אפל מוכרת 61.2 מיליון מכשירי אייפון, תשיק את ה-Apple Watch במדינות נוספות בסוף חודש יוני

אפל פירסמה אמש (ב’) את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון שהסתיים ב-31 במרץ, 2015, והצליחה זו פעם נוספת להביס את תחזיות השוק ולהציג תוצאות טובות מהמצופה. החברה דיווחה על סעיף הכנסות שעמד על 58 מיליארד דולר ברבעון, עליה של 27% בהשוואה לתוצאות הרבעון המקביל בשנה הקודמת, אז עמדו הכנסותיה על 45.6 מיליארד דולר. בצד הרווח רשמה החברה 13.6 מיליארד דולר או 2.33$ למניה, עליה של יותר מ-40% בהשוואה לתוצאותה הרבעון הראשון ב-2014.

לצד פרסום הדוחות, הציגה אפל שינויים לתכניות רכישת המניות העצמית וחלוקת הדיבידנדים. החברה תחלק בסה”כ 200 מיליארד דולר עד סוף חודש מרץ 2017, כאשר תכנית הרכישה העצמית של המניות תסתכם ב-140 מיליארד דולר (במקום 90 מיליארד) וחלוקת הדיבידנד תעלה ב-11% לכדי 0.52 דולר למניה. קופת המזומנים של החברה מכילה כעת 194 מיליארד דולר.

מכירות מכשירים

במהלך הרבעון הראשון של 2015 מכרה אפל 61.2 מיליון יחידות ממכשיר האייפון, נתון המהווה עליה של 40% בהשוואה לנתון שהציגה החברה ברבעון המקביל בשנה שעברה. הנתון מציג עליה חדה מזו שצפו תחזיות האנליסטים, שהציגו ממוצע של 56.8 מיליון יחידות.

טאבלטי האייפד המשיכו להציג ירידה במכירות עבור החברה משנה לשנה, כאשר הסתכמו ב-12.6 מיליון יחידות ברבעון. נתון זה מהווה ירידה של 23% בהשוואה לנתונים שהציגה החברה בשנה הקודמת, אז מכרה 16.3 מיליון טאבלטים. הנתון הרשמי שהציגה אפל נמוך משמעותית מזה שצפו האנליסטים בתחזיות המוקדמות.

מכירות מחשבי המקינטוש גם הן הציגו עליה ברבעון האחרון והסתכמו ב-4.56 מיליון יחידות, עליה של כ-11% בהשוואה ל-4.1 מיליון יחידות שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד. מתוך כלל מכירות החברה, רשמו מכשירי האייפון 69% מההכנסות, כאשר טאבלטי האייפד רשמו 9.4% מההכנסות ומחשבי המק תפסו 9.7% מההכנסות.

מכשירי האייפון הציגו עליה של 55% בהכנסות משנה לשנה, כאשר טאבלטי האייפד הציגו ירידה של 29% בהכנסות ומחשבי המקינטוש, אף העליה המרשימה בכמות היחידות שנמכרו, הציגו עליה של 2% בלבד בצד ההכנסות בהשוואה לשנה הקודמת.

מחיר המכירה הממוצע (ASP) עבור מכשירי האייפון המשיך לעלות גם ברבעון הנוכחי והסתכם ב-658 דולר. מדובר בנתון גבוה, אולם נמוך מזה שהציגה החברה ברבעון שחתם את שנת 2014. מחיר המכירה הממוצע עבור טאבלט האייפד, לעומת זאת, הציג עליה בהשוואה לרבעון הקודם והסתכם ב-430 דולר.

עוד שעונים, יותר אפליקציות

בשיחת הועידה למשקיעים שהתקיימה לאחר פרסום הדוחות הכספיים חשף מנכ”ל החברה, טים קוק, כי בחנות האפליקציות לשעון החכם קיימות כבר מעל מ-3500 אפליקציות, נתון העוקף את תחזיותיה הפנימיות של החברה, שביקשו להציג 1000 אפליקציות עם השקת השעון. אפל לא פירסמה את נתוני המכירות הראשוניים עבור ה-Apple Watch, כך שנאלץ להמשיך ולהמתין בתקווה שתחשוף את נתוני המכירות עבור השעון החכם עם סיום הרבעון השני של השנה הנוכחית.

מכירות ה-Apple Watch החלו באופן רשמי ב-9 מדינות ביום שישי האחרון, ה-24 באפריל. בחברה מתכננים להציג את השעון לגל נוסף של מדינות לקראת סוף חודש יוני, ציין קוק בשיחת הועידה, אולם פרטים אודות המדינות שיכללו בגל הבא של ההשקה לא נמסרו בשלב זה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים