יאהו מציגה: BodyPrint – זיהוי ביומטרי לפי טביעת האוזן על המסך

קורא טביעות האצבע והזיהוי הביומטרי הופכים אט אט לחלק בלתי נפרד מחיינו כאמצעי אבטחה נוח במיוחד לנעילת הסמארטפונים והטאבלטים בהם אנו משתמשים מדי יום. את המהפכה בתחום, אותה הנחילה אפל עם השקת חיישן ה-TouchID ב-iPhone 5S, ממשיכות היום יצרניות רבות בשוק, בהן סמסונג ואף יצרניות סיניות קטנות המעוניינות לקחת חלק במהפך הביומטרי.

צוות חוקרים ממעבדות Yahoo פיתח טכנולוגיה חדשה המותאמת לכל סמארטפון ומעוניינת להחליף את קורא טביעות האצבע, כאשר היא מספקת זיהוי ביומטרי מעט שונה ומיוחד.

הטכנולוגיה החדשה נקראת BodyPrint ומשתמשת במסך הקפסטיבי הנמצא על גבי כל סמארטפון על מנת לזהות חלקי גוף שונים ובאמצעותם לאפשר גישה לסמארטפון. טכנולוגיה זו מסוגלת למעשה לזהות את חלקי הגוף המונחים על גבי המסך ולסווג בהתאם לאדם אליו הם שייכים בדיוק של 99.98%, כך עולה מהבדיקות המצומצמות בהן בחן הצוות את הטכנולוגיה. אין ספק כי על צוות BodyPrint יהיה לבדוק את המערכת באופן נרחב משמעותית על מנת לוודא כי אכן אחוזי הצלחת הזיהוי גבוהים כמצופה.

Yahoo-Bodyprint-demo

BodyPrint מסוגלת לזהות מספר איברים, ביניהם האוזניים, כף היד, אגרוף המשתמש ואת חמשת אצבעות המשתמש יחדיו. מלבד נעילת מסך המכשיר, ניתן להגדיר את BodyPrint כך שהמשתמש יוכל לענות לשיחות אך ורק כאשר זו תזהה את אוזנו מוצמדת למסך המכשיר, ולאחר מכן תענה לשיחה. כמו כן, ניתן להגדיר נעילת מסמכים מסויימים לאדם ספציפי, אשר האיבריו כבר מוזנים במערכת הזיהוי הביומטרי.

עם זאת, כפי שניתן לראות בסרטון המצורף, זיהוי ביומטרי באמצעות הטכנולוגיה החדשה עשוי לקחת מעט יותר זמן מאשר זיהוי באמצעות חיישן ייעודי. כמו כן, התהליך נראה מסורבל למדי ולא נוח במיוחד לשימוש קבוע, כאשר להצמיד את אוזן המשתמש או אגרופו למסך על מנת לפתוח את המכשיר הינו תהליך ארוך וייתכן שהזנת קוד אבטחה תהיה מעט קצרה יותר. BodyPrint נמצאת זה עתה בחיתוליה וככל הנראה יקח מעט זמן עד אשר נראה אותה רצה על גבי הסמארטפון שלנו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים