אילון מאסק מכריז על הקמה של מנהרת ניסוי עבור פרויקט Hyperloop

| יום ראשון, 18 בינואר 2015, 19:35 | טכנולוגיה, רכב

אילון מאסק – האם זהו האדם הקרוב ביותר להתגשמותם של ברוס ווין וטוני סטארק במציאות? עם הון של מיליארדי דולרים ורקע הנדסי רחב, הוא הופך רעיונות טכנולוגיים שאפתניים ביותר למיזמים מצליחים. לצד Tesla Motors ותוכנית SpaceX המרהיבה, הכריז מאסק לפני כשנה וחצי על פרויקט שינוע מהפכני נוסף, Hyperloop – מנהרה ובה קרונות נפרדים אשר ינועו במהירות הקרובה למהירות הקול. כעת, חושף היזם כי בקרוב תחל בנייתו של קטע ניסוי באורך חמישה קילומטרים, כפי הנראה, בטקסס.

מאסק הציג את הפרוייקט כפתרון חלופי לאישור בנייתה של רשת רכבות מהירות במדינת קליפורניה. לדבריו, כשמדובר במרחקים בני כ-1500 קילומטרים Hyperloop תהיה מהירה, בטוחה ויעילה יותר הן מבחינה אנרגטית והן מבחינה כספית לא רק על פני רכבת מהירה, אלא גם בהשוואה לאמצעי תחבורה זמינים אחרים, דוגמת רכבים פרטיים ואפילו מטוסים סילוניים.

המערכת תעשה שימוש במנהרה על מנת לספק את תנאי הסביבה הדרושים להשגת המהירות הגבוהה וכדי לצמצם את מימדי התשתית הקרקעית. לחץ אוויר נמוך בתוך הצינור יאפשר להקטין את החיכוך עם פני הקרונות, כאשר בשונה מריק מוחלט, את הלחץ הנמוך ניתן יהיה לשמר באמצעות מערכת אוורור חזקה אך פשוטה למדי. ובאשר לפריסת תשתית המנהרה, ניתן יהיה להקימה לאורך כבישים מהירים ועל עמודי תמיכה, אשר גם בשטחים שאינם צידי כבישים קיימים, לא יהוו מטרד גדול יותר מעץ או עמוד חשמל.

n_mj_hyperloop_130813Hyperloop מתאפיינת בלא מעט טכנולוגיות חדשניות. אחד הפתרונות היצרתיים ביותר בא לענות על מגבלת קנטרוביץ, אשר במהירויות כה גבוהות נותרת תקפה על אף הנמכת לחץ האוויר בתוך המנהרה. על המהנדסים היה למצוא דרך להעביר את האוויר המצטבר מלפני הקרונות (בעודם שועטים במנהרה) לאחוריהם במהירות גבוהה מזו שמאפשר הרווח הצר בין דפנות הקרון לדפנות המנהרה במצב רגיל. והתשובה הייתה הזרמת אוויר באמצעות משאבה שתמוקם בחלקו הקדמי של הקרון.

אותה משאבה מספקת את זרם האוויר הדרוש להפעלת מרכיב מרשים נוסף במערכת – מיסבי אוויר שבאמצעותם יתקדמו הקרונות על גבי המסילות, בדומה לדיסקית משחק על שולחן “הוקי אוויר”. המסילות עצמן רחוקות גם הן מהמסילות הקונבנציונאליות שכולנו מכירים, שכן מקטעים מהן מתוכננים לתפקד בנוסף כמנוע חשמלי לינארי ולספק לקרונות את כח ההינע.

בנייתו של קטע מנהרה נסיוני מבשרת על המשך פיתוח ותציין את הצעד המשמעותי הראשון להתממשותו של הפרויקט מאז הכרזתו. אילון מאסק מעודד את השתתפות הציבור בפרויקט, ובהתאם לכך, לאחר שהופיע בפורם התחבורה השנתי של טקסס, מסר בחשבון הטוויטר שלו כי המנהרה תשמש חברות וצוותי סטודנטים לבחון באמצעותה עיצובי קרונות משלהם. בנוסף, שוקל מאסק לערוך תחרות שנתית בה הצוותים יציגו את פתרונותיהם במסגרת מירוץ קרונות.

מדובר ללא ספק בפרויקט שאפתני ביותר, אשר מאסק מעריך כי עם השקעה של כמה מיליארדי דולרים ומנהיג מתאים – יוכל להגיע לשלב אב טיפוס מתקדם בתוך שלוש עד ארבע שנים. אם קיים אדם, אשר מפיו יכולה קביעה שכזו להשמע רצינית ואמיתית, זהו בהחלט אילון מאסק.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות