Percepto: מה שהאפליקציות עשו לטלפון הן יעשו לרחפנים

מקור: Percepto

בעולם הרחפנים החובבני (לא בטחוני או תאגידי) כיום, אין לאנשים הרבה מה לעשות עם הרחפנים שלהם חוץ מלצלם נוף מגובה רב. קבוצת מהנדסים ישראלית שהקימו חברה בשם Percepto ומוצר בשם זה פרסמה בימים האחרונים פרוייקט גיוס המונים באתר אינדיגוגו ובו הם מציעים להצעיד את עולם הרחפנים צעד אחד קדימה. הפתרון של החברה מעניק יכולות זיהוי תמונה לרחפנים דרך אפליקציות שונות כך שיהיה ניתן להשתמש בהם בדרכים שלא היה ניתן עד עתה.

בעמוד הגיוס טוענים Percepto ש”האפליקציות יעשו לרחפן את מה שעשו לטלפון”‘, כלומר יהפכו אותו ממכשיר לשימוש אחד לרב יכולות. המוצר כולל קופסא שחורה קטנה שמרכיבים על הרחפן ובתוכה מעבד טגרה K1 שיעניק את כוח החישוב לאפליקציות, זיכרון פנימי של 2GB ועוד 16GB של אחסון פנימי ולבסוף מצלמת אצבע. את האפליקציות ניתן להוריד מחנות אפליקציות שבנתה החברה, וככל שיותר אנשים יפתחו שימושים למערכת (קוד פתוח) כך תגדל הקהילה והיצע האפליקציות.

על מנת להראות את יכולות המערכת פיתחה Percepto שתי אפליקציות מבעוד מעוד: Enrich – מאפשרת לרחפן לזהות עצמים ולהיזהר מהם על ידי הוספת שכבת מציאות רבודה, Director – אפליקציות צילום שתאפשר לרחפן לעקוב אחר עצם מסוים ולתפוס את זווית הצילום הטובה ביותר.

פרויקט הגיוס הושק רק ביום חמישי האחרון וכבר גייס מעל ל-60% מהיעד שעומד על כ-60 אלף דולר. נכון לעכשיו Percepto, הכולל את יחידת העיבוד ומצלמה, מוצע עבור 359 דולר (1440 שקל) וכמו כן ישנן חבילות הכוללות רחפן מתקדם ואת Percepto מותקנים יחדיו מראש. מייסדי החברה הם: דור אבוחצירא, מנכ”ל ויוצא ECI; שגיא בלונדר, CTO לשעבר מהנדס במארוול ישראל ופריסקייל; רביב רז, סמנכ”ל מוצר לשעבר ומהנדס בתעשייה האוירית.

אז מה באמת אפשר לעשות עם זה?

Percepto1

אין ספק שהחזון של Percepto פותח עתיד חדש בפני מפעילי הרחפנים, אך עם זאת הקשיים בפני מטיסים חובבים רק מתגברים. רגולטור התעופה האמריקני הוציא סוף סוף בחודש שעבר את התקנות שעוסקות ברחפנים. רוב האיסורים וההגבלות עוסקות בשימוש מסחרי של רחפנים, מהסוג שהשבית את פרוייקט הרחפנים של אמאזון לפחות לעתיד הקרוב (יש טענות שבכלל היה זה תעלול יחסי ציבור מעולה של אמזון ולא בתוכנית אמיתית).

אבל גם אם הטייסים החובבים יצאו בזול, הרשויות לא מעלימות עין ממעשיהם. החשש מחוסר זהירות של חובבים גרם לרשות הפדרלית ורשויות מקומיות להוציא הגבלות חמורות על טיסה באיזורים מסוימים כמו פארקים לאומיים. גם בוושינגטון הבירה אסור להטיס רחפנים מטעמי ביטחון ויצרניות אף הכניסו עדכון קושחה שמגביל את הרחפן על פי מיקום ה-GPS שלהם.

בצרפת היו כמה לילות בהם הופיעו רחפנים בשמי פריס וליד מתקנים גרעיניים וכוחות הביטחון עדיין מחפשים אחר הטייסים ללא קצה חוט. בעקבות אירועים אלו, במיוחד באירופה שמתעוררת למציאות בה כוחות איסלמיים מנסים בכל כוחם לפגע ביבשת, אנו צפויים לראות הגבלות חמורות על הטסת רחפנים. אם כן, האם באמת יגיע היום בו נוכל לשלוח רחפן שיחפש עבורנו חניה כמו בסרטון של Percepto?

לעמוד פרויקט מימון ההמונים – לחצו כאן


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים