הערכות: דגמי iPhone 6S ו-6S Plus יגיעו באוגוסט עם חומרה משודרגת

אייפון 6S (אילוסטרציה). מקור תמונה: Martin Hajek, טוויטר: deplaatjesmaker@

מכשיר ה-iPhone 6S לא צפוי להגיע בזמן הקרוב, אך השמועות והדיווחים לגבי המכשיר, כמו גם אלו הנוגעות לאחיו המגודל, iPhone 6S Plus, ממשיכים להגיע. דיווח שמגיע מחברת KGI ומטעם האנליסט מינג צ’י קאו, הידוע בדיוקיו הרבים באשר להערכות הנוגעות למוצריה של אפל, מציין כי מכשירי האייפון הבאים יוכרזו באוגוסט וייצאו למכירה בחנויות בחודש ספטמבר. נוסף על הדיווח הנוגע לזמן ההכרזה על מכשיר האייפון הבא, מגיעים מספר דיווחים המרחיבים באשר לחומרה שתשלב אפל במכשיר.

שמועות אודות הכרזה מוקדמת על מכשיר האייפון הגיעו מספר פעמים בעבר, אולם אפל המשיכה בשלה והכריזה מידי שנה על מכשירי האייפון החדשים באירוע שערכה בחודש ספטמבר, כאשר ההשקה הגיע כשבוע מאוחר יותר. בעוד הרקורד של קאו בנוגע להערכותיו לגבי מוצריה של אפל מרשים דיו כדי לקבל את ההערכה הנוגעת להקדמת ההכרזה על האייפון 6S, הרי שהרקורד של אפל בעריכת אירועי האייפון במועדים קבועים למדי, עשוי לגבור על זה של האנליסט במקרה זה.

החומרה של ה-iPhone 6S

בדיווח של הצ’יינה פוסט, המצטט את הערכותיו של קאו, נאמר כי מכשירי ה-iPhone 6S וה-iPhone 6S Plus יגיעו בגדלי מסך התואמים את אלו של המכשירים האחרונים בסדרה, כלומר, בגודל 4.7 אינץ’ ו-5.5 אינץ’ בהתאמה. קאו מחדד כי שני המכשירים יתמכו באפשרות ה-Force Touch, המאפשרת ביצוע פעולות שונות במכשיר על-ידי נגיעה בעוצמה שונה במסך המגע. זו אינה הפעם הראשונה בה אנו שומעים אודות הוספת ה-Force Touch למכשירי האייפון, כאשר שמועה זו כבר נדונה בעבר.

הצצה לאחור

פרטים נוספים אודות החומרה שתהיה בשימוש מכשירי ה-iPhone 6S ודגם ה-6S Plus החלו להתקבל כבר בשבוע שעבר, כאשר על-פי הערכות KGI יכללו המכשירים רכיב זיכרון חדש מסוג LPDDR4 בנפח של 2GB RAM, זאת לצד חיישן מצלמה של 12 מגה-פיקסל.

את הדיווח של KGI מאשרים כעת שני מקורות נוספים: חברות המחקר TrendForce ו-Citi. פרט לאישור הפרטים אודות שילוב מנגנון ה-Force Touch, הזיכרון המורחב והגדלת כמות הפיקסלים בתמונות שתצלם המצלמה החדשה בדגמי האייפון 6S, מוסיפים הדיווחים מטעם שתי חברות המחקר פרטים נוספים.

ב-TrendForce מציינים כי אפל עשויה לזנוח את מודל ה-16GB של מכשיר האייפון ולעבור למכשיר בסיסי בעל נפח אחסון מינימלי של 32GB. נזכיר כי עם דגמי האייפון 6 שהציגה החברה בשנה שעברה, המשיכה אפל להציע את דגמי ה-16GB, אך דילגה על דגמי ה-32GB והציעה קפיצה ישירות לנפחי אחסון של 64GB עבור המשדרגים. ב-TrendForce מוסיפים כי מידות מכשירי האייפון ימשיכו להיות דקיקות מתמיד, שכן באפל מתכננים לכווץ את מידות רכיב פלאש ה-LED.

אייפון 6S (אילוסטרציה). מקור תמונה: Martin Hajek, טוויטר: deplaatjesmaker@
אייפון 6S (אילוסטרציה). מקור תמונה: Martin Hajek, טוויטר: deplaatjesmaker@

ב-Citi מוסיפים כי האייפון 6S וה-6S פלוס יגיעו עם ערכת שבבים חדשה אותה מפתחת סמסונג. ה-Apple A9 צפויה, על-פי הדיווח, לספק ביצועים הגבוהים בעד 25% בהשוואה לדור הנוכחי. באשר למסך, מציינים ב-Citi כי זה יגיע לראשונה בציפוי ה-Gorilla Glass 4, ובכך יצטרף לדגמי הדגל של המתחרה סמסונג. ב-Citi מוסיפים כי אפל תעשה שימוש באלומיניום מוקשח, אולי אף ברמה הדומה לזה שהוצג ב-Apple Watch.

עם עוד חודשים ארוכים המחכים לנו לפני ההכרזה הצפויה על מכשירי האייפון הבאים, יש להעריך כי נשמע עוד רבות אודות שני המכשירים בהמשך. האם השינויים שמציינות חברות המחקר יספקו את חובבי מכשירי האייפון? ספרו לנו את דעתכם בתגובות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים