גוגל נגד מיקרוסופט: תפסיק את התמיכה בדפדפן כרום על ווינדוס XP

ענקית האינטרנט גוגל הודיעה כי תמשיך לתמוך בדפדפן הכרום שלה עבור מערכת ההפעלה Windows XP מבית מיקרוסופט רק עד לסוף שנת 2015, זאת בניסיון לתת למשתמשים זמן למצוא את הפתרון המתאים. משתמשים שימשיכו להשתמש בדפדפן לאחר סוף שנת 2015 לא יקבלו תיקוני באגים, עדכוני אבטחה ושיפורים אחרים.

ההחלטה של גוגל להפסיק את התמיכה במערכת ההפעלה עדיין לא ברורה. ככל הנראה מדובר בנטל על החברה, שכזכור, מיקרוסופט עצמה הפסיקה את התמיכה במערכת ההפעלה שמסרבת למות, רק באפריל בשנה שעברה. כיום, ארגונים ומשתמשים פרטיים רבים ברחבי העולם עדיין עובדים עם Windows XP, שנתפסת כידידותית מאוד עבור מרבית המשתמשים, ובסך הכל עונה על הדרישות לאלה שאינם  דורשים יותר מדי מהמחשב שלהם.

ווינדוס XP נחתה על המדפים בסוף 2001, ובמהרה הפכה לנמכרת ביותר בשוק מערכות ההפעלה למחשב האישי. את השאלה הגדולה, בנוגע לתחליף עבור הדפדפן של גוגל, אפשר למצוא אצל המתחרים: פיירפוקס, ספארי, אופרה או אקספלורר, המגיע מובנה עם מערכת ההפעלה וסוחב איתו את אותן הסטיגמות והביקורות השליליות שאסף במהלך השנים. את דפדפן האקסלורר יחליף בקרוב Spartan, שיגיע לצידה של ווינדוס 10 מאוחר יותר השנה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים