אפל נתבעת: “לא מודיעה לצרכן כמה שטח אחסון עומד לרשותו”

לא ככה ציפו באפל לפתוח את השנה החדשה. בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי במיאמי, פלורידה, טוענים שניים מלקוחות החברה כי זו מטעה את הציבור בפרסומיה אודות נפח האחסון של מכשירי האייפון, האייפד והאייפוד. לפי כתב התביעה, ישנם מקרים בהם מקבלים הלקוחות נפח אחסון נמוך ב-23.1% מזה שמפרסמת החברה באופן רשמי.

טענתו המרכזית של הצד התובע היא שבאפל לא טורחים לציין בפני הלקוחות כמה משטח האחסון מנוצל על ידי מערכת ההפעלה, ומעצם העובדה שבמכשירים הללו אין זה אפשרי לשלב כרטיס זיכרון חיצוני – נאלצים הלקוחות לרכוש נפח אחסון דרך שירות הענן iCloud. בנוסף, נטען בכתב התביעה שהחברה מקשה על התממשקות מול שירותי ענן חיצוניים, במטרה לדרבן שימוש דווקא בשירות שלה:

אנחנו מרגישים שיש מספר לא מבוטל של צרכנים מקופחים. אפל משתמשת בטקטיקות עסקיות מלוכלכות שמאלצות את לקוחותיה לבצע רכישות חפוזות בלית ברירה

התובעים מנסים לחזק את טענותיהם בהסתמך על ציטוטים ישירים של אפל עצמה. כך למשל, מצויין בכתב התביעה המשפט “iOS 8 is the biggest iOS release ever” אשר מופיע בעמוד הבית של מערכת ההפעלה. לטענת התובעים, לאחר ביצוע שדרוג ל-iOS 8 החדשנית, סובלים הלקוחות ממחסור חמור אפילו יותר בשטח אחסון הזמין לשימוש.

באתר SiliconBeat מציינים שאפל כבר התמודדה בעבר עם תביעות דומות ויצאה מכולן כשידה על העליונה. גם המתחרה סמסונג נתבעה לפני כמה שנים על אותו עניין, אולם אז חייב אותה בית המשפט להדפיס על אריזת המוצרים הערה ולפיה נפח האחסון המפורסם עשוי להשתנות בהתאם לצורכי מערכת ההפעלה.

תגובתה של אפל לדברים טרם התקבלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים