גאדג׳טי מסקר: Ampere – מד זרם יפהפה

אז קניתם סמארטפון חדש ומתקדם שהגיע עם מטען מקורי ואיכותי. מספר חודשים לאחר הקנייה, השתמשתם במכשיר במהלך הטעינה, ועשיתם תנועה לא נכונה – המטען חדל מלעבוד. צריך לקנות אחד חדש, אבל איך בוחרים? בשוק קיימים אינספור מטענים שונים במגוון צבעים, צורות ומחירים. אפשר ״ללכת על בטוח״ ולקנות מטען מקורי במחיר מופרז, או להסתכן ולקנות אחד ב-eBay בשקלים בודדים – ובמקרה שבוחרים באפשרות הזו, כיצד ניתן לדעת האם המכשיר מוטען כהלכה? בדיוק את הבעיה הזו מנסה אפליקציית Ampere לפתור.

ampere-logoהאפליקציה מספקת ממשק פשוט וידידותי בעל חלון אחד בלבד ובו נמצאים כל הפרטים החשובים כגון: רמת הטעינה, בריאות הסוללה, מתח הסוללה, סוג הסוללה, טמפרטורת המכשיר ועוד. בראש החלון מוצג הזרם שנכנס/יוצא מהסוללה, ולצידו הזרם המינימלי והמקסימלי שנמדד. הזרם מתעדכן כל מספר שניות, משך ריענון ארוך מידי לטעמי – היה נחמד אם היה אפשר לקבוע פרק זמן קצר יותר. מתחת למד הזרם תמצאו כפתור המקשר להיסטוריית הסוללה באפליקציית ההגדרות של המכשיר.

האפליקציה מעוצבת בשפת העיצוב החדשה של גוגל, Material Design. את שפת עיצוב זו הציגה גוגל עם עדכון 5.0 Lollipop לאנדרואיד, והיא מאופיינת בצבעים בוהקים ובאלמנטים פשוטים. לצערנו, האפליקציה פועלת רק על מכשירים המריצים את מערכת ההפעלה העדכנית ביותר, זאת מכיוון שהיא משתמשת ביכולות מדידה חדשות שהטמיעה גוגל במערכת, יכולות שאינן זמינות בגירסאות קודמות. עובדה זו מקטינה את נתח השוק הזמין לאפליקציה באופן משמעותי, שכן מכשירים המריצים את לוליפופ מהווים כרגע פחות משני אחוז מכלל מכשירי האנדרואיד.

שלב הבדיקה

בדקנו את האפליקציה בעזרת ספק כוח מקורי של חברת OnePlus בעוצמה של 2.1 אמפר, כבל מקורי של חברת OnePlus, ספק כוח גנרי בעוצמה של 1 אמפר וכבל גנרי. המכשיר בו נמדדו התוצאות הוא לא אחר מה-OnePlus One. בעזרת הספק והכבל המקוריים נמדד זרם של 1010 מיליאמפר, זרם מספק למדי. לעומת זאת, כאשר מדדנו את הספק המקורי עם הכבל הגנרי, קיבלנו תוצאה עגומה ביותר של 190 מיליאמפר בלבד.

למרבה הפלא, הכבל הגנרי שאיכזב במדידה הקודמת מצליח לספק יחד עם המטען הגנרי זרם של 380 מיליאמפר – זרם חלש אמנם, אך עדיין מסוגל להטעין את המכשיר. נראה כי הכבל והמטען הגנריים הולכים יחדיו. התוצאה המפתיעה ביותר התקבלה כאשר השתמשנו בספק הגנרי ובכבל המקורי: לא רק שהסוללה לא נטענה, היא רוקנה (!) בזרם של 20mA.

המסקנה המתבקשת מהניסוי הקצרצר – עדיף להשקיע באביזרי הטענה מקוריים. העובדה שהגענו למסקנה ללא צורך בכלי מדידה חיצוני היא לא פחות ממרשימה.

לסיכום, Ampere היא אפליקציה חביבה – הממשק המצוחצח שלה נעים לעין, וכיף לשחק איתה – לשנות את הבהירות / מצב הקישורויות ולראות את הזרם היוצא / נכנס אל המכשיר משתנה בהתאם. עם זאת, היא לא מהווה תחליף לכלי מדידה מקצועי – המפתח ציין כי התוצאות שהיא מספקת אינן מדויקות, ומשמשות לצורך השוואה בלבד. בנוסף, העובדה שהיא זמינה רק לשני אחוז מכלל משתמשי האנדרואיד הופכת אותה ללא אטרקטיבית בעיני רבים.

אם מכשירכם התברך בעדכון לגרסת האנדרואיד האחרונה, אתם מוזמנים להוריד את האפליקציה בחינם (עם פרסומות). אל דאגה, היא לא תחסל לכם את המקום הפנוי במכשיר – גודלה עומד על פחות משני מגה-בייט.

להורדת Ampere עבור מכשירים מבוססי אנדרואיד 5.0 – לחצו כאן


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים