מוטורולה מכרה 10 מיליון מכשירים ברבעון ורושמת הצלחה עם Moto X בסין

לפני מספר ימים פורסמו הנתונים המקדימים של חברת המחקר IDC הנוגעים למשלוחי הסמארטפונים שנעשו במהלך הרבעון הרביעי של 2014 ולאורך השנה כולה. את הרבעון האחרון של השנה הקודמת חתמה חברת לנובו הסינית כשהיא ממוקמת במקום השלישי בנתח השוק, זאת רבות הודות לחברה הבת מוטורולה, אותה רכשה מידיה של גוגל בעסקה שהושלמה באוקטובר 2014.

אתמול (ג’) פירסמה לנובו את דוחותיה הכספיים עבור הרבעון שחתם את השנה וחשפה גם את נתוני מכירות הסמארטפונים הנוגעים באופן ספציפי למוטורולה. על-פי הדוחות, הציגה מוטורולה מכירות העולות על 10 מיליון מכשירים במהלך הרבעון, עליה של 118% משנה לשנה. הרכישה הטריה תרמה 1.9 מיליארד דולר להכנסות חטיבת המובייל של לנובו, כאשר סך הכנסות החטיבה עמדו על 3.4 מיליארד דולר.

בעוד תרמה מוטורולה רבות לחיזוק מעמדה של לנובו כשחקנית מהותית בשוק המובייל, לא רשמה החברה רווחים במהלך הרבעון. בלנובו מציינים כי תוך 4-6 רבעונים מרגע סגירת העסקה עם גוגל, ישנו צפי כי תהפוך החברה לרווחית. בינתיים, עוזרת מוטורולה להפוך את תחום המובייל לבעל נוכחות גדולה יותר עבור השחקנית הותיקה בשוק המחשוב. עסקי המובייל תופסים כיום 24% מסך הכנסות החברה, כאשר חטיבת המחשוב מחזיקה ב-65% מההכנסות לעומת 81% ברבעון המקביל של 2013.

Moto X זוכה להצלחה בסין

היתרון הגדול ביותר של מוטורולה עם הצטרפותה למשפחת לנובו הינו נוכחותה החזקה של החברה בשוק הסיני. בדוחותיה הכספיים מציינת לנובו את כניסתה של מוטורלה חזרה לשוק הסיני, ובינתיים, מתחילה החברה האמריקאית לבצע מכירה מוקדמת למכשיר ה-Moto X מהדור השני דרך האתר הסיני שלה. המכירה מתבצעת בדיוק באותו אופן בו נהגה מוטורולה לעשות עבור שאר השווקים בהם היא מוכרת את Moto X, שיטה מקובלת למדי בסין שאף זכתה לפופולאריות והניבה לא מעט הצלחה במכירות מהירות של מכשירים עבור חברות כמו Xiaomi.

moto-x-china

על פי תמונה שהופיעה בעמוד החברה ברשת החברתית הסינית Weibo, הצליחה מוטורולה לרשום יותר ממיליון הזמנות מוקדמות עבור סמארטפון ה-Moto X, מאז הפכה החברה את הרישום להזמנת המכשיר זמינה ב-27 בינואר 2015.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים