גאדג’טי מסקר: MYTH Eclipse – אזניות מודולריות באיכות שמע מרשימה

מותג MYTH הינו צעיר למדי בשוק הישראלי, אולם החברה פועלת בארה”ב מזה כשנתיים. בחודש שעבר הגיעו מייסדי החברה, סאני מלמד וברק מלמד, לישראל והשיקו את המותג בשיתוף פעולה עם חברת C-DATA והזמר אייל גולן. בשיחה עם המייסדים הבנו כי הכיוון ביצירת המותג היה לספק איכות סאונד גבוהה שתרצה גם את האודיופילים, תוך שמירה על מחירים שפויים יותר מהאזניות בדרג הגבוה ביותר ויכולת החלפה ושדרוג קלה של חלקי האזניות.

קיבלנו לידנו את דגם ה-Eclipse של MYTH Labs בצבע שחור ויצאנו לבדוק האם אנו מסוגלים לשמוע את ההבדל ולראות את היחודיות במותג החדש בישראל.

מה באריזה?

MYTH-Eclipse-Box-gadgetycoil

אריזת אזניות MYTH Labs מדגם Eclipse עשויה קרטון ומחולקת לשניים: האחת מכילה את האזניות עצמן (רמקולים) ואילו השניה כוללת את קשת האזניות, יחד עימה ניתן למצוא תיק נשיאה, כבל 3.5 מ”מ וספרות. על-גבי האריזה העוטפת את שני חלקיה, ניתן לראות מידע על האזניות, על תכולת הקופסה ובישראל בלבד – תמונה של אייל גולן, המזכירה את מעורבתו בשיווקן בארץ.

בקופסא תמצאו:

  • קשת ראש עם כרית בראשה
  • שתי אוזניות הניתנות לחיבור בהברגה
  • כבל לאוזניות עם שלט (כפתור בודד) ומיקרופון
  • תיק נשיאה מהודר לאוזניות הנסגר במשיכת חוטים
  • מדבקת MYTH Labs

עיצוב ונוחות

MYTH Labs בחרו לאמץ טרנד חדש-ישן המאפשר את החלפת חלקי האזניות השונים. קוראים להן אזניות מודולריות והן מאפשרות לקהל הצרכנים להחליף את קשת האזניות, הכבל המחבר לנגן המדיה וכמובן את האזניות עצמן. אותה מודולריות תאפשר לנו להחליף את צבעי הדגם שבחרנו, אולם בעתיד צפויה החברה לפתח גם יכולות ממשיות כמו הכנסת רכיב בלוטות’ לקשת האזניות, כך שבמקום רכישת מוצר חדש, ניתן יהיה להחליף את הקשת בלבד.

MYTH-Eclipse-Bend-gadgetycoil

הקשת עצמה, מצופה בכרית עבה למדי המספקת תמיכה נהדרת בראש ותורמת לכך גם גמישותה הגבוהה. ניתן לכופף את הקשת באופן אגרסיבי למדי, מה שרומז לכך שישנו סיכוי קטן לשבור אותה גם אם תשבו עליה (בטעות). במשיכה קלה של האזניות ניתן לוסת את אורך הקשת – כאן מצאתי כי ישנה אף רגישות יתר בתזוזת הקשת פנימה והחוצה, ובמקרים מסוימים נדרשה עדינות במשיכה ודחיפה של הקשת לשם התאמתה בצורה מיטבית לראש.

האזניות עצמן מתחברות לקשת בהברגה פשוטה ו”קליק” ישמע כאשר הן ימצאו במקומן. אף התהליך הפשוט, מצאתי כי לעתים ההברגה נוטה לצאת ממקומה בקלות, מה שיגרום לאזניות לנוע מצד לצד על הראש. אציין שהדבר אירע רק במקרים בהם עסקתי בפעילות גופנית או כשנגעתי שוב ושוב באזניות, ועדיין – תזוזה לא מתבקשת, אף שניתן להחזירן למקום במהירות הבזק דרך סיבוב לסגירת ההברגה ב”קליק”.

האזניות הולבשו סביב האוזניים והותאמו בקלות, כאשר רפידות העור העבות שיחקו תפקיד חשוב בצד הנוחות על עליהן. בעוד מדובר באזניות “גדולות”, המבנה שלהן קומפקטי למדי וניתן לקפל אותן למימדים קטנים עוד יותר ולאכסן בקלות בתיק הנשיאה המצורף. משקלן 350 גרם והן אינן מרגישות כבדות כלל על הראש.

בידוד מרעשים

ה-MYTH Eclipse עושות עבודה מצוינת בבידוד פסיבי מרעשי הסביבה. בעוצמות שמע בינוניות ומטה לא ניתן לשמוע כמעט כלל את רעשי הסביבה, כאשר בעוצמות שמע גבוהות ניתן יהיה לשמוע רק רעשים חזקים במיוחד בזמן ההאזנה למוסיקה. איטום הרעשים מורגש גם מצד הסובבים את המשתמשים באזניות, כאשר רק בעוצמות שמע גבוהות במיוחד ניתן היה לשמוע צלילים עמומים בוקעים מהן בזמן שישבו על אזני המשתמש.

בזמן הליכה ברחוב בהאזנה למוסיקה, קשה היה לשמוע את רחשי הרכבים וגם צפירות נשמעו חלשות למדי, מה שהגביר את ההנאה בשימוש באזניות גם מחוץ לבית.

MYTH-Eclipse-Hang-gadgetycoil

איכות שמע

איכות השמע בדגם ה-Eclipse של MYTH Labs הינה גבוהה למדי. ניתן להבחין בצלילים השונים של כלים מוסיקליים בז’אנרים שונים של מוסיקה, כאשר רמת הדיוק בקבצי מוסיקה באיכות גבוהה הינה מהמרשימות ששמענו באזניות שאינן בדרג המחירים מהגבוהים ביותר.

כמעט בכל ז’אנר מוסיקלי הצלחנו לשמוע את היתרון באזניות – הבאסים מדויקים להפליא, אמנם לא מחוזקים כנהוג באזניות פופולריות אחרות בשוק, כאשר צלילים נמוכים כגבוהים מודגשים באופן מופתי. חלק אחד שהצליח לאכזב היה איפוק קל בשירי רוק, לדוגמה. כאשר מצפים לפרץ בלתי מרוסן של רעש שיבקע מהאזניות וישבור, ולו רק במעט, את האזניים, ממשיכים לשמוע את הצלילים היפים והמדוייקים, אולם חסר משהו בצד העוצמה המתפרצת של אותם שירים. אולי הגברת עוצמת הבס בכל זאת הייתה תורמת כאן.

MYTH-Eclipse-Parts3-gadgetycoil

ועם זאת, עוצמת השמע הייתה מספקת. לא הוחרשו אזני משמיעה ממושכת של מוסיקה גם בדרגות השמע הגבוהות למדי, דבר חיובי ששוב מגיע בעקבות הדיוק המופתי של הצלילים הבוקעים מהאזניות. בהאזנה בכל עצמת שמע מהנמוכה לגבוהה, לא ניתן היה להבחין בצלילים צורמים או בירידה באיכות השמע.

קישור לנגני מוסיקה

בעוד ב-MYTH הבטיחו לנו אפליקציות יעודיות למכשירי אנדרואיד ו-iOS אשר על הקשר ביניהן לאזניות נרשם פטנט, כל שהצלחנו למצוא הוא דף שגיאה בסריקת קוד הברקוד על גבי אריזת המוצר ואפליקציה שממשיכה לקרוס שוב ושוב באנדרואיד. אם נשים את האכזבה הזו בצד, נוכל לומר כי החיבור הרגיל למכשירים מבוססי iOS ואנדרואיד פעלו טוב למדי.

הכפתור הבודד בשלט המובנה על-גבי הכבל המחובר לאזניות הצליח להפעיל ולעצור שירים כמו גם קטעי וידאו מיוטיוב במכשירי אנדרואיד ו-iOS ובנגני מוסיקה שונים על-גבי מחשב מקינטוש, אולם חסרה הייתה האפשרות להגביר ולהחליש את עוצמת השמע דרך השלט.

MYTH-Eclipse-Fold-gadgetycoil

סיכום

אזניות ה-MYTH Eclipse מספקות שילוב מעניין בין עיצוב חדשני המאפשר שינוי סגנונות ואפשרויות שדרוג ארוכות טווח לבין איכות שמע גבוהה במיוחד. במחיר של כאלף שקלים הן עשויות להיות יקרות עבור רבים מהצרכנים, אולם התמורה מגיעה בצלילים מדויקים להפליא להם לא תרצו להפסיק להאזין.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים