טסלה מכריזה על סוללות חכמות שיספקו חשמל ירוק לכל בית

במסיבת עיתונאים שערך הבוקר (ו’) מייסד ומנכ”ל חברת טסלה (Tesla), אילון מאסק, הציג לראשונה את היוזמה החדשה של החברה – Tesla Energy. באירוע ההכרזה דאג מאסק להזכיר שטסלה אינה רק חברת רכבים, אלא חברת אנרגיה, והציג סדרת סוללות חדשות מבית החברה שמטרתן אספקת חשמל ירוקה לסביבה הביתית והעסקית גם יחד.

tesla-powerwall-250pxהסוללות של טסלה, Powerwall (לסביבה הביתית) ו-Powerpack (לסביבה העסקית) מספקות פתרון לאגירת אנרגיה לאורך זמן דרך שימוש באור השמש. אנרגיה סולארית אמנם אינה דבר חדש, אולם בטסלה מנסים להעניק ערך גדול יותר לאופן השימוש בה. שתי הסוללות יספקו מספר פונקציות חכמות, שיאפשרו אגירת אנרגיה בזמנים בהם נעשה שימוש מופחת במערכת ואספקת אנרגיה במועדים אחרים בהם אור השמש אינו זמין או במידה וישנה הפסקת חשמל.

בטסלה שמים דגש מיוחד על נושא פליטת החומרים המזהמים הנוצרת כתוצאה משימושם של בני האדם באנרגיה. בחברה מציינים כי העולם משתמש ב-20 טריליון קילו-וואט לשעה מידי שנה, מספיק כדי לספק אנרגיה למשפחה יחידה למשך 1.8 מיליארד שנים או לכור אטומי למשך 2300 שנים. במסיבת העיתונאים שנערכה הבוקר בארה”ב, סיפר מאסק כי את הסוללות ניתן יהיה למקם במערך שיאפשר אף את נטישת רשת החשמל הקיימת ולהתקיים דרך אנרגיה מתחדשת המבוססת על אור השמש בלבד.

סוללת ה-Powerwall הביתית מגיעה בשתי גרסאות, האחת תציע אנרגיה של 7kWh (קילו-וואט לשעה) ותוצע במחיר של $3000 ואילו גרסה נוספת תספק 10kWh ותגיע במחיר $3500. על צד העיצוב לא פסחה טסלה והיא מציעה מגוון צבעים עבור הסוללות הביתיות, זאת מתוך מחשבה על מיקומן בסביבה הביתית, הדורשת גם התייחסות לנושא שילובן ללא מפריע בה. מידותיה עומדות על: רוחב- 860 מ”מ, גובה- 1300 מ”מ ועומק של 180 מ”מ.

tesla-models-powerwall

הסוללה המוצעת לבתי עסק, Powerpack שמה, מספקת תפוקה גבוהה דרך שילוב מערך של מספר סוללות יחדיו. בטסלה מציינים כי ניתן יהיה לבצע שימוש תעשייתי בסוללות ולהגיע לתפוקת אנרגיה של החל מ-100kWh עבור בלוק סוללות ועד 10MWh (מגה-וואט לשעה) ומעבר לכך. המטרה – להתניע מהלך שיעזור להפקת אנרגיה מתחדשת מאור השמש במסה קריטית שתמנע את הצורך בשימוש בחומרים מזהמים.

בין החברות עימן עובדת טסלה מזה זמן מה בנושא, מצויינים שירותי המחשוב בענן AWS של חברת אמזון ורשת החנויות האמריקאית טארגט (Target), שתיהן, כך מתברר, הינן לקוחות החברה בשלבי הטמעת המערכת או בניסיונות פיילוט ראשונים עבורה.

מערך ניהול סוללות טסלה לשימוש תעשייתי
מערך ניהול סוללות טסלה לשימוש תעשייתי

את הסוללות ניתן יהיה להשיג החל מחודשי הקיץ דרך הזמנה מקוונת באתר החברה.

למי שמעוניין, הנה וידאו ההכרזה של אילון מאסק על הסוללות החדשות:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים