מיקרוסופט תשיק את Office 2016 בהמשך השנה ומספקת הצצה לאופיס בווינדוס 10

וורד עבור ווינדוס 10 (מקור: מיקרוסופט)

עם חשיפתה של מערכת ההפעלה Windows 10 ביום רביעי האחרון, הציגה מיקרוסופט גם גרסה חדשה לחבילת תוכנות אופיס המיועדת עבור מכשירים ניידים בעלי מסך מגע. כעת חושפת החברה פרטים נוספים אודות האפשרויות השונות שתציע חבילת אופיס שתוצע יחד עם ווינדוס 10 ומכריזה לראשונה גם על חבילת Office 2016.

החדשות הגדולות בשלב זה הן אמנם בפיתוח חבילת האופיס החדשה עבור מסכי המגע, אמנם לא ניתן להתעלם מההכרזה על אופיס 2016, זו תהווה את דור ההמשך ל-Office 2013 שהושקה לפני כשלוש שנים. במיקרוסופט לא חושפים פרטים רבים אודות חבילת התוכנות החדשה, אולם מספרים כי זו תמשיך להתמקד במשתמשי הווינדוס הקלאסיים, המבקשים לערוך מסמכים וליצור מצגות באמצעות עכבר ומקלדת ולא באמצעות מסך מגע ועט סטיילוס.

פרט נוסף שחושפת החברה הוא מועד ההשקה של אופיס 2016, זה נקבע למחצית השניה של השנה (2015). קשה לשים את האצבע על מועד ספציפי יותר כרגע, כך שנוכל להסתפק לעת עתה בכך שחבילת התוכנות תגיע, לכל המאוחר, עד סוף השנה הנוכחית.

לגעת באופיס

חלק חשוב בהצגתה של מיקרוסופט את Windows 10 תפסה האינטגרציה בין הפלטפורמות השונות על גביהן היא תרוץ. מערכת ההפעלה הותאמה עבור מכשירי סמארטפון, טאבלטים, מחשבים היברידיים וכמובן מחשבי PC קלאסיים בתצורת לפטופ או מחשב נייח, ומכאן שהתמקדות במסכי מגע נדרשה במהלך פיתוחן של ווינדוס 10 כמו גם גרסת האופיס התואמת.

הפרטים החדשים שחשפה מיקרוסופט אודות חבילת התוכנות אופיס עבור ווינדוס 10, אותה יש להפריד מחבילת התוכנות שתגיע כ-Office 2016, ממחישים עד כמה מאמינים בחברה מרדמונד בפלטפורמות התומכות במסכי המגע.

סט התוכנות החדשות מאפשר כעת הרבה מעבר למה שניתן היה לעשות בעבר עם וורד, אקסל, פאואר-פוינט, אאוטלוק ו-One Note. תוכלו לא רק לצפות במסמכים ולבצע עריכה בסיסית, אלא ליצור מסמכים ולבצע עריכה ברמה גבוהה הרבה יותר. מיקרוסופט הוסיפה מספר כלים חיצוניים שיעזרו בעבודה השוטפת עם מסמכים – תוכלו לחפש פקודות כמו הוספת טבלה או Header/Footer ישירות מבר חיפוש ייעודי המשולב בתוכנת וורד, זאת במקום רק לצפות במדריך שיעזור לכם לאתר היכן נמצאת הפקודה.

Microsoft-Excel-for-Windows-2010
אקסל בווינדוס 10

מיקרוסופט הוסיפה גם כלים מתקדמים לעבודה בצוותים. ניתן לצייר אנוטציות על גבי מצגות ולהעבירן לאחרים ואפילו לראותן בעת מעבר לשימוש בפלטפורמות אחרות כמו סמארטפונים וטאבלטים.

שימוש במסך המגע נעשה גם בתוכנת אקסל, שם תוכלו לסמן באמצעות עט סטיילוס (או עם האצבע) חלקים שונים בטבלה להם תרצו להוסיף עיצוב או סתם להעביר ממקום למקום. הפונקציה צפויה לעבוד אף מהר יותר כאשר אין עוד צורך לסמן את הטבלאות השונות באמצעות העכבר ואז לפתוח תפריטים נוספים לשם ביצוע פעולות, הכל ייעשה, כפי הנראה, באמצעות נגיעה במסך.

כלי מעניין נוסף העתיד לספק ערך ליוצרי ועורכי מסמכים בוורד עם אופיס עבור ווינדוס 10 הינו Insights for Office, דרכו ניתן יהיה לשלוף מידע לגבי חלק ספציפי במסמך. Insights החדש ישתמש במנוע החיפוש Bing לשם שליפת מידע רלוונטי ועל-פי הצהרתה של מיקרוסופט ייעזר בחלקים אחרים במסמך לצורך הצגת פריטים רלוונטים יותר. תוכלו לקבל מידע ותמונות בשליפה מהירה היישר מהאינטרנט. Insights כבר הושק לפני מספר חודשים עבור גרסת אופיס המקוונת, אך כעת נראה שמדובר בשדרוג משמעותי, במיוחד עבור מכשירים בעלי מסכי מגע.

חבילת אופיס עבור ווינדוס 10 גם היא תגיע בהמשך השנה, ולא קשה לנחש כי מיקרוסופט תמתין עד השקתה של מערכת ההפעלה החדשה טרם תציג את גרסאות Word, Excel, PowerPoint, Outlook ו-OneNote התואמות למסכי המגע.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים