Cyanogen תציע אפליקציות מבית Microsoft הודות לשיתוף פעולה חדש

Cyanogen Logo

יצרניות התוכנה Cyanogen ו-Microsoft חתמו על הסכם שיתוף פעולה חדש, במסגרתו ענקית התוכנה מרדמונד תספק ל-Cyanogen מגוון אפליקציות ושירותים אותם היא תטמיע במערכת ההפעלה Cyanogen OS.

מנכ”ל Cyanogen, קירט מקמאסטר, התבטא בעבר בנוגע לתוכניתו לקחת את השליטה באנדרואיד מידיה של גוגל. הוא הצהיר כי ברצונו ליצור גרסה נטולת שירותי גוגל של אנדרואיד שצפויה להשתחרר בעוד שלוש עד חמש שנים. על מנת להסיר את שירותי גוגל ממערכת ההפעלה, תחילה יש צורך להחליפם באלטרנטיבות מקבילות – כאן Microsoft נכנסת לתמונה.

מיקרוסופט תספק ל-Cyanogen את מגוון שירותיה השונים והם יוטמעו בצורה עמוקה במערכת ההפעלה. בין השירותים שיוטמעו תמצאו מגוון שירותים פופולריים כגון אפליקציית המסרים המיידיים Skype, שירות אחסון הענן OneDrive ואפליקציית כתיבת הפתקים OneNote. במערכת יוטמע גם Bing, מנוע החיפוש של מיקרוסופט, על אף היותו פחות פופולרי בהרבה ממנוע החיפוש של גוגל.

Samsung-Microsoft-apps

בדומה ל-Cyanogen, גם Microsoft מעוניינת לחתוך לעצמה חתיכה מהעוגה הגדולה ששמה “אנדרואיד”. על מנת להילחם בשליטה של גוגל השקיעה ענקית התוכנה מרדמונד ב-Cyanogen עשרות מיליוני דולרים, זאת בתקווה שתשמש ככלי ניגוח בגוגל ובמערכת ההפעלה הפופולרית. בנוסף לכך מיקרוסופט פיתחה גם מספר אפליקציות בלעדיות לאנדרואיד, כדוגמת מסך נעילה אלטרנטיבי, זאת על אף שברשותה מערכת הפעלה לניידים בשם Windows Phone.

נזכיר כי זאת לא הפעם הראשונה בה מיקרוסופט מנסה להשיג דריסת רגל בעולם של גוגל. בעת ההכרזה של מכשירי הדגל החדשים של סמסונג הודיעה החברה הקוראנית כי שירותיה של מיקרוספוט יגיעו עם באופן מובנה בשני המכשירים – מה שיכול לספק למיקרוסופט לא מעט משתמשים חדשים. רק הזמן יגיד האם יצליחו Microsoft ו-Cyanogen להשיג את מטרתן או שמא תמשיך גוגל לשלוט באנדרואיד ביד רמה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים