מיקרוסופט חושפת את כל הגרסאות של Windows 10

בקיץ הקרוב תשיק מיקרוסופט את הגרסה הסופית והרשמית של מערכת ההפעלה החדשה שלה, Windows 10, בפעם הראשונה. גרסאות מוקדמות של המערכת זמינות לכל החפץ לעשות בהן שימוש והחלו להיבדק כבר עם הכרזתה של החברה על המערכת, כאשר על פי מיקרוסופט, נמצאת המערכת בבדיקות אצל כ-3.9 מיליון משתמשים שעוזרים לה להמשיך ולשפר את ווינדוס 10 לפני השקתה.

בעוד תאריך ההשקה הרשמי של מערכת ההפעלה טרם נחשף על-ידי מיקרוסופט, בחברה מקדימים וחושפים את כל גרסאותיה של ווינדוס 10 שיהיו זמינות בזמן ההשקה. מיקרוסופט נהגה להציג גרסאות שונות למערכת ההפעלה ווינדוס גם בעבר, ונראה כי הדבר יחזור על עצמו גם הפעם.

הגרסה הבסיסית שתוצע למשתמשים הביתיים הינה Windows 10 Home, זו תציג את מרבית הפונקציות להן זכינו להיחשף בהדרגה מאז הוכרזה מערכת ההפעלה החדשה. המשתמשים בגרסה הביתית יהיו בעלי מחשבים, טאבלטים ומחשבי 2 ב-1 ויהנו מחנות האפליקציות האוניברסלית של החברה, שתהיה זמינה גם בכל הגרסאות האחרות, מהעוזרת הוירטואלית קורטנה, מדפדפן ה-Microsoft Edge החדש, מפונקציית האבטחה וזיהוי הפנים Windows Hello, מאפשרות גישה לקהילות המשחקים של Xbox וממגוון אפליקציות אוניברסליות כמו מייל, תמונות, לוח שנה, מוסיקה ווידאו.

תמונות בווינדוס 10
תמונות בווינדוס 10

מכשירים ניידים יזכו לגרסה משלהם, היא Windows 10 Mobile, המתאימה לסמארטפונים וטאבלטים קטנים. בגרסה זו תוכלו למצוא את חנות האפליקציות האוניברסלית של החברה ולצידה גרסה מותאמת של חבילת התוכנות אופיס, שהותאמה במיוחד למסכי המגע. אפשרות נוספת בגרסה זו תהיה חיבור הסמארטפון למחשב ושימוש בו כ-PC, פונקציה עליה הכריזה מיקרוסופט לפני זמן לא רב.

גרסה נוספת של מערכת ההפעלה מציעה מיקרוסופט למשתמשים עסקיים. מדובר ב-Windows 10 Pro, המתאימה למחשבי PC, טאבלטים ומחשבי 2 ב-1, אשר בנוסף לפונקציות שמציעה הגרסה הביתית של מערכת ההפעלה, מוסיפה גם אפשרויות אבטחה וניהול מתקדמות יותר עבור מכשירים הנמצאים בסביבה העסקית. הגרסה מתאימה לארגונים המאפשרים לעובדים להביא מכשירים מהבית, שאינם משמשים לארגון בלבד. אחת מהפונקציות החשובות בגרסה זו היא Windows Update for Business, המאפשרת שליטה מרוכזת בעדכון המכשירים המשויכים לסביבה העסקית.

לצד גרסאות אלה תציג מיקרוסופט 3 גרסאות נוספות לארגונים. Windows 10 Enterprise תתבסס על גרסת ה-Pro ותוסיף לה כלי ניהול ואבטחה מתקדמים יותר, כאשר גרסה ארגונית של מערכת ההפעלה למכשירים ניידים, Windows 10 Mobile Enterprise תציע שליטה טובה יותר לארגון על מכשירי הסמארטפון הנמצאים בו בשימוש. גרסה נוספת, Windows 10 Education, תותאם במיוחד לשימוש במוסדות חינוכיים ותציע לתלמידים ולמורים כלים לשם עבודה טובה יותר בבתי הספר.

במיקרוסופט מציינים כי לא רק מחשבים, טאבלטים וסמארטפונים יקבלו גרסאות משלהם של ווינדוס 10, כאשר בחברה מתכננים גרסאות למכשירים נוספים בסביבה הארגונית כמו כספומטים (ATM), טרמינלים לתשלום הנמצאים בנקודות מכירה בחנויות וגרסת Windows 10 IoT Core, שתשמש כמערכת האינטרנט של הדברים של החברה ותפעיל מכשירים פשוטים כמו שערים אוטומטיים בכניסה לחניון.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים