שלום ולא להתראות: מיקרוסופט הורגת את Windows Media Center

אי פעם השתמשתם ב-Windows Media Center? סביר להניח שהתשובה לשאלה הזו היא “לא”. זוהי בדיוק הסיבה שיצרנית התוכנה הותיקה מיקרוסופט הפסיקה את פיתוחה של תוכנה זו, והיא לא תיכלל ברשימת התוכנות המותקנות ב-Windows 10.

Windows Media Center הושקה לראשונה בשנת 2002 במטרה להוות פיתרון קל ונוח לצפייה בטלוויזיה על גבי המחשב. היא מסוגלת לארגן בצורה נוחה שירים, סרטים וסדרות ואף לנגן שידורי טלוויזיה חיה דרך כרטיס קליטה ייעודי. התוכנה נחשבה לאחת מתוכנות ה-“פרימיום” של Windows, אחת שנכללה בגרסאות היוקרתיות יותר של מערכת ההפעלה ביניהן Home Premium, Pro ו-Ultimate.

עם השנים, דעכה רמת הפופולריות של התוכנה עד שהחליטה מיקרוסופט להסיר אותה ממערכת ההפעלה Windows 8. משתמשים שחפצו להתקין את תוכנת ניהול המדיה על מערכת הפעלה זו נאלצו לשלם סכום כסף נוסף עבור הרחבה מיוחדת שהתקינה את הרכיבים הדרושים. כעת החליטה מיקרוסופט לנתק את מכונות ההחייאה ולחסום לגמרי את התמיכה בתוכנה על גבי מערכת ההפעלה הטריה Windows 10. משתמשים אשר יחפצו להמשיך ולהשתמש בתוכנה יאלצו להישאר עם גרסאות ישנות יותר של מערכת ההפעלה הפופולרית.

אם עדיין חשקה נפשכם לצפות בטלוויזיה על גבי המחשב, אל דאגה: בשוק קיימות מגוון תוכנות אלטרנטיביות רבות שממלאות בצורה נהדרת את החלל שהותירה Windows Media Center. אחת מהן עונה לשם Kodi (לשעבר XBMC), תוכנה שפותחה בקוד פתוח ולה קהילת משתמשים גדולה. כוחה של Kodi טמון במנוע ההרחבות שלה, שמאפשר ליצור שלל ערכות נושא ותוספים שיזרימו תוכן מכל רחבי הרשת.

[interaction id=”55471160749ab54a06f5077f”]


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים