Galaxy S6 יביא עימו שינויים גדולים בתוכנה ונוכחות מהותית של מיקרוסופט

תמונת קונספט Galaxy S6 (מקור: Verus)

מכשירי הדגל של סמסונג מסדרת ה-Galaxy S היו לאורך ההיסטוריה מהסמארטפונים המובילים בשוק המובייל ותמיד הגיעו עם החומרה החדשה והמתקדמת ביותר. חסרון בולט היה לסמסונג בגזרת התוכנה, הנובע מרצונה לבדל עצמה באמצעות ממשק משתמש ייחודי, TouchWiz, וסט של אפליקציות ופיצ’רים פרי פיתוחה. הביקורות על כך היו רבות ונראה שעם ה-Galaxy S6 המצב יהיה שונה.

לפי דיווח חדש של אתר SamMobile, הנחשב לספק ידיעות אמין בכל הנוגע לסמסונג, כל אפליקציות החברה לא יגיעו מותקנות מראש על גבי סמארטפון הדגל העתידי Galaxy S6. מדובר בדיווח המקצין ידיעה קודמת על כך שסמסונג תצמצם את כמות האפליקציות המותקנות מראש במכשיר.

Samsung ATIV S Windows 8
Samsung ATIV S Windows 8

קשה לנו לראות את החברה מוותרת על שירותים שהיא עומלת קשה כדי לקדמם יחד עם מוצרים נילווים (בעיקר מחשוב לביש) כמו S Health ו-S Voice. המטרה להסרה הגורפת היא להפוך את ה-Galaxy S6 להרבה יותר מהיר גם בזכות גרסת TouchWiz קלילה ודומה יותר לממשק המקורי של אנדרואיד.

סמסונג לא רק תסיר אפליקציות מובנות, אלא תוסיף גם לא מעט, ולמרבה הפלא מדובר דווקא באפליקציות מבית מיקרוסופט. החברה ככל הנראה הגיעה להבנות עם ענקית התוכנה מרדמונד סביב סוגיית הסכמי התמלוגים על פטנטים אותם נדרשת לשלם היצרנית הקוריאנית למיקרוסופט.

בין האפליקציות שיותקנו מראש על גבי ה-Galaxy S6 אמורות להיות Office (יחד עם מנוי לאופיס 365 בחינם), OneDrive, OneNote ו-Skype. מדובר בסט איכותי של אפליקציות לקהל המקצועי ישירות מהקופסה.

לא ברור עדיין אם אכן התגבש הסכם כזה בין סמסונג למיקרוסופט, אבל הוא כן מתאים לשינוי הגישה שעובר על מיקרוסופט בתקופה האחרונה, כאשר היא חוזרת להיות חברת תוכנה המעוניינת להביא את השירותים שלה לכמה שיותר פלטפרמות. נוכחות על סמארטפון האנדרואיד הפופולארי ביותר יכול לתת לה עוד מקפצה קדימה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים