חברת Monster תובעת את Beats, דר. דרה וג’ימי איובין בגין הונאה

חברת Monster, מי שייצרה בתחילה את האוזניות הפופולריות תחת מותג Beats, טוענת בכתב תביעה שהוגש לאחרונה בקליפורניה, שדר. דרה (Dr. Dre, אנדריי יאנג) וג’ימי איובין זממו “מתחת לשולחן” לנשל אותה ואת מנכ”לה נואל ליס טרם מכירת המותג לחברת אפל תמורת 3 מיליארד דולרים. מונסטר טוענת שלזכותה להרוויח 5% מהעסקה, יותר מ-100 מיליון דולרים. מונסטר מציגה את הנתונים כאשר היא מראה שהאוזניות המדוברות יצרו למעשה שוק חדש של אוזניות High-End במחיר של למעלה מ-300 דולר ליחידה ופדיון של מעל מיליארד דולר בשנה.

מונסטר טוענת שהמצב הבעייתי היה קיים עוד ב-2011 כשנחתמה העסקה מול HTC, כאשר דרה ולאבין התקדמו עם העסקה בעודם מבטיחים לנואל ליס שיהיה ביכולתו לסרב לקיומה שכן גם הוא בעל מניות. לבסוף, הכריז איובין על כך שחברת HTC הטיוואנית רכשה כמות לא מבוטלת של מניות (בהשקעה של 300 מיליון דולר), כשבמקביל חוסלה השותפות עם מונסטר.

יתר על כן, כך על פי כתב התביעה, לאחר תערוכות האלקטרוניקה הגדולות בשנים 2012 ו-2013 ניסתה ביטס לחסל את מונסטר בכללותה, כשהראשונה החלה להציב אולטימטום למפיצים וספקים שונים שיצטרכו לבחור בין מוצרי ביטס למוצרי מונסטר על המדפים שלהם, אותם מפיצים שמונסטר קישרה בעצמה לחברת ביטס. לא זו אף זו, מונסטר טוענת שביטס פתחה במסע הכפשה כנגדה. למעשה, טוענים במונסטר שבכירי ביטס לקחו על עצמם יוזמה להוריד את מונסטר מהמדפים כמעט לחלוטין. על כך, ביטס טרם מסרה את תגובתה.

“מגמתיות של תאוות בצע”

מונסטר טוענת שאין מדובר במקרה בודד של חתירה כנגדה. בכתב התביעה נכתב שלחברת ביטס מוניטין ידוע של פיתוי יצרניות מוצרים אלקטרוניים, של יזמים ואמנים פרטיים לחתימת הסכמים מולה ודריסתם בשלב מאוחר יותר לאחר שהשיגה את זכויות הקניין הרוחני שלהם. ואכן, זו לא התביעה הראשונה כנגד ביטס בנושא זה. סטיבן לאמאר, בעבר מנהל קרן גידור שתכנן בעבור ביטס את הדגמים הראשונים של האוזניות, תבע אותה בשנה שעברה תחת הטענה שהוא אינו מקבל את כל התמלוגים עבור השקעותיו בדגמים הראשונים.

כשלאמאר תכנן בשנה שעברה להשיק קו מוצרי אוזניות משלו הוטחה בפניו תביעת “תגובה” מטעם ביטס, בטענה שאינו יכול לתייג את עצמו בפרסום מוצריו כאחד ממייסדי ביטס, כשלטענתם, הוא אינו אחד מהם.

במקרה עסקינן, נואל ליס טוען שהנקודה החשובה ביותר בתביעה היא הכבל. נואל ליס היה מהראשונים להבין שלא כל כבל אודיו מספק את אותן תוצאות, ולכן הקים בשנת 1979 את מונסטר במטרה למקסם את איכות האודיו עבור המשתמשים. ידע זה הביא לליס את השותפות עם ביטס. תביעה זו, כאמור, איננה מפתיעה במיוחד: היה זה רק בשנה שעברה שהציג מגזין Gimodo לראווה את יחסי האיבה בין שתי החברות לאחר התרגיל שמאחורי העסקה מול HTC, כאמור.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים