חברת Tesla תשיק סוללה נטענת לשימוש ביתי

מקור תמונה: Jeff Cooper / filckr

סוללות נטענות שולטות כמעט בכל מרכיב בחיינו – הן מפעילות טלפונים, מחשבים, ולאחרונה גם מכוניות. ישנו רק תחום אחד בו אנו עדיין תלויים בחסדיה של חברת החשמל – הבית. עם זאת, נראה כי מצב זה עומד להשתנות: אילון מאסק, איל ההון ומנכ״ל יצרנית הרכבים החשמליים טסלה מוטורס, הכריז כי בעוד חצי שנה תחל החברה בייצור תעשייתי של סוללות ענק לשימוש ביתי.

לסוללה לשימוש ביתי יכולים להיות יתרונות רבים: ראשית, במקרה שתשתית החשמל קורסת, הסוללה יכולה להבטיח אספקת חשמל סדירה – חלופה ירוקה לגנרטור רועש וזולל דלק. בנוסף, בבתים שמאובזרים בפאנלים סולאריים, הסוללה תוכל לאחסן עודפי חשמל שבלעדיה היו מתבזבזים.

סביר להניח שטסלה פיתחה טכנולוגיה יחודית על מנת לאפשר קיום של סוללה שכזו – ייצור סוללת יוני ליתיום מסורתית בסדר גודל כזה תעלה הון עתק, שלא לדבר על הסכנות הבטיחותיות הכרוכות בה. אחת הטכנולוגיית האפשריות לשימוש בסוללה העוצמתית היא טכנולוגיית תאי מימן. טויוטה משתמשת בטכנולוגיה זו ברכב החשמלי שלה, Toyota Mirai, בו הסוללה נשלפת ומסוגלת לספק גם חשמל לבית.

תאי המימן ברכב Toyota Mirai
תאי המימן ברכב Toyota Mirai

מאסק תיאר את הסוללה כך:

שטוחה, חמישה אינצ׳ים מהקיר עליו היא תלוייה, עם כיסוי יפהפה וממיר מובנה בין זרם ישר לחילופין

סביר להניח שנחזה בסוללה לראשונה בעוד מספר חודשים, ושהיא תישאר בגבולות ארה״ב – כמו מרבית מוצריה של חברת טסלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים