Gionee Elife S7 – שוב מועמד חדש לתואר המכשיר הדק בעולם

במחצית השניה של 2014 החלו היצרניות הסיניות במרדף סמוי אחר ייצור מכשירי סמארטפון דקים להפליא. חברת Gionee הייתה בין הראשונות כשהוציאה את Elife S5.1 שהיה בעובי של 5.1 מ”מ, אחריו הגיעו Oppo עם ה-R5 בעובי של 4.85 מ”מ, חברת Vivo עם ה-X5 Max בעובי של 4.75 מ”מ ולאחרונה Coolpad הוציאה את Ivvi K1 Mini בעובי של 4.7 מ”מ בלבד.

המירוץ אחר תואר הסמארטפון הדק ביותר נהיה כה אינטנסיבי עד שסמנכ”לית השיווק של Gionee, אוליביה שה, יצאה בהודעה לעיתונות בה סיפרה כי החברה פורשת מהמירוץ, כאשר היא לא רואה איך דקיקות המכשיר מועילה למשתמש כאשר הדבר גורם לירידה בביצועיו.

למרות הצהרותיה, מסתבר שאחד בפיה ואחד בליבה של אוליביה, כאשר השמועות אומרות שהמכשיר החדש שהולך לצאת מבית החברה, שיוכרז ב-MWC 2015 בחודש הבא בברצלונה, הוא ה-Gionee Elife S7, לא הולך להיות בעובי 7 מ”מ כמצופה מאותן הכרזות של החברה. לפי מקורות בסין שהצליחו לשים ידיהם על המכשיר טרם ההכרזה, מדובר יהיה בסמארטפון בעובי 4.6 מ”מ בלבד.

בתחרות הסמויה הזו יש פרמטר אחד חשוב ועיקרי אותו יש לזכור: לכל היצרניות ישנה מגבלה טכנולוגית של 3.5 מ”מ המיועדות לכך שיהיה חיבור לאוזניות במכשיר, כשאי אפשר לייצר את המכשיר גם בדיוק בעובי של 3.5. אלא אם כן ימצאו החברות דרך להתגבר על המגבלה האודיופונית, המירוץ הזה יצטרך לשנות כיוון בעתיד הקרוב, או לוותר על מחבר האוזניות כפי שעשו חלקן בעבר.

לאחרונה ראינו שכמה מהיצרניות בסין וגם יצרניות מערביות כדוגמת אפל וככל הנראה גם סמסונג, ויתרו על מגבלה טכנולוגית אחרת והיא העובי הנדרש למצלמה, כאשר האייפון 6 ולפי השמועות גם הגלקסי S6, מגיעים עם מצלמה בולטת בשל העובי הדקיק של המכשיר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים