שוב בראש: סמסונג לוקחת חזרה את תואר יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם

בחודשים האחרונים הייתה אפל יכולה להתגאות בכך שגברה על סמסונג במכירות הסמארטפונים במהלך הרבעון האחרון של 2014, בו הושקו ה-iPhone 6 וה-iPhone 6 Plus במדינות רבות בעולם, והשיגה את תואר יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם. כעת, לאחר שפרסמו סמסונג ואפל את דוחות הרבעון הראשון ל-2015, מציגה חברת המחקר Strategy Analytics את הערכותיה למכירות הסמארטפונים של סמסונג, אלו מעידות כיהצליחה לגבור על אפל, כאשר מכרה 83.2 מיליון יחידות במהלך הרבעון.

בעוד לא מדובר בנתון רשמי, שכן סמסונג אינה נוהגת לחשוף את נתוני מכירות מכשיריה, מעידה ההערכה של חברת המחקר כי כמות הסמארטפונים הגדולה במיוחד שמכרה סמסונג במהלך הרבעון הראשון לשנה, מקנה לה שליטה בלא פחות מ-24% מהשוק, בהשוואה לנתח המעט מצומצם של אפל, העומד על 18%. עם זאת, ראוי לציין כי מדובר בירידה של 7% בהשוואה לאותו הרבעון אשתקד, בו אחזה סמסונג ב-31% מכלל הסמארטפונים שנמכרו.

סגן נשיא בחברה, פארק ג’ין-יאנג, מסר כי:

מכירות ה-Galaxy S6 מוצלחות, כפי שציפינו, כאשר הדרישה ל-Galaxy S6 Edge גבוהה מהמצופה.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Render-250pxאת הירידה באחוזי השליטה של החברה יש לייחס, ככל הנראה, להתחזוקתן המשמעותית של היצרניות הסיניות, אשר גרמו לחולשה במכירות המכשירים עבור השוק הבינוני-נמוך של סמסונג. כשזה נוגע לשוק הגבוה, צפויה החברה להציג התחזקות משמעותית במכירות במהלך הרבעון השני של השנה, שכן על פי הערכותיה, תמכור לא פחות מ-70 מיליון מכשירי Galaxy S6 ו-S6 Edge.

יש הטוענים כי ישנו קשר ישיר בין הירידה במכירות דגמי ה-iPhone 6 אל מול דגם ה-iPhone 5S, עליה דווח ברשת בשבועות האחרונים, לבין ההשקה העולמית של ה-Galaxy S6. ועם זאת, ממשיכה אפל להציג גם היא עליה כללית במכירות מכשירי האייפון, כאשר רק לפני מספר ימים דיווחה על מכירות של 61.2 מיליון מכשירים ברבעון הראשון של השנה.

כשזה נוגע לרווחי סמסונג, נראה כי ה-Galaxy S6 ו-S6 Edge מיטיבים עם החברה. למעשה, מחלקת המובייל של החברה הפיקה את הרווח הגבוה ביותר שהפיקה בשלושת הרבעונים האחרונים, כאשר הרווח הנקי של המחלקה עומד על 2.6 מיליארד דולר, מתוך 5.64 מיליארד דולר רווח כללי של היצרנית.

במהלך הרבעון הניבה סמסונג הכנסות העומדות על על 44 מיליארד דולר. על פי ההערכות, את הגידול בהכנסות מחלקת המובייל יש לייחס לסדרת ה-Galaxy A ולשחרור ה-Galaxy S6 בשווקים רבים בעולם.

עם זאת, ירדו רווחי החברה ב-39% לעומת אותו הרבעון המקביל בשנה הקודמת, בו עמד הרווח הנקי על לא פחות מ-7.8 מיליארד, מדובר בצניחה של לא פחות מ-2.16 מיליארד דולר.

[interaction id=”5541ce7cca16d6d87fa8f4e3″]


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים