הוכרז: Equaris E4.5 – סמארטפון ראשון עם מערכת ההפעלה אובונטו

חברת קנוניקל, מפתחת מערכת ההפעלה Ubuntu Touch למכשירים ניידים, הכריזה באופן רשמי על סמארטפון ראשון שיעשה שימוש במערכת החדשה. סמארטפון ה-Equaris E4.5 מגיע כחלק משיתוף פעולה עם מפתחת התוכנה ומוצרי האלקטרוניקה הספרדית BQ, ויימכר במכירות בזק דרך האינטרנט, באופן דומה לזה שמציעות היצרניות הסיניות.

סמארטפון ה-Equaris E4.5 אינו פיתוח חדש שנעשה במיוחד עבור שילוב מערכת ההפעלה אובונטו, כאשר גרסה של המכשיר מופיעה באתר BQ בשילוב מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת KitKat. מחירו של המכשיר בגרסת Ubuntu Touch יהיה זהה לזה של גרסת האנדרואיד שלו ויעמוד על 169.90 אירו, הם כ-190 דולרים.

מפרט המכשיר כולל מסך IPS בגודל 4.5 אינץ’ ברזולוציה של 960×540, המעניקה לתצוגה צפיפות של כ-240 פיקסלים לאינץ’ בודד, מעבד מרובע ליבות מסוג Cortex-A7 בתדר שעון של 1.3GHz מבית מדיה-טק עם המעבד הגרפי Mali-400, זיכרון 1GB RAM, נפח אחסון 8GB (מהם פנויים 5.5GB לאחסון בפועל), מצלמת 8MP ראשית עם אפשרות צילום וידאו ב-Full HD, מצלמה משנית 5MP בקדמת המכשיר וסוללת 2150mAh מסוג LiPO.

Ubuntu-Touch-Equaris-E45-gadgetycoil

המכשיר תומך ב-DualSIM ועל פי החברה יוצע כשהוא לא נעול (Unlocked) למפעילות הסלולר עימן יושק. Equaris E4.5 מספק תמיכה בקישוריות WiFi מתקן 802.11b/g/n, בבלוטות 4.0 וברשתות הדור השני (2G) והשלישי (3G). מימדי המכשיר עומדים על: רוחב- 67 מ”מ, גובה- 137 מ”מ, עובי- 9 מ”מ ומשקלו 123 גרם.

Ubuntu-Touch-Screenshots

מערכת ההפעלה Ubuntu Touch מציעה ממשק משתמש שונה מזה הקיים על מערכות ההפעלה הנוכחות כיום בשוק ומציע גישה מהירה יותר לתוכן הנמצא במכשיר המשתמשים כמו מוסיקה, חדשות, תמונות, אנשי קשר ועוד. על מכירות הבזק תודיע החברה דרך חשבונותיה ברשתות החברתיות בטוויטר, גוגל+ ובפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים