מדרון חלקלק: סוני רושמת ירידה משמעותית במכירות הסמארטפונים

צילום: גאדג’טי

לאחר שנחשפו באופן רשמי התוצאות הכספיות של היצרניות המובילות בשוק – אפל, סמסונג, HTC ו-LG, הגיע תורה של סוני להכריז על דוחותיה הכספיים גם כן. אם ברבעון האחרון ל-2014 רשמה יצרנית הטכנולוגיה היפנית עליה משמעותית למדי במכירות הסמארטפונים, כשמכרה 11.9 מיליון יחידות, הרי שאת הרבעון הראשון ל-2015 חותמת סוני עם ירידה משמעותית במכירות הסמארטפונים, המסתכמות ב-7.9 מיליון יחידות בלבד. מדובר בירידה משמעותית בהשוואה לרבעון הקודם וכן בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בו מכרה 8.8 מיליון מכשירים.

הרבעון הראשון של השנה מהווה עבור סוני את סגירתה של שנת 2014 הפיסקלית של החברה. כשנשווה את מכירות הסמארטפונים בחברה עד סוף השנה הפיסיקלית שהסתיימה ב-31 במרץ 2015, לנתוני המכירות של השנה הפיסיקלית שהסתיימה ב-31 למרץ 2014, נגלה כי מכרה סוני כמות סמארטפונים זהה בשני המקרים, העומדת על 39.1 מיליון סמארטפונים לשנה.

פלייסטיישן 4 מתחזקת

תחום קונסולות המשחק האיר פנים לסוני, בעיקר בזכות הפלייסטיישן 4. במהלך השנה האחרונה מכרה החברה 17.9 מיליון קונסולות משחק (PS4 ו-PS3), בניגוד ל-14.6 מיליון בשנה שעברה. וגברה, למעשה, על צפי המכירות, שעמד על 17.5 מיליון. מתוך סך המכירות, היוותה קונסולת המשחק PS4 את החלק הארי עם סך מכירות של 14.8 מיליון קונסולות במהלך השנה הפיסקלית שהסתיימה ב-31 במרץ, 2015.

אף הנתונים המרשימים שהציגה הקונסולה האחרונה מבית החברה במהלך השנה האחרונה, היו נתוני מכירות הקונסולות נמוכות ברבעון הראשון של 2015 והסתכמו ב-2.4 מיליון יחידות, נתון המהווה ירידה של 20% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

לא אופטימית

הכנסות החברה עומדות על 68.5 מיליארד דולר, מתוכם עומד הרווח הנקי על 571 מיליון בלבד. כאשר אנו מביטים קדימה ומסתכלים על תוכניותיה לשנה הבאה, סוני נשארת ריאלית ומכוונת נמוך, כאשר מצפה להציג בשנה הפיסיקלית הנוכחית, עד לסיומה ב-31 למרץ 2016, ירידה של 7.1% ברווחיה.

חטיבת המובייל של החברה אינן עושות חיל. אף שהצליחה החברה להציג עליה בהכנסות מחטיבה זו משנה לשנה, מדובר בחטיבה שממשיכה להפסיד. חטיבת המובייל רשמה עבור סוני הפסד תפעולי של 1.84 מיליארד דולר במהלך השנה כולה, רובו הגיע כתוצאה ממחיקות גדולות שביצעה החברה ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר, 2014. ואמנם, גם ברבעון שהסתיים ב-31 במרץ 2015, דיווחה החטיבה על הפסד בגובה 459 מיליון דולר.

בשנה הבאה מצפה היצרנית היפנית לירידה משמעותית במכירות מרבית מוצריה – סמארטפונים, מצלמות דיגטליות וטלויזיות. תחום המובייל בחברה לא נמצא בשיאו וצפוי להציג ירידה משמעותית במכירות בשנה הקרובה. צפי החברה למכירות הסמארטפונים לשנה הקרובה עומד על 30 מיליון יחידות בלבד, בניגוד ל-39.1 מיליון היחידות אותן מכרה בשנה הפיסיקלית שתמה ב-31 למרץ 2015.

למעשה, המוצרים היחידים מהם מצפה סוני למכור יותר במהלך השנה הקרובה הינם קונסולות הפלייסטיישן 4 וחיישני הצילום המוכרים של החברה, אשר לוקחים חלק באינספור סמארטפונים, ביניהם גם ה-iPhone 6 הפופולרי וה-Galaxy S6 הנחשק. אין ספק כי ללא תעשייית הקונסולות וחיישני הצילום, סוני הייתה מתקשה מאוד להמשיך ולשמור על רווחיות.

לאחרונה הכריזה החברה בשקט תעשייתי על סמארטפון הדגל החדש שלה, ה-Xperia Z4, כאשר היא צפויה להציג במהלך השנה גם את ה-Xperia Z5 וה-Xperia Z5 Ultra. סוני כנראה מקווה כי אלו יאפשרו לה לראות ימים טובים יותר בתחום המובייל, אך מנמיכה ציפיות ונשארת ריאלית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים