שמועה: סמסונג מתכננת ליבת מעבד חדשה פרי פיתוחה למובייל

מעלה הילוך: שמועה חדשה שצצה ברחבי הרשת גורסת כי סמסונג תשתמש בליבות חדשות שתכננה עבור ערכות השבבים הבאות שלה, זאת במקום ארכיטקטורת ליבות שתכננה חברת ARM.

כל ערכות השבבים למכשירים ניידים כיום מבוססות בצורה זו או אחרת על טכנולוגיה שפיתחה חברת ARM. החברה הבריטית התמקדה במשך שנים רבות על פיתוח ליבות וארכיטקטורות חסכוניות במיוחד. ARM אינה מייצרת ערכות שבבים בעצמה, היא מוכרת רישיונות שימוש ליצרניות השבבים והן עושות שימוש בטכנולוגיה שלה. קיימים שני סוגים של רישיונות שימוש:

הסוג הראשון הוא רישיון שימוש בליבות. ARM פיתחה מספר ליבות וביניהן A57, A53 ו-A72 החדשה. קיימים גם רישיונות לליבות גרפיות כדוגמת Mali-T760 ו-Mali-T880. עד כה רכשה חברת סמסונג רק רישיונות מסוג זה.

הסוג השני הוא רישיון שימוש בארכיטקטורה – השפה שבה המעבד פועל. הארכיטקטורה האחרונה מבית ARM היא ARMv8-A התומכת ב-64 ביט. יצרנית שבבים שרוכשת רק רישיון שימוש בארכיקטורה נאלצת לתכנן ליבות מותאמות אישית בעצמה. רישיון זה הוא זול יותר מרישיון השימוש בליבות.

עד כה יצרנית ערכות השבבים ששלטה בשוק ללא עוררין הייתה Qualcomm, זאת בשל העובדה שהיא נוהגת לרכוש רק רישיון שימוש בארכיקטורה ולתכנן את הליבות בעצמה. ליבות ה-Krait שתכננה הוכיחו את עצמן פעם אחר פעם כטובות יותר מליבות ה-Cortex שמתכננת ARM, מה שהעניק לה יתרון משמעותי על גבי המתחרות. בדור ערכות השבבים האחרון (שכולל את ה-Snapdragon 810 וה-Exynos 7420) סמסונג וקוואלקום רכשו רישיון שימוש בליבות A57 ו-A53, זאת מפני שלא הספיקו לתכנן ליבות הפועלות בארכיקטורה החדשה ARMv8-A.

לפי הדיווח, בדור הבא של ערכות השבבים תשתמש סמסונג בליבות מותאמות אישית שתיכננה בעצמה – הן יפעלו במהירות שעון של 2.3 ג’יגה-הרץ ולפי בדיקות ביצועים שנערכו מציגות ביצועים טובים ב-45 אחוזים מליבות A57 הקיימות בשוק כיום. שם הקוד של ערכת השבבים שנבדקה הוא Mongoose, והיא יוצרה בתהליך ייצור בגודל 14 ננומטר. השימוש בערכות שבבים מותאמות אישית יאפשר לסמסונג להוות תחרות אמיתית לקוואלקום ואולי אף לקחת ממנה את כס המלכות.

ערכת השבבים החדשה מבית סמסונג ובה הליבות החדשות צפויה להיות מושקת בחודשים הקרובים וייתכן כי תפעם בליבו של ה-Galaxy Note 5 שככל הנראה יושק בסתיו.

 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים