קליטה ללא הגבלה – שבב חדש מסוגל לנתב את הראוטר למקומות חשוכים

בתמונה: שבב Ethertronics EtherChip EC482, מקור: Business Wire

אם יצא לכם לשאול פעם “עד מתי חוסר קליטה בקצה של הבית?!” – הגיעה התשובה. חברת Ethertronics, היושבת בסן-דייגו, פיתחה בעבר הלא רחוק אנטנות חכמות שהיו מיועדות למכשירים סלולריים לשיפור ומקסום הקליטה, כעת, היא מנתבת מחדש את מטרת הפרוייקט לשימושים הביתיים יותר בעזרת יישום הטכנולוגיה החדשה שלה – Active Steering Algorithms, באנטנות החברה, ומקווה לעזור לכם לגלוש מהר בכל פינה בבית.

השבב החדש מבית החברה, EtherChip EC482, היושב בבסיס אנטנות החכמות שלה, משתמש בטכנולוגיה שפיתחה, ואף ללא עזרה ממגברים או כל תמיכה נלווית, מצליח להגביר את עוצמת האות בין 20%-45% יותר מהרגיל. השבב יוצר אותות מרובים סביב האנטנות של המכשיר והאלגוריתם בוחר מהו האות המתאים ביותר אליו יתחבר כל מכשיר בבית, זאת תוך כדי ניטור גלי ה-RF.

כך, אותה טכנולוגיה שפותחה על-מנת להתגבר על שינויי הדפוס המרובים באותות הרדיו כשאנו מטיילים ברחבי הגלובוס, מיושמת על-מנת להתגבר על קירות עבים ותקרות החוסמים את האות מלהגיע למכשירים המרוחקים ממנו בבית. החברה ייצרה את האנטנות הייחודיות שלה לפני כ-3 שנים ואלו החלו להגיע אל המכשירים הסלולריים (בעיקר לדגמי הסמסונג גלקסי), כשחזון החברה הוא לראות את יצרני הראטורים רותמים אותו לשימושם.

 

screen-shot-2012-03-24-at-3-19-37-pm

עוצמת האות מתחזקת אף יותר אם הראוטר הנבחר משתמש בתקן החדש יחסית 802.11ac כפול האנטנות, כאשר השבב יכול לחלק את האלגוריתם לכל אחת מהאנטנות. השבב יוצר במיוחד עבור שידור מתקדם בתצורת MIMO (ר”ת Multiple Input Multiple Output) בעוצמת 5mhz ויכול לבוא לידי יישום במכשירים שונים, בין אם מכשור לביש ובתים חכמים משולבים (Internet of Things (IoT ובין אם במחשוב סטנדרטי, ובכך לייעל את הבית יותר. לא כל שכן, הוא צורך מעט מאד חשמל כאשר השבב פועל בתחום של בין 100-7000MHZ.

רשת ביתית שעובדת

התחום המדובר מתחיל להתחמם, כאשר רק בתחילת החודש דווח על חברה נוספת המנסה לשפר את איכות החיים האינטרנטית בבית: חברת Eero מנסה לעשות זאת על-ידי שילוב הפונקציות של ראוטר, מאריך טווחים ומכפיל אותות, במכשיר אחד.

מכשיר החברה מספק בינתיים הד משמעותי, כאשר מי שאחראי על ייצורו ועיצובו הם מספר אנשים שהצליחו להבליט עצמם בשוק – בכיר אפל לשעבר ג’ון רובינשטיין, פרד בולד שעומד מאחורי תכנון התרמוסטט של גוגל Nest והמעצב של GoPro 3, העומד מאחורי הסטרימרים של Roku כעת. מאחורי הפרוייקט עומד בין היתר היהודי-אמריקאי עמוס שליח, בוגר הפקולטה להנדסת תוכנה באוניברסיטת סטנפורד.

חברת Ethertronics הולכת להציג את השבב ואת השימוש בו בתערוכת MWC הקרבה, בתאריכים 2-5 למרץ חודש הבא.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים