סמסונג מכריזה על גרסה משודרגת של Galaxy Note 4

סמסונג הכריזה על גרסה משודרגת של פאבלט הדגל שלה, Galaxy Note 4. הגרסה המשודרגת תגיע עם תמיכה בדור הבא של רשת ה-LTE-A בקטגוריה 9, המציעה מהירות הורדה של עד 450Mbps, וטומנת בחובה הפתעה נוספת.

אף על פי שלא ציינה זאת באופן רשמי, ניתן להסיק כי ערכת השבבים הפועמת בליבו של המכשיר היא לא אחרת מאשר Snapdragon 810 החדשה של Qualcomm, היא ערכת השבבים היחידה כיום התומכת ברשת שמציעה הגרסה המשודרגת. הנחה זו מאששת את השמועה אודות גרסה שכזו, שמועה שהתפרסמה לפני מספר שבועות ברשת, בצמוד להכרזתה של קוואלקום על הוספת התמיכה ב-LTE מקטגוריה 9 בערכת השבבים.

עד היום היה ה-Galaxy Note 4 זמין בשתי גרסאות: אחת שכללה את ה-Snapdragon 805 של קוואלקום ואחת נוספת אשר בתוכה נמצאת Exynos 5433 של סמסונג עצמה. שתי ערכות שבבים עדכניות ועוצמתיות לכל הדעות. עם זאת, הן נחשבות כעת ל״מיושנות״, לאחר השקת הגרסה המשודרגת.

Snapdragon-6s-8s

חדשנות דרום קוריאנית

LG ו-Samsung, שתי מעצמות סמארטפונים דרום-קוריאניות, פיתחו לעצמן בשנה האחרונה מנהג (מגונה אם תרצו) בו הן משיקות גרסה משודרגת של מכשירי הדגל שלהן עם ערכת שבבים עדכנית יותר, חודשים ספורים לאחר השקת הגרסה המקורית. סמסונג עשתה זאת עם גרסת LTE-A ל-S5 שכלל גם מסך Quad HD, ו-LG הלכה בעקבותיה. כעת מסתמן כי סמסונג עושה זאת שוב עם הגרסה המשודרגת שלה ל-Galaxy Note 4.

South-Korea-flagלצערנו, הפגנת הכוח הזו שמורה באופן בלעדי למגרש הביתי של שתי החברות, וספינות הדגל המשודרגות של שתיהן זמינות כרגע בדרום קוריאה בלבד. זאת בשל התמיכה הרלוונטית של רשת התקשורת המתקדמת הקיימת בדרום קוריאה.

ה-Snapdragon 810 היא ערכת השבבים העוצמתית ביותר של Qualcomm כיום. היא טומנת בחובה 8 ליבות – 4 ליבות עוצמתיות מסוג Cortex-A57 הפועלות במהירות שעון של 1.96 גיגהרץ ו-4 ליבות חסכוניות בחשמל מסוג Cortex-A53 הפועלות במהירות שעון של 1.56 גיגהרץ. אלו הן זוג ליבות שתכננה חברת ARM, הפועלות ב-64 ביט.

עוד מציעה ערכת השבבים המתקדמת תמיכה ב-Category 9 של LTE-A, הגרסה הבאה של רשת הדור הרביעי. בעזרת שילוב של 3 תדרים שונים ברוחב 20 מגהרץ היא מאפשרת להגיע למהירות הורדה מקסימלית של 450Mbps, גבוהה בהרבה מזו הזמינה כיום.

בעוד שהקוריאנים נהנים ממהירויות גלישה מרהיבות ברשתות המתקדמות, אנו בישראל נאלצים להסתפק כרגע ברשת LTE ניסיונית ומצומצמת – זאת עד שיתקיים השלב האחרון במכרז התדרים ב-12 לינואר, ובו יחולקו תדרי הדור הרביעי לחברות השונות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים