מיקרוסופט רוצה להקל על העומס שבקריאת הדואר האלקטרוני

זמן לא רב לאחר שגוגל הציגה לעולם את שירות ה-inbox שלה, פיתחה מיקרוסופט מוצר דומה אשר עתיד לעשות עבודה דומה עבור משתמשי שירות ה-Outlook שלה.

בדומה ל-inbox, השירות החדש מבית מיקרוסופט, העונה לשם Clutter (בתרגום חופשי: אי-סדר), כשמו כן הוא, נועד להפחית את אי הסדר בקריאת המיילים על ידי סינונם לפי סדר החשיבות המותאם לכל משתמש. הסינון עצמו ייעשה על ידי פילטר אשר “ילמד” את התנהלות המשתמשים מול מגוון ההודעות בתיבת המייל וינתח את סדר החשיבות עבור הנושאים הרלוונטיים להצגה.

את הנושאים הפחות רלוונטיים הוא יכניס אוטומטית אל תיקייה נפרדת, כך יווצר המצב בו אתם קוראים רק את הדואר הרלוונטי והענייני ביותר עבורכם. ניתן “לעזור” לפילטר ללמוד מהר יותר באמצעות גרירת מיילים פחות ענייניים אל תיקיית ה-Clutter.

microsoft-office-365-clutter

השירות תחילה היה זמין רק למשתמשי Office 365 העסקיים, כאשר היה צורך להפעיל את התיקייה בצורה ידנית. לקראת חודש יוני, מעדכנת מיקרוסופט כי הפיצ’ר הנכסף יופיע כברירת מחדל ביישום הדואר האלקטרוני שלה, אך אלה שיתקשו להתמודד עם השירות, יוכלו לבחור שלא להשתמש בו. מיקרוסופט מעודדת את השימוש בפיצ’ר החדש ומדווחת כי משתמשים הצורכים את השירות, חוסכים כ-82 דקות בחודש בקריאת דואר.

נוסף על כך, הספיקה מיקרוסופט לשפר את השירות בצורה מינורית כבר במהלך החודשים הבודדים בהם הוא נמצא באויר, כך לדוגמה, אם בהתחלה המשתמש היה מקבל התראות שוטפות על כל דואר שהיה נכנס לתיקיית ה-Clutter, היום תדירות ההתראות ירדה וניתן להגדיר גם קבלת סיכום תקופתי של כל ההודעות המופנות אליה.

אם נחזור להשוואה בין השירות המקביל של מיקרוסופט לשירות עליו הכריזה גוגל, נגלה שלמיקרוסופט תהיה עוד הרבה עבודה כדי להגיע לרמת השימוש של משתמשי גוגל. בעוד גוגל משתמשת ב-Inbox כדי לשאוב מידע רלוונטי מכלל השירותים שלה למקום אחד, מיקרוסופט מתמקדת רק בניהול בסיסי של הדואר האלקטרוני.

בניגוד לכך, מיקרוסופט מתכוונת להטמיע את השירות שלה בתוך אפליקציית ה-Outlook הקיימת שלה בכלל הפלטפורמות בעוד גוגל משתמשת באפליקציית מובייל ו-Web נפרדת עבור ה-Inbox ואינה מוטמעת בתוך Gmail, מה שסביר לנחש שיכול לקרות בעתיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים