אפל בבקשה לפטנט: סורק טביעת אצבע המשולב במסך המגע

כשאפל הציגה את חיישן טביעת האצבע בכפתור הבית שלה, בשילוב תכונת ה-Touch ID, התעורר העולם לפוטנציאל הטמון בכך, למרות שהאפשרות עצמה קיימת כבר מספר שנים טובות בשוק. מאז, רוב היצרניות המובילות בשוק המובייל מוציגות סורק טביעות אצבע במכשיריהן, אך ההרגשה היא שנכון להיום – אפל עשתה את זה הכי טוב. כעת, בזמן שהשוק מתמלא בסמארטפונים המאפשרים סריקת טביעת האצבע בכפתור הבית או בגב המכשיר, אפל מתכננת את הצעד הבא בתחום.

אפל שילבה את התכונה לאחר שכמה שנים לפני כן, ב-2012, היא רכשה את חברת AuthenTec, העוסקת בעיקרה בפיתוח התכונה של סורק טביעות אצבע במכשור טכנולוגי, אך במקביל היא עסקה גם בפיתוח סורקי טביעות אצבע במסכי מגע. ובכך עוסקת בקשת הפטנט של אפל שפורסמה כעת.

הבעיה העיקרית במה שאפל מנסה לעשות היא העובדה שכל שכבת חומרה נוספת למסך מורידה מאיכות התצוגה הקיימת ואף לפעמים מאיכות קליטת תחושת האצבע ועיבודה, לכן אפל לא מעוניינת לשים את שכבת הסריקה כשכבה העליונה, אלא בשכבה התחתונה ביותר. התכונה אמורה לעבוד כך ששכבת חומרה זו מקושרת במעגל אלקטרוני אינטגרלי למכשיר, המחובר לחיישן הנמצא למעלה יותר, אשר עשוי בעיקר מתחמוצת אינדיום-בדיל שקופה.

Apple-Fingerprint-touchscreen-patent

מדובר בתחמוצת מוליכה אשר יש לאזנה בעדינות ובעובי מינימלי על מנת לשמור על שקיפותה. התכונה ככל הנראה תאפשר הן סריקת אצבע אחת והן סריקה של כמה במקביל. אפל עדיין לא שללה אפשרויות של הטעמת השכבה שמעל לשכבת התצוגה, בדרך שעדיין לא פורטה עד הסוף, או את האפשרות לשלב בשכבת הטאץ’ עצמה את התכונה לסריקה בנוסף.

האם יהיה השימוש במנגנון Touch ID מסוג זה נוח? אין לדעת. מה שכן, יש היגיון באמור כאשר רוב השימוש שלנו בסמארטפון כולל את העברת האצבעות על המסך, אז למה שלא תהיה האפשרות לאבטח דברים מסוימים גם בדרך זו?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים