גאדג’טי מסקר: חצי שנה עם iPhone 6 Plus – האם אפל הכינה עצמה כראוי לשוק הפאבלטים?

לפני קצת יותר מחצי שנה החליטה אפל להתייחס לרצונות קהל לקוחותיה, כאשר עברה למגרש של הגדולים עם ההכרזה על צמד מכשירי הדגל, ה-iPhone 6 ואחיו הגדול ה-iPhone 6 Plus. שני המכשירים הציגו מסכים בגודל 4.7 ו-5.5 אינץ’, בהתאמה, והיוו את ההתקדמות הגדולה ביותר של החברה מאז 2007, בכל הנוגע לגודל מסך האייפון.

בפעם הראשונה מאז השקת האייפון ב-2007, נכנסה אפל לשוק הפאבלטים עם ה-iPhone 6 Plus. את יריית הפתיחה לשוק זה ביצעה דווקא סמסונג, עם השקת ה-Galaxy Note הראשון ב-2011. אמנם גודל המסך של ה-Note הראשון מהווה היום גודלו של מכשיר דגל סטנדרטי, אך מאז הספיקה תעשיית הפאבלטים להתפתח באופן משמעותי, שכן כמעט כל יצרנית בשוק מציעה לפחות מכשיר מתקדם אחד בקטגוריה זו.

בניגוד לסקירה שגרתית, החלטנו להעמיד את ה-iPhone 6 Plus במבחן הזמן, ולבחון כיצד מתפקד המכשיר לאחר כחצי שנה של שימוש רצוף בו. כעת אנו כאן, כחצי שנה אחרי, עם מסקנות חדות ונוקבות על הפאבלט הראשון של אפל.

מפרט

מסך מגע קפסיטיבי בגודל 5.5 אינץ’ מסוג IPS LCD מצופה זכוכית מוקשחת
רזולוציית 1080×1920 FHD, היוצרת צפיפות פיקסלים של 401ppi
מעבד Cyclone כפול ליבות בתדר 1.4GHz על גבי פלטפורמת Apple A8
מאיץ גראפי PowerVR GX6450
זיכרון פנימי 1GB RAM
נפח אחסון 16GB או 64GB או 128GB, ללא אפשרות להרחבה
מערכת הפעלה iOS 8 הניתנת לשדרוג ל-iOS 8.2
מצלמה ראשית 8 מגה-פיקסל עם אוטופוקוס ופלאש LED כפול, מייצב תמונה אופטי, צילום וידאו 1080p
צילום וידאו בהילוך איטי ב-240fps, צילום HDR, צילום פנורמי, צילום וידאו בקיטועי זמן
מצלמה משנית 1.2 מגה-פיקסל, צילום וידאו 720p
קישוריות Wi-Fi a/b/g/n/ac, Wi-Fi hotspot, Bluetooth v4.0 LE, NFC, USB v2.0, A-GPS, LTE
סוללה Li-Po 2,915mAh – לא נשלפת
מידות גובה – 158.1 מ”מ, רוחב – 77.8 מ”מ, עובי – 7.1 מ”מ. משקל – 172 גרם
שונות Nano-SIM בלבד
חיישן ביומטרי TouchID
גוף אלומיניום ופלדת אל-חלד

האריזה ותכולתה

אפל כהרגלה, משקיעה לא מעט באריזת המכשיר. עם ה-iPhone 6 וה-iPhone 6 Plus הציגה לנו אפל אריזה מינימליסטית, בה שולט בעיקר הצבע הלבן. בחלקה העליון נראה את צורתו של האייפון הנמצא באריזה, הבולט מעט מחוץ לקופסה.

בגב האריזה נראה, כמובן, את כל הפרטים הטכניים ופרטי העזר הקשורים למכשיר אותו רכשנו ומצידי הקופסה נצפה בלוגו החברה ובכיתוב “iPhone”.

באריזה ניתן למצוא:

  • סמארטפון iPhone 6 Plus
  • ספרי עזר והוראות שימוש
  • כבל נתונים USB-to-Lightning Port
  • שנאי מתח הכולל פורט לחיבור ה-USB
  • סיכה שתאפשר את פתיחת מגירת ה-nanoSIM
  • אוזניות Apple EarPods In-Ear עם שלט ומיקרופון

עיצוב ואיכות בנייה

בין התחומים העיקריים להם חייבת אפל את האהבה למוצריה נמצאים העיצוב, איכות החומרים, הבניה וכמובן תחושת היוקרה המתלווה לאחיזה בכל מכשיר. גב האייפון עשוי שילוב של אלומיניום ופלדת אל חלד המתמזגים ישירות אל הזכוכית העוטפת את חלקו הקדמי של המכשיר ומעניקה תחושת המשכיות. אפל בחרה להגביר את השימוש המסיבי במתכת במכשירי הדגל הללו, שכן מלבד שני פסי אנטנה העשויים פלסטיק בגב המכשיר, כל מבנה גוף המכשיר עשוי משילוב המתכות.

iPhone-6-Plus-Back-Grass

לא מעט ביקורת נשמעה על החלטת אפל לשלב את פסי האנטנה בגב המכשיר, שכן בדגמי האייפון בצבע זהב וכסף, האנטנות בגב המכשיר בולטות מאוד לעין המשתמש. עם זאת, בדגם ה-Space Grey, מוסתרות האנטנות היטב, כאשר צבען כמעט וזהה לגב המכשיר ולכן פחות בולט. לאורך זמן, קצר כארוך, כבר לא ניתן לזכור את הביקורת שהטלנו פעם על פסי פלסטיק אלה.

עיצובו של ה-iPhone 6 Plus זהה באופן מוחלט לאחיו הקטן, ולכן נראה כדגם מוגדל אשר לא הושקעה מחשבה רבה בעיצובו, ומושך ככל שיהיה, תחושה זו ניכרת לכל אורך השימוש. למכשיר ישנו מסך בגודל 5.5 אינץ’, אך למרות הגדלת המסך המשמעותית, לא שינתה אפל את יחסי המסך – גוף במכשיר, שכן שוליו רחבים למדי וקיים שטח “מת” גדול למדי בחלקו העליון של המסך ובחלקו התחתון. אלו יוצרים מכשיר הקשה לאחיזה נוחה ובלתי אפשרי לתפעול ביד אחת.

המכשיר גדול מאוד בעובי של 7.8 מ”מ, גובה של 158.1 מ”מ ועיצובו המעוגל כמו גם משקל של 172 גרם, לא תורמים לחווית האחיזה. להחזיק את המכשיר ביד זהו אתגר לא פשוט ולעיתים הוא מרגיש כמעט כמו טאבלט קטן. חווית השימוש במכשיר אינה מהטובות ביותר, כאשר בלתי אפשרי להשתמש ביד אחת, אולם כאשר נוסיף לחגיגה את היד השניה, נהנה מכל יתרונותיו של המסך הגדול והאיכותי. כשזה נוגע למבחן הכיס, התקשנו להכניס את המכשיר לכיס בכל ג’ינס או מכנס. האייפון 6 פלוס נכנס למרבית הכיסים, אך בלא מעט מקרים פשוט בולט באופן משמעותי החוצה. במרבית המקרים פשוט לא הצלחנו להסתדר עם המכשיר בכיס כשהוא גרם לתחושת אי נוחות והעדפנו להוציא אותו ולהניחו על גבי שולחן.

iPhone-6-Plus-Side-View

השימוש במכשיר ללא מגן גם הוא מעט שנוי במחלוקות ואף לא מומלץ. המתכת החלקה, קצוות המסך המעוגלים וגודל המכשיר מהווים מתכון לאסון והמכשיר מחליק מהיד בשימוש ללא מגן, המשפר באופן משמעותי את האחיזה. הוספה של מגן על גבי המכשיר מגדילה את הקושי בשימוש בו וגם המגנים הדקים ביותר מגדילים את המכשיר ומקשים אף יותר על השימוש. כפתור הנעילה/כיבוי הועבר לצידו הימני של המכשיר כשנמצא במיקום גבוה למדי, הדורש מן המשתמש להזיז את מיקום ידו על מנת לגשת לכפתור, דבר שאינו תורם בגישה אליו.

חומרה וביצועים

החומרה הנמצאת מתחת למכסה המנוע של ה-iPhone 6 וה-iPhone 6 Plus זהה לחלוטין בצד המעבד והזיכרון, אך כאן חל השינוי המהותי בביצועים. ה-iPhone 6 Plus מציג חבלי לידה רבים ומספק ביצועים אותם לא ציפינו לראות מאפל. אמנם על הנייר ועל פי מבחני ביצועים, מציג המכשיר ביצועים מעט יותר טובים משל ה-iPhone 6, אך במבחן השימוש היום-יומי, המכשיר מקרטע לא מעט.

ה-iPhone 6 Plus מכיל בקירבו השהיות רבות המורגשות על כל פני המערכת, כאשר גם בביצועים היומיים הפשוטים ביותר, הוא נתקע ולעיתים מגיב באיטיות. בין הבעיות בהן נתקלנו היה זה המעבר ממצב מאונך למאוזן – לעיתים קרובות נתקע המכשיר במצב מאוזן ועל מנת לשחרר זאת, יש לנעול ולפתוח את המכשיר בשנית.

iPhone-6-Plus-Vs-iPhone-6

במהלך השימוש במכשיר בחצי השנה האחרונה, נטו אפליקציות איתן אנו עובדים ביום יום, כדוגמת פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם לקרוס לא מעט לאחר שימוש מתמשך, כשזמן טעינת האפליקציות מעט ארוך מהרגיל. קריסת הממשק כולו הינו תרחיש הקורה מדי פעם, וייתכן כי מדובר בקשיי המעבד וזיכרון ה-RAM המצומצם להתמודד עם הרזולוציה הגבוהה והמסך הגדול. נוסף על כך, גם אפליקציות מובנות כדוגמת דפדפן הספארי נוטות לקרוס באופן קבוע לאחר מספר דקות של שימוש אינטנסיבי.

עם זאת, ה-iPhone 6 Plus מריץ משחקים ואפליקציות על הצד הטוב ביותר. כל משחק ירוץ בצורה מדהימה על גבי מסך ה-5.5 אינץ’, כשמעבד המכשיר מבצע עבודה מעולה בהרצתו. לא נתקלנו לכל אורך התקופה במשחק או אפליקציה שלא רצו כראוי על גבי המכשיר, מלבד הקריסות אותן אנו מייחסים דווקא לממשק המכשיר ולא לחומרתו. גם ניגון סרטים ברזולוציה גבוהה במיוחד לא יהווה בעיה עבור מעבד המכשיר, המריץ אותם באופן מושלם. הבעיות בהן נתקלנו באייפון לא היו האופן בו המכשיר מריץ משחקים, אפליקציות או סרטים – אלא בדרך אל המשחק, הסרט או האפליקציה – שם נמצאו ההשהיות והקרטועים.

מסך ותצוגה

בניגוד ל-iPhone 6, הפאבלט הראשון של אפל מכיל מסך גדול משמעותית מאחיו הקטן, הנמדד ב-5.5 אינץ’. רזולוציית התצוגה נמדדת ב-1080p, זו יוצרת צפיפות של 401ppi.

מסך ה-LCD של ה-iPhone 6 Plus מספק בהירות גבוהה ביותר, תצוגה חדה וצבעים מדוייקים ואמיתיים. זוויות הצפייה אותן מספק המכשיר רחבות ומאפשרות גם לחברים מסביבנו לצפות במוצג במסך. יצרניות רבות בשוק הסלולר הגדילו באופן משמעותי את רזולוציית המסך וכעת ניתן למצוא על גבי מספר לא מועט של סמארטפונים מסך בעל רזולוציית Quad HD, כשהאייפון נשאר מאחור עם רזולוציה נמוכה יותר.

iPhone-6-Plus-WideScreen

למרות זאת, מסך האייפון הינו איכותי ביותר וכולל את אחת מהתצוגות הטובות ביותר בסמארטפונים הקיימים כיום בשוק. למעשה, אתר המסכים DisplayMate קבע בספטמבר האחרון, כי “מסכי ה-iPhone 6 וה-iPhone 6 Plus הינם מסכי ה-LCD הניידים הטובים ביותר”. אמנם לא ברור כיצד מצליחה אפל לעשות זאת, אך אין ספק כי החברה יודעת לספק למשתמשיה מסכים חדים ואיכותיים מכל הבחינות, למרות שאינה רצה לצד יצרניות סמארטפונים שונות במירוץ אחר הפיקסלים.

מערכת הפעלה וממשק משתמש

מערכת ההפעלה הרצה כיום על גבי המכשיר הינה iOS 8.3, המכילה מספר לא מועט של עדכונים ושינויים בהשוואה ל-iOS 7, אך לא כוללת שינויים עיצוביים רבים. ממשק המערכת מוכר לכלל משתמשי האייפון ועקרונותיו נותרו על כנם, כאשר המערכת שומרת על פשטותה גם בגרסה זו.

בעקבות הגידול המשמעותי בגודל המסך יוצגו למשתמש 6 שורות של אייקונים על גביו, כאשר בכל שורה ימצא המשתמש 4 אייקונים. עוד חידושים שהציג העדכון החדש למערכת ההפעלה היו האופציה לשלב במכשיר מקלדות צד שלישי, להוסיף ווידג’טים שונים למרכז ההתראות ובנוסף גם תצוגת Zoom חדשה למשתמשי ה-iPhone 6 וה-iPhone 6 Plus, שתאפשר למשתמשים להציג את כלל המערכת בתקריב, כאשר תגדיל את גודל האייקונים והפונטים לכל אורך מערכת ההפעלה.

iPhone-6-Plus-Up-Side-Down-View

חידוש נוסף ומרכזי ביותר במערכת ההפעלה היה פיצ’ר ההמשכיות אותו הציגה החברה בעת ההכרזה על iOS 8. פיצ’ר זה מגדיל באופן משמעותי את האינטגרציה בין מערכת ההפעלה של אפל למחשבים ובין מערכת ההפעלה למכשירים ניידים. שכן כעת, יוכלו משתמשי מקינטוש אשר בחזקתם אייפון המריץ את גרסה iOS 8 ומעלה, לקבל ולבצע כל שיחה מהאייפון גם במחשבם האישי, ואף לשלוח ולקבל הודעות (גם הודעות SMS מבעלי מכשירים אחרים) באמצעות המחשב. כחלק מקבלת וביצוע שיחות טלפון באמצעות המחשב, יוכלו המשתמשים לחייג דרך המקינטוש, כאשר השיחה תוקם באמצעות האייפון, אך תבצע שימוש ברמקול ומיקרופון במחשב.

התאמות למסך הגדול

בעקבות הגדלת המסך, הוסיפה אפל פיצ’ר נוסף הנועד לעזור למשתמשים להשתמש במכשיר ביד אחת, הנקרא Reachability. פיצ’ר זה מאפשר למשתמשים להוריד את כל תצוגת המסך מטה, באמצעות נגיעה כפולה בחיישן ה-TouchID המשולב בכפתור הבית. לאחר הנגיעה הכפולה, כל המוצג על גבי מסך המכשיר ירד מטה לאמצע המכשיר ובכך יתאפשר למשתמש לבצע שימוש בכפתורים והמקשים הנמצאים בחלק העליון של המסך, ללא צורך להשתמש ביד נוספת. עם זאת, פיצ’ר זה פחות רלוונטי ל-iPhone 6 Plus, שכן המכשיר הוא כה גדול וכמעט ולא מאפשר עבודה נוחה עם יד אחת בלבד, אלא דורש סיוע מן היד השניה על מנת לבצע פעולות בצורה הטובה והנוחה ביותר.

כשזה נוגע ל-iPhone 6 Plus מציגה אפל מספר פיצ’רים אשר כל מטרתם הינה לספק משמעות להגדלת המסך. כעת, בכל האפליקציות המובנות במכשיר, ישנה תצוגת אורך ותצוגת רוחב המספקת אפשרויות נוספות למשתמש. לדוגמה, באפליקציית ההודעות נוכל לראות בתצוגה המאוזנת מצידו השמאלי של המסך את רשימת ההודעות ואילו מצידו הימני את השיחה הספציפית בה נבחר. אפשרויות אלו נמצאות בכל תחומי המערכת, כשזה נוגע לאפליקציות המותקנות מראש.

נוסף על כך, מאפשרת אפל למשתמשי ה-iPhone 6 Plus לסובב את מסך המכשיר לכל כיוון בו יהיו מעוניינים, גם במסכי הבית, בדומה לטאבלט של החברה, האייפד. משמע, גם אם המכשיר יסובב כך שכפתור הבית בחלקו העליון, כל תצוגת המסך תתהפך לכיוון זה. מדובר בפיצ’ר מעט בעייתי, שכן לא פעם קורה שאנו מוציאים את המכשיר מהכיס ובעת הדלקת המסך, כל התצוגה הפוכה, למרות שהמכשיר מוחזק בצורה הנכונה.

אפל הוסיפה שינויים גם למקלדת המכשיר במצב מאוזן. כשהמכשיר מוחזק לרוחב והמשתמש יחל בכתיבה, יחשפו לפניו מספר שינויים במקלדת. התווספו מקשי חצים, קיצורי דרך להעתקה, הדבקה, גזירה, הדגשה ומקש ביטול. נוסף על כך, ישנם מספר קיצורי דרך למקשים בהם ישנו שימוש נפוץ, כגון סימן קריאה, סימן שאלה, נקודה ופסיק.

כאמור, המכשיר מכיל קורא טביעות אצבע המבצע עבודה מעולה ומציג שיפור משמעותי מזה המצוי ב-iPhone 5S. כמעט בכל תנוחה בה תונח האצבע על כפתור הבית, חיישן ה-TouchID יזהה את טביעת האצבע ויפתח את המכשיר בשבריר של שניה. בתור משתמש אייפון, מעולם לא הפעלתי כל סוג של קוד אבטחה במכשיר מפני שהדבר עיכב את השימוש באופן מהותי. החל משחרור ה-iPhone 5S ואף יותר מכך כיום, אבטחת המכשיר השתפרה פלאים עם החיישן הביומטרי, המגביר את ההגנה על האייפון באופן משמעותי ומאפשר גישה נוחה ומהירה.

שינויים משמעותיים בממשק המערכת לא בוצעו, אך כפי שתואר קודם לכן, מערכת ההפעלה רצה על גבי ה-iPhone 6 Plus באופן אשר פשוט לא מתאים לאפל. לאחר תקופת שימוש ממושכת הפך הדבר ברור יותר ויותר. הממשק נתקע לא מעט, בעל קריסות, השהיות ולאגים רבים ונראה כי אפל פשוט לא הייתה מוכנה להתמודד עם מסך גדול ורזולוציה גבוהה יותר, שכן עד עתה, התמודדה עם רזולוציה נמוכה למדי וצפיפות פיקסלים שלא עברה 326ppi. ב-iPhone 6 Plus, על המעבד להתמודד יחד עם זיכרון ה-1GB RAM, ברזולוציית 1080p המציגה צפיפות פיקסלים של 401ppi. בעיות אלו עשויות להיפתר בעדכוני גרסה עתידיים, שכן iOS 9 צפויה להתעסק באופן עיקרי בתיקוני באגים.

מולטימדיה

ה-iPhone 6 Plus, בדומה לאחיו הקטן, מגיע עם רמקול יחיד הממוקם בחלקו התחתון של המכשיר, לצד כניסת ה-Lightning וכמובן חיבור ה-3.5 מ”מ לאוזניות. רמקול המכשיר, למרות היותו רמקול יחיד, מספק צליל נקי, חד ואיכותי, לצד עוצמת שמע גבוהה מאוד, המתעלה בקלות על זו של ה-iPhone 6.

הפן הבעייתי למדי ברמקול המכשיר הינו מיקומו בתחתית המכשיר, הגורם לכך שהוא נחסם שלא בכוונה לא פעם במהלך שימוש יומי נורמטיבי. הנחת האצבע מעל הרמקול תחסום כמעט כל שמע, כאשר השימוש בכיסוי למכשיר מרחיק מעט את האצבע מחריצי הרמקול ומקל על מציאת פתרון לבעיה, במידה ויתבצע שימוש בכיסוי.

בעת חיבור אוזניות, כראוי לאפל, השמע המופק הינו בין האיכותיים ביותר בקרב הסמארטפונים מבית כלל היצרניות הקיימות. אוזניות ה-EarPods המגיעות עם המכשיר מספקות חווית שימוש מעולה המספיקה למרבית המשתמשים, שכן במידה והינכם שומעים מוזיקה וצופים בסרטים באמצעות אוזניות לעיתים דחופות, ייתכן ותעדיפו לרכוש אוזניות נפרדות המספקות איכות שמע גבוהה יותר.

צפיה בסרטים וסדרות, וכמובן גיימינג, הינם חוויה בלתי נשכחת במכשיר. המסך החד והאיכותי מציג את הסרטים בצורה מדהימה, כאשר צפיה בסרטי Full HD במכשיר מתבצעת בצורה נפלאה. משחקים, החל מהמשחק הקל ביותר ועד למשחק בעל דרישות המערכת הגבוהות ביותר, עובדים ורצים על גבי המכשיר בצורה טובה מאוד. אין ספק כי המעבד הגרפי של המכשיר עושה את עבודתו כראוי וכל המשחקים, מהקלים ועד הכבדים ירוצו נפלא על גבי ה-iPhone 6 Plus. נפח האחסון במכשיר מצטמצם בכ-5 גיגה בכל גרסה שתבחרו, כך שאם אתם חובבי סרטים ומשחקים, ייתכן כי תעדיפו את גרסאות ה-64/128 גיגה, כאשר נפח האחסון הנמצא בגרסת ה-16 גיגה מתבזבז באופן מהיר במיוחד.

אפרכסת המכשיר מספקת איכות שמע גבוהה למדי לביצוע שיחות, כאשר המיקרופונים הפזורים לכל אורכו מבצעים עבודה מעולה ומבטלים רעשי רקע בצורה טובה. לכל אורך השימוש במכשיר לא נתקלנו בכל בעיה בנושא, שכן השיחה נשמעה מעולה בצידנו ובצד הנגדי איתו שוחחנו.

מצלמה

למרות שאפל המשיכה זו שנה נוספת עם חיישני ה-8 מגה-פיקסל, איכותם מתקדמת משנה לשנה וכעת מסתמנת, ללא ספק, התקדמות משמעותית. אמנם גם ב-iPhone 6 קיים חיישן 8 מגה פיקסל, בדומה ל-iPhone 6 Plus, אך זה הנמצא בפאבלט של אפל הינו איכותי יותר ומספק תמונות מרשימות במיוחד.

iPhone-6-Plus-Camera-Grass

מצלמת ה-8 מגה פיקסל באייפון 6 פלוס מבצעת את עבודתה כראוי, מפיקה צבעים אמיתיים ומציגה תמונות איכותיות גם בצילום בתנאי תאורה לקויים. הפאבלט מבית אפל מכיל גם מייצב תמונה אופטי, המשפר באופן משמעותי את הפקת התמונות המצולמות בתאורה נמוכה. נוסף על כך, לשיפור נוסף של תמונות וקטעי וידאו בתאורה נמוכה, תמצאו במכשיר גם פלאש LED כפול, בעל שתי טמפרטורות צבע. זה יספק תמונה איכותית ובעלת צבעים אמיתיים, גם בתנאים לקויים.

צילום הוידאו במכשיר מתאפשר באיכות סטנדרטית של 1080p וב-30 או 60 פריימים לשניה, כאשר צילום הוידאו בהילוך איטי יתאפשר למשתמש בלא פחות מ-240 פריימים לשנייה, כמות פריימים כפולה לכל שניה, בהשוואה למכשירים אחרים בשוק. צילום הוידאו מציג תוצאות מעולות, כאשר מייצב התמונה האופטי עושה עבודה מעולה בייצוב הוידאו המצולם באמצעות המכשיר.

iPhone-6-Plus-Camera-app-2

מצלמתו הקדמית של המכשיר תצלם תמונות ברזולוציית 1.2 מגה פיקסל ותצלם קטעי וידאו בעלי רזולוציה מינימלית של 720p, ב-30 פריימים לשניה. למרות כמות הפיקסלים הנמוכה, גם כאן התוצאות אותן מציגה המצלמה מעבר למספקות. אף על פי כן, כאשר חברות רבות בשוק מתרכזות במצלמות קדמיות איכותיות לא פחות מהמצלמה האחורית במכשיר, אין ספק כי אפל צריכה לעשות משהו בנידון ולהתקדם יחד איתן אל עבר עידן ה”סלפי” המתרחש כיום.

אפליקציית המצלמה תציג למשתמשים מספר מצומצם למדי של אופציות והגדרות הניתנות לשינוי. בין מצבי הצילום נוכל למצוא צילום ב-HDR ו-HDR אוטומטי, המפעיל את צילום ה-HDR בהתאם לתנאי התאורה והצילום. פונקציה זו תצלם שתי תמונות ותאחד ביניהן לתמונה אחת, האיכותית ביותר.

iPhone-6-Plus-Camera-demo-1

מצבי צילום נוספים הינם צילום וידאו ב-1080p, צילום וידאו איטי ב-720p ו-240 פריימים לשנייה, צילום בריבוע (מותאם לאפליקציית האינסטגרם) וכמובן צילום פנורמי. פונקציית צילום חדשה אותה הציגה אפל עם iOS 8 הייתה כמובן צילום ה-Timelapse, המאפשר הרצה מהירה של קטע וידאו ארוך, לצורך סיכום הצילום. לצורך צילום תמונות סטילס, מעבר לריבוע ולפנורמה, נמצא גם מצב ה-Burst Mode, המצלם מספר תמונות כל שניה ומאפשר למשתמש לתפוס כל רגע אותו מעוניין לצלם.

iPhone-6-Plus-Camera-app-1

מצלמת המכשיר מספקת ביצועים מעולים, הן בפן צילום הוידאו והן בפן צילום תמונות הסטילס. אין ספק כי הוספת מייצב התמונה האופטי מסייעת לשיפור תוצאות התמונות המצולמות בתנאי תאורה לקויים וכמובן מסיימת להפחית את הרעידות בקטעי הוידאו המצולמים באמצעות המכשיר.

סוללה

כשזה נוגע לסוללת המכשיר, אפל עשתה עבודה פשוט מצויינת. ב-iPhone 6 Plus ניתן יהיה למצוא סוללת 2915mAh המספקת ביצועים נפלאים, אך זמן הטענתה מעט ארוך מהרגיל. כראוי לאפל ולמבנה האלומיניום היוקרתי של המכשיר, הסוללה לא ניתנת להחלפה – אך פשוט לא יהיה צורך בכך עבור מרבית המשתמשים.

בשימוש נורמטיבי, הכולל גלישה באינטרנט, צילום, הודעות, שיחות ומעט גיימינג, הסוללה סיימה את היום עם כ-50% במרבית המקרים. בשימוש מסיבי יותר, סיימנו את היום עם כ-30% נותרים, אך מעולם לא קרה מצב בו היינו צריכים להטעין את המכשיר כבר בצהריים, כפי שנוטה לקרות במכשירים אחרים.

לעיתים אף הצלחנו לעבור כיומיים שלמים ללא הטענה של המכשיר, כאשר יום העבודה החל ב-8 בבוקר והסוללה הוטענה שנית רק למחרת ב-17:00. יש לציין כי הצלחנו לעשות זאת באמצעות שימוש מינימלי למדי במכשיר שלא כלל גיימינג או גלישה אינטנסיבית. בשימוש מסיבי מיותר לציין כי הסוללה לא תספק שני ימי עבודה, אך בניגוד למכשירים הדורשים הטענה נוספת כבר במהלך יום העבודה, ה-iPhone 6 Plus מציג ביצועים נפלאים בתחום חיי הסוללה ויספק עבודה בצורה מופתית למרבית המשתמשים.

סיכום

אין ספק כי אפל נכנסה לשוק הפאבלטים עם מכשיר מתקדם, אך נראה כי לא הייתה מוכנה לשוק זה במאת האחוזים. המכשיר גדול ובלתי אפשרי לשימוש ביד אחת, כאשר אפל לא טרחה לצמצם את שוליי המכשיר והשאירה את יחס המסך-גוף המכשיר זהה לאייפון 6. משקלו הכבד והאלומיניום החלקלק מוסיפים עוד אש למדורה כאשר המכשיר בסיכון גבוה להחלקה מידיו של המשתמש.

נוסף על כך, מערכת ההפעלה לא הותאמה במלואה למכשיר עם מסך כה גדול ונראה כי גם מפרט המכשיר מעט מתקשה להתמודד עם הרזולוציה החדשה והמסך הגדול, הדורשים מן המעבד והזיכרון הפנימי קצת יותר כוח עיבוד. המערכת המוכרת והאהודה על משתמשיה, נראת כאן כגדושה בלאגים ותקיעות אותם אנו לא ראינו באייפון 6.

iPhone-6-Plus-Sumup-pic

מרגע פתיחת הקופסה והדלקת המכשיר הציג ה-iPhone 6 Plus את חבלי הלידה בממשקו, אלו התגברו עם השימוש וכיום, חצי שנה אחרי, ממשיכים אלה להופיע כביומו הראשון של המכשיר ואף בתדירות גבוהה יותר. סוללת המכשיר ממשיכה לספק ביצועים נפלאים גם כיום, חצי שנה אחרי, ובניגוד למכשירים אחרים בשוק הסמארטפונים, לא מציגה שינויים לרעה גם לאחר תקופה ארוכה. כשזה נוגע לחווית השימוש במכשיר, עד היום לא הצלחתי להתרגל לגודלו והשימוש ביד אחת היה ונשאר כמעט בלתי אפשרי.

עם זאת, ה-iPhone 6 Plus מציג מסך גדול, חד ואיכותי המספק חוויה מדהימה, רמקול נפלא לצפיה בסרטים וסדרות וכמובן מצלמה נפלאה הכוללת מייצב תמונה אופטי ומפיקה תמונות וסרטונים נהדרים. סוללת המכשיר, בניגוד לכל דורות האייפונים הקודמים, מציגה שיפור משמעותי, כאשר מדובר בסוללה חייתית שתספק למשתמש הממוצע יום-יום וחצי של שימוש מלא במכשיר ולא תחייב את המשתמש לסחוב אחריו מטען לכל מקום.

האם ניתן להגיד בלב שלם שאפל ביצעה את עבודתה כראוי בעת כניסתה לשוק הפאבלטים? כנראה שלא, כאשר השיקה מכשיר אשר נראה עשוי בחלקו ופשוט מראה את חוסר מוכנותה של אפל, לפחות בתחום חווית השימוש. עם זאת, מדובר במכשיר בעל מסך בין האיכותיים ביותר, חווית מולטימדיה מעולה, מצלמה חייתית וחיי סוללה נפלאים. השאלה הנשאלת היא האם אלו שווים את הפשרה בתחום ממשק המשתמש הלגוי ונוחות השימוש? מעתה, זה תלוי בכם.

האריזה ותכולתה
9/10
עיצוב ואיכות בניה
7/10
חומרה וביצועים
7/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
8/10
מולטימדיה
9/10
סוללה
9/10
מצלמה
9/10
8.4
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך גדול ומרשים
  • סוללה מצויינת
  • מצלמה איכותית
מה פחות אהבנו
  • חלקלק וקשה לאחיזה
  • פונקציות חסרות למסך הגדול
  • תקיעות ולאגים

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 4500 שקלים
  • שוק פתוח: החל מ-3765 שקלים
  • אורנג’: 4489 שקלים
  • סלקום: 4490 שקלים
  • פלאפון: 4351 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים