ראש בראש: היתכן שאפל מכרה יותר סמארטפונים מסמסונג?

חברת סמסונג פרסמה אתמול (ה’) דו”ח כספי לרבעון הרביעי של 2014 וכהרגלה לא חשפה את מספר הסמארטפונים המדויק שמכרה ברבעון זה. החברה כן מסרה שמשלוחי הטלפונים כולם הסתכמו ב-95 מיליון יחידות, מתוכם כ-70% הם מכשירי קצה עליון. מחישוב פשוט ניתן להבין שמכירות הסמארטפונים שלה עמדו איפשהו בין 71 מיליון ל-75 מיליון מכשירים.

בכל יום אחר היה יכול היה להיות נתון זה משעמם למדי, אלא שאפל דיווחה השבוע על רבעון הסטורי בו מכרה שיא של 74.4 מיליון סמארטפונים. משמע, אפל מכרה את אותה כמות סמארטפונים או אף יותר מסמסונג, דבר שלא קרה מאז הרבעון הרביעי של 2011, לפני 3 שנים!

המסקנה מהחישוב הזה מתאימה בדיוק לנתון שהתקבל מסקר של Strategy Analytics, לפיו שתי החברות מכרו אותה אותה כמות סמארטפונים בדיוק – 74.5 מיליון, ברבעון הרביעי. נתח השוק של אפל עומד לפי הסקר על 20%, גידול של 18% מהשנה שעברה, הרבה בזכות האייפון 6 וה-6 פלוס שזכו להצלחה גם בסין. סמסונג גם היא תופסת נתח שוק של 20% ברבעון הרביעי, אולם עבורה מדובר בהתדרדרות רצינית, כאשר בתקופה זו בשנה הקודמת היא שלטה על כ-30% מהשוק.

Samsung-Apple-Market-Share-Strategy-Analytics

ירידה מהותית בביצועים עם נקודת אור אחת

בדו”ח דיווחה סמסונג על רווח של 4.9 מיליארד דולר, ירידה של 27% לעומת הרבעון המקביל. מדובר ברבעון שלישי ברציפות של ירידה ברווחים, בעיקר בגלל הקשיים בגזרת המובייל, שם הרווח התפעולי נפל ב-64%. בסמסונג מעדיפים להיות אופטימיים ומעריכים שצעדי ההתיעלות ובניית קו ייצור מעבדי מובייל חדשים יביאו לשנת 2015 יציבה יותר.

התחרות בין אפל לסמסונג מעולם לא היתה צמודה יותר

לצד הירידה במכירות, בחברה מרוצים מכך שלפחות המחיר הממוצע למכשיר עלה, בעיקר הודות למכירות טובות של ה-Note 4. בחברה מעריכים ש-2015 תהיה בסימן המשך התחרות הקשה, רמז להמשך הלחץ במכירות, וצופים ירידה נוספת במכירות הסמארטפונים והטאבלטים ברבעון הנוכחי.

למזלה של סמסונג ונקודת האור שלה, חטיבת השבבים הצליחה לכסות על חלק מהנפילה הקשה במובייל. רווחי חטיבה זו רשמו שיא של יותר מ-4 שנים ועיקר הגידול במכירות נרשם בשבבי הזיכרון שמשמשים בשרתים ובאייפונים של אפל (למרבה האירוניה). כשהשבבים של סמסונג בתוך המכשירים של אפל וגם המכירות הגיעו לרמה דומה, עכשיו ניתן לומר בפה מלא: התחרות בין אפל לסמסונג מעולם לא היתה צמודה יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים