הצצה ראשונה: פרוייקט Kal-El של NVIDIA – מעבד ארבע ליבות ומאיץ גרפי עם 12 ליבות

חברת NVIDIA הכריזה במהלך תערוכת MWC 2011 על פרוייקט Kal-El (כן, שמו הקריפטוני של סופרמן) – צ’יפסט הכולל מעבד בעל ארבע ליבות ומאיץ גראפי בעל 12 (!!!) ליבות, שככל הנראה יהפוך בעתיד ל-Tegra 3. פרוייקט Kal-El הודגם עבורנו וגרם להתרגשות גדולה אפילו יותר מזו שגרמה הכרזת ה-Tegra 2, מהסיבה הפשוטה שבנוסף לקפיצה הטכנולוגית המשמעותית שמציעה ערכת שבבים זו (פי 5 מעוצמתה של Tegra 2), סמארטפונים ראשונים המבוססים עליה יוכרזו כבר באוגוסט השנה, כך נמסר לנו מנציג NVIDIA. אין ספק ש-NVIDIA מקדמת את תעשיית המובייל במהירות בזק.

אחת ההדגמות שזכינו לקבל (ראו את הוידאו בכתבה) היא של משחק אסטרטגיה תלת ממדי בזמן אמת הרץ על גבי מכשיר אב-טיפוס מבוסס אנדרואיד העושה שימוש ב-Kal-El, עם כמות גדולה מאוד של חיילים במסך ברזולוצייה של 720P. למרות זאת, המשחק זז בצורה חלקה ולא הורגש כאילו המכשיר מתאמץ. לשמחת כותב שורות אלו, לאחר כמה מילות שיכנוע הצליח לשחק קצת עם במשחק בעצמו, אולם רק לכמה שניות.

הפלטפורמה החדשה מסוגלת לנגן וידאו באיכות 1440P – רזולוצייה כפולה מזו של 1080P, בנוסף כמובן ליציאת וידאו תואמת לצורך הצגת התכנים על גבי מסך חיצוני. כמות הפריימים לשנייה במשחק עמדה על כ-30, אולם פרטים נוספים לא יכלו למסור לנו בטענה שעדיין לא נעשו הבדיקות שיאשרו זאת. קל לראות כי לעומת ה-Tegra 2 התמונה חלקה הרבה יותר וכמות הפריימים לשנייה קרוב לכפולה. העוצמה האדירה שמספקת NVIDIA לתחום המובייל מביאה עימה גם דאגה מוצדקת לזמן הסוללה, אך לטענת החברה השימוש ב-12 ליבות במאיץ הגראפי ובמעבד בעל ארבע הליבות לא יפגע בזמן פעילותו של המכשיר ויספיק אפילו ל-12 שעות של ניגון וידאו באיכות HD.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים