קרן מוזילה: Firefox 7 ישוחרר עוד השנה

בעוד משתמשי הדפדפן הפופולארי ממתינים בקוצר רוח לגרסה 4, שצפויה על פי כל הדיווחים לראות אור בחודש הנוכחי וכבר קיבלה לא פחות מ-11 גרסאות בטא (ללא כל גרסת RC באופק), מודיעה קרן מוזילה על כוונתה לשחרר בשנה הקרובה 4 גרסאות חדשות. מדובר במהלך יוצא דופן לקרן מוזילה, שכן עד כה היא נהגה לשחרר גרסאות “גדולות” אחת לשנתיים. ייתכן והדבר נעשה אל מול שלל הגרסאות של המתחרים המציעים למשתמש מגוון אופציות חדשות ומתקדמות.

כך, למשל, דפדפן הכרום של גוגל, שחצה באחרונה את רף 10 אחוזי הפופולאריות, על חשבונם של שועל האש והאקספלורר של מיקרוסופט – שוחרר בשנת 2008 וכבר מציע למשתמשיו גרסה תשיעית, הממתגת אותו כדפדפן מוביל כמעט מכל הבחינות: נוחות שימוש, מהירות, תאימות מושלמת לרוב התקנים ואבטחה גבוהה. הדפדפן הוותיק של מיקרוסופט, לעומת זאת, שייצא אף הוא בקרוב בגרסה תשיעית המציעה לא מעט אופציות מתקדמות, מאבד מדי חודש כמות לא מבוטלת של משתמשים.

בפרסום מפת הדרכים של קרן מוזילה לשנת 2011, צוין לא פעם כי 4 גרסאות משמעותיות ישוחררו במהלך שנת 2011 (ציטוט – Ship Firefox 4, 5, 6 and 7 in the 2011 calendar year). עוד צוין במפת הדרכים כי על מנת לאפשר שחרור מהיר של גרסאות גדולות, יהיה צורך בעבודה רבה בכמה מישורים בו-זמנית, דבר שספק אם יושם במוזילה בעבר אי-פעם.

השינויים המתוכננים:

Firefox 4 – עיצוב חדש לממשק המשתמש
– מנהל תוספים
– Firefox Sync
– Firefox Panorama
– שימוש בכרטיס המסך כמקור לעיבוד תכנים
– תמיכה מוגברת במגוון תקנים: WebM, WebGL, HTML5, CSS3
Firefox 5 – מנהל חשבונות שיאפשר חיבור למשתמש שלכם מכל מחשב המשתמש ב-Firefox
– ממשק משתמש לשיתוף מהיר של תכנים ברשתות חברתיות
– ממשק משתמש מונפש
– תמיכה במערכות הפעלה 64 ביט
Firefox 6 – תמיכה באפליקציות Web
– שיפורי מהירות ע”י ניהול נכון ומהיר יותר של קבצי המטמון
– תמיכה בגרסה 10.7 של מערכת ההפעלה MacOS
– מגוון שיפורים למנוע ה-JavaScript
Firefox 7 בשלבי תכנון מוקדמים

כמובן שכל אחת מן הגרסאות הנ”ל תכיל תוספות ושינויים נוספים שיהיו זמינים עד למועד השחרור.

והנה בונוס – אם תמיד תהיתם מה הבחירה של גולשי גאדג’טי…

מעודכן לתאריך 12/02/2011

מה דעתכם? האם קרן מוזילה פועלת נכון בכך שמוותרת על יוקרת המספר העגול ותשחרר גרסה חדשה אחת לכמה חודשים?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים