אפל מעסיקה מאות עובדים העוסקים בפיתוח רכב חשמלי

שוק הרכב עשוי לקבל שחקנית חיזוק טכנולוגית נוספת, כאשר על-פי דיווחים מקבילים של הפיננשל טיימס הבריטי והוול סטריט ג’ורנל, מעסיקה כיום ענקית הטכנולוגיה אפל מאות עובדים ב’פרוייקט טיטאן (Titan)’, לשם פיתוח רכב חשמלי שיקבל עיצוב של מיני-ואן.

על-פי הדיווחים, לוקחת אפל את הנושא ברצינות, כאשר את הפרויקט מוביל סטיב זדסקי, סגן נשיא באפל האחראי על צד העיצוב של מכשירי האייפון והאייפוד ולשעבר מהנדס בחברת הרכב פורד. אדם נוסף המעורב בפרויקט הוא יוהאן יונגוירת’ (Johann Jungwirth), ששימש בעבר כראש חטיבת המחקר והפיתוח בחברת הרכב מרצדס, וכיום משמש כראש מחלקת פיתוח מערכות המקינטוש באפל.

עבודתה של אפל בתחום פיתוח הרכב החשמלי החלה על פי הדיווחים כבר לפני כשנה, כאשר עיקר ההתמקדות הינה סביב טכנולוגיות רכב הכוללות טכנולוגיות סוללה, רובוטיקה ותהליכי ייצור של מתכות, ככל הנראה עבור שלדת הרכב. ההתמקדות בצד הטכנולוגי מעידה כי באפל מתכננים לשלב רבות מטכנולוגיות החברה בתוך הרכב ולא רק ככלי עזר שיגיע דרך לוח המחוונים או דרך מערכות בידור לרכב בלבד.

Apple-CarPlay-main1
מערכת Apple Car Play

שוק הרכב הופך צפוף

במידה והדיווחים בנושא יתגשמו בעתיד, לא תהיה אפל היחידה, וודאי לא הראשונה, שתיכנס לשוק הרכב עם פיתוח מכונית חשמלית משלה. גוגל עובדת מזה שנים רבות על פיתוח רכב אוטונומי משלה, והספיקה אף להציג דגם אב טיפוס לפני מספר חודשים. חברת טסלה מוטורס גם היא שחקנית חדשה יחסית בתחום עם דגמים מרשימים למדי של רכבים חשמליים, כאשר יצרניות הרכב הותיקות גם הן כבר הציגו וממשיכות להציג רכבים חשמליים כמו גם יכולות נהיגה אוטומטיות ברכבים.

אפל לא תיכנס, אם כן, לשוק חדש, אלא תנסה ליצור מוצר ייחודי שישכנע בעלי רכבים כי שוק הרכב זקוק לשינוי וכי המוצר שלה הוא הטוב ביותר בתחום. החברה עשתה זאת בעבר עם נגני האייפוד, סמארטפון האייפון וטאבלט האייפד, כאשר בקרוב היא צפויה להשיק גם שעון חכם, עמו היא קוראת תיגר על השחקניות הקיימות בשוק.

אב הטיפוס לרכב האוטונומי של גוגל
אב הטיפוס לרכב האוטונומי של גוגל

אנדרו תיל, מנהל הטכנולוגיות הראשי בחברת סימפוני טלקה, שנרכשה בעסקת ענק על-ידי חברת הרמן, סיפר לנו לאחרונה בראיון כי בעתיד הקרוב נזכה לראות את שילוב הטכנולוגיה ברכב מגיע דווקא בצד מערכות הבידור ברכב ולא באופן מוטמע ברכבים עצמם. יש לצפות כי פיתוח רכבים בשלמותם על-ידי חברות הטכנולוגיה השונות יארוך עוד מספר שנים לא מבוטל, כאשר כרגע עיקר התמקדותן תהיה ליצור התממשקות טובה יותר בין פלטפורמות המובייל שלהן למערכות הבידור ברכבים.

דיווחים על מוצרים שונים עליהם עובדת אפל כבר הגיעו בעבר על מוצרים שמעולם לא ראו אור. כך למשל, מלווים אותנו הדיווחים אודות טלויזיה חכמה מבית אפל מזה שנים ואפל טרם הציגה מוצר מסוג זה בתחום. דווקא עם השעון החכם, גם הוא התבשל לאורך זמן ממושך בדיווחים ושמועות, זכה לאחרונה לחשיפה ראשונה לקראת השקתו בחודש אפריל.

האם לדעתכם תפתיע אפל עם רכב חשמלי בעוד מספר שנים, או שמא זהו תחום אותו תחליט החברה לזנוח?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים