הבית החכם של אפל בדרך: בקרוב תשלטו על הבית דרך האייפון

קו מוצרים חדש מבית אפל שמיועד לבתים חכמים צפוי להגיע לשווקים החל מהחודש הבא. מדובר בפרוייקט HomeKit של החברה שמשולב בתוך מערכת ההפעלה iOS 8 ומאפשר למתגי תאורה ומכשירים לבית לקבל פקודות להפעלתם על ידי האייפון שבידכם.

אפל הכריזה על HomeKit יחד עם הצגתה את iOS 8 ביוני שנה שעברה. בחברה סיפרו שבשוק זמין ה-HomeKit כבר כמה חודשים ליצרנים וכבר יש כמה עשרות שותפים למיזם שיציגו מוצרים “חכמים” לבית, כאשר הראשון שבהם יצא בחודש הבא.

האפשרות של הפעלת מכשירים שונים לבית: החל בתאורה, מנעולים ועד לדלת המוסך דרך הסמארטפון צפויה לקסום למחזיקי אייפון רבים ואיתם, כך מקווים בחברה, גם המכירות. אפל לא סיפרה פרטים רבים באשר לדרך בה המערכת עובדת, אך הבטיחה שתשתמש בפרוטוקול אבטחה “מקובל” בקשר שבין המכשירים השונים. והקשר שבין המכשירים הוא הכוח של המערכת: בניגוד למצב כיום, הפרוטוקול האחיד של אפל יאפשר לכל המכשירים לדבר זה עם זה ואולי בשלבים הבאים לקבל פקודות קוליות דרך Siri.

למעשה, באפל חשבו שהשקת קו המוצרים תתחיל מוקדם יותר’ אך נתקלו בכמה בעיות בפיתוח בדרך. חברה אחת משותפות אלו, iDevices, שכבר מוכרת קיטים לבתים חכמים, תציע החל מהרבעון הרביעי השנה קיטים לדלתות, תאורה ועוד אמרה כי היא בוחנת את ה-HomeKit ו”נראה שזה עובד טוב מאוד”.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים