דיווח: סמסונג תייצר שעון חכם בעל מעבד מתומן ליבות המאפשר עבודה של שבוע בין טעינה לטעינה

בתמונה: הפטנט של סמסונג לגלגל מסתובב על-גבי שעון חכם

בימים האחרונים צצות שמועות ברשת אודות שעון חכם חדש מבית סמסונג, הצפוי להיות עגול ובעל מראה יוקרתי ומיוחד, אך לא מראה השונה משעון יוקרתי נורמטיבי ולאו דווקא שעון חכם. לצד דיווחים ושמועות אלו, לא הועלו פרטים נוספים אודות כוח העיבוד אשר צפוי להריץ את המכשיר, שכן קודמו, ה-Gear S, רץ על גבי מעבד Snapdragon בעל שתי ליבות.

Samsung-Patent-round-interface2על פי דיווח חדש שמקורו בקוריאה, נראה כי סמסונג צפויה להכיל מתחת למכסה המנוע של השעון החכם שלה, אליו מתייחסת הרשת בשם Orbis, מעבד מתקדם במיוחד, ה-Exynos 7420. מעבד זה, המיוצר על ידי סמסונג עצמה, הינו מעבד מתומן ליבות המריץ במהירות רבה את מכשירי הדגל החדשים של החברה, Galaxy S6 ו2/-S6 Edge. דיווח זה נראה מעט שנוי במחלוקת, שכן על פני השטח לא נראה כי שעון חכם דורש כוח עיבוד כה מאסיבי ומתקדם, אותו מציע ה-Exynos 7420.

בהמשך לכך, מתייחס הדיווח לנושא ומציין כי הסיבה בעקבותה סמסונג תבצע מהלך זה הינה חיי הסוללה. המעבד החדש מבית סמסונג מאפשר למשתמשיו לעבוד באופן רצוף כחמישה ימים בשימוש ממוצע, כאשר בתצורת Ultra Power Saving Mode, יוכל השעון החכם לעבוד רצוף למשך לא פחות משבוע ימים.

אין ספק כי אחת הבעיות הקשות ביותר בכל הנוגע לשעונים החכמים הינה הסוללה ומשך חייה היומיים, שכן אף משתמש לא מעוניין להטעין את שעונו בסופו של כל יום. נראה כי סמסונג מתכוונת למצוא פיתרון לסוגיה זו, אך טרם ברור כיצד תתמודד עם סוגיות נוספות, כדוגמת החום אותו מייצר המעבד על פני שטח כה קטן ומינימלי, אשר לא בהכרח מאפשר פיזור נכון וטוב של החום. השעון החכם צפוי להריץ את מערכת ההפעלה Tizen, שכבר הוטמעה בקו הטלויזיות החדש של החברה לשנת 2015.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים