הוכרז: Microsoft Surface 3 – גרסה קומפקטית וזולה לטאבלט החברה

חברת מיקרוסופט הכריזה היום (ג’) במפתיע וללא אירוע חגיגי על טאבלט Surface 3, גרסה קטנה, קלה, דקה וחלשה יותר של Surface Pro 3. נראה כי הפעם פונה מיקרוסופט לתחרות אמיתית מול הטאבלטים המובילים בשוק עם תג מחיר נוח יותר ובניגוד ל-Surface 2, יצויד המכשיר החדש במעבד אינטל, שיתן לו יתרון בתמיכה בכל התוכנות הזמינות לווינדוס 8.

ה-Surface 3 מגיע עם מסך בגודל 10.8 אינץ’ וביחס של 3:2, מה שאמור להקל על האחיזה בו. עבורו תציעה החברה אביזרים נילווים דומים למה שהציגה עם דגם הפרו, כמו כיסוי המשלב מקלדת ועט סטיילוס חכם. העיצוב של ה-Surface 3 זהה כמעט לחלוטין לזה של ה-Surface Pro 3, כאשר ההבדל העיקרי הוא בגודלו הפיזי. איכות החומרים אמורה להיות זהה לזה של אחיו הגדול, כמו גם הציוד הנילווה שיהיה זמין למכירה.

מיקרוסופט תתמחר את הדגם הבסיסי של Surface 3 ב-$499, עבורם תקבלו מסך 10.8 אינץ’ ברזולוציית Full HD 1080P, מעבד Atom X7 מהדור החדש של אינטל, מדובר במעבד מרובע ליבה בתדר שעון מקסימאלי של 2.4Ghz (לא חזק כמו סדרת Core i, אבל אמור לספק ביצועים טובים), זיכרון פנימי 2GB RAM ונפח אחסון מובנה 64GB.

החברה מציעה למכירה גם דגם משודרג ב-$599 עבורו תקבלו זיכרון פנימי 4GB RAM ונפח אחסון מובנה 128GB. לטענת מיקרוסופט, דגמים אלה של ה-Surface 3 אמורים לספק זמן עבודה מרשים של 10 שעות. בהמשך יהיו זמינים גם דגמים עם קישורית סלולרית דור 4 בטכנולוגיית LTE. המעבד נשאר זהה בכל הדגמים. את הכיסוי-מקלדת Type Cover ניתן יהיה לרכוש בנפרד עבור $129.

מכיוון שמיקרוסופט מוותרת על מעבדי ARM לטובת אלו של אינטל, יריץ כעת ה-Surface 3 את מערכת ההפעלה Windows 8.1 בגרסת המלאה, ויקבל בעתיד שדרוג בחינם לווינדוס 10. אנחנו יכולים להכריז רשמית על מותה של גרסת Windows RT. חשוב לציין, שלמרות שטכנית תוכלו להתקין כל תוכנה המיועדת לווינדוס, אל תצפו שתוכנות מקצועיות כמו CAD, פוטושופ או משחקים כבדים ירוצו עליו ברמה סבירה.

טאבלט Microsoft Surface 3 זמין למכירה מוקדמת החל מהיום דרך אתר החברה ויגיע ללקוחות ב-5 במאי. הטאבלט יהיה זמין לרכישה ב-26 מדינות נוספות החל מה-7 במאי, אמנם ישראל לא נמצאת ברשימה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים