סמרטפונים מוכרים יותר ממחשבים נייחים

מי היה מאמין שהיום הזה יגיע? מיומו הראשון של הטלפון הסלולרי ועד ההכרזות המדהימות שיש לנו בתערוכה בברצלונה השנה עברו שנים לא מעטות, אך כעת מסתמן שיא חדש שנשבר ומציב את הטלפונים הסוללרים בחזית העולם הטכנולוגי:

על פי נתונים של חברת המחקר IDC, נמכרו ברבעון הרביעי של 2010 כ-100.9 מיליון סמארטפונים. המספר הזה מייצג עלייה של 87.2 אחוז מהרבע המקביל ב-2009, בו נמכרו כ- 53.9 מיליון סמארטפונים בלבד. אם נתסכל על השנה כולה, גם כאן אנו רואים עלייה מרשימה מאוד בנתוני המכירות של סמרטפונים, כאשר בשנת 2009 נמכרו כ-173.5 מיליון מכשירים, וב-2010 נמכרו כ-74.4 אחוזים יותר – 302.6 מיליון מכשירים!

אך החדשות המרעישות לא מסיימות כאן: הנתונים מצביעים על מגמה מעניינת יותר, כאשר לראשונה נמכרו יותר סמארטפונים מאשר מחשבי PC רגילים. מהרבעון הרביעי של 2009 לזה של 2010 נרשמה עלייה רק של 5.5 אחוז בלבד במכירות המחשבים הנייחים, ובסך הכל נמכרו 346.2 מיליון מחשבים. מי שניצחו על השינוי המעניין הזה ברבעון הרביעי של השנה  היו נוקיה, שמכרה 28.3 מיליון מכשירים, אפל, שמכרה 16.2 מיליון מכשירים, RIM, שמכרה 14.6 מיליון מכשירים, סמסונג, שמכרה 9.7 מיליון מכשירים ואחרונה חביבה – HTC האהובה, שמכרה “רק” 8.6 מליון מכשירים. בשנה האחרונה החליפה RIM את מקומה עם אפל במקום השני, בעוד סמסונג ו-HTC נהנות מהצמיחה הקבועה שלהן בשוק. מה דעתכם? מי תהיה החברה שתמכור השנה יותר מכולן?

(מקור: IDC)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים