתבקשו החברות להציע מחיר מינימום של 10 מיליון שקלים עבור כל רצועת תדר של 5MHz, ובסה”כ יוצעו 8 רצועות. לאור השתתפותה של מרתון 018 (אקספון) במכרז, ייתכן כי המחירים יקפצו מעלה, זאת לאור הנחה של עד 50% המוצעת לספקיות תקשורת חדשות המשתתפות במכרז.

את תנאי המכרז המלאים ניתן לראות באתר משרד התקשורת – לחצו כאן למעבר (זהירות PDF)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים